Radio's van 1950 tot 1970
Basweergave B8X72A
26 feb 2017 00:04 #65380
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Basweergave B8X72A
zit op de volumen pot meter de contour er nog
wel goed aan . als dat er op zit .
Huub
wel goed aan . als dat er op zit .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 feb 2017 23:42 #65379
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Basweergave B8X72A
Is de ontkoppel C van de in het schema "onderste" EL86, van kathode naar
massa nog wel goed?
Succes met zoeken, Cees.
massa nog wel goed?
Succes met zoeken, Cees.
- Henk Klavers
- [Henk Klavers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 feb 2017 23:03 #65378
door Henk Klavers
Beantwoord door Henk Klavers in topic Basweergave B8X72A
Henk,
Ben heel zorgvuldig te werk gegaan.Heb component voor component vervangen.Ook het netwerkje rond de potmeter heb ik perfect gedaan.Heb werkelijk alles nagelopen.Met de toonregelknopjes uit ook te weinig laag.Ook met de Stabilotone ingeschakeld,dus over de potmeter achter op het toestel te weinig laag.Ik heb een goede (eigen) toestel als referentie,dus kan mooi vergelijken.Zat zelf nog te denken aan de C70.De C69 heb ik wel vervangen.Uiteraard zijn alle teercondensatoren er uit en een zootje verlopen weerstanden.Heb ook al een paar andere EL86 geprobeerd uit m'n eigen toestel,maar dat is het ook niet.
Ben heel zorgvuldig te werk gegaan.Heb component voor component vervangen.Ook het netwerkje rond de potmeter heb ik perfect gedaan.Heb werkelijk alles nagelopen.Met de toonregelknopjes uit ook te weinig laag.Ook met de Stabilotone ingeschakeld,dus over de potmeter achter op het toestel te weinig laag.Ik heb een goede (eigen) toestel als referentie,dus kan mooi vergelijken.Zat zelf nog te denken aan de C70.De C69 heb ik wel vervangen.Uiteraard zijn alle teercondensatoren er uit en een zootje verlopen weerstanden.Heb ook al een paar andere EL86 geprobeerd uit m'n eigen toestel,maar dat is het ook niet.
25 feb 2017 21:59 #65377
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Basweergave B8X72A
Ik denk niet dat, dat de oorzaak is van een sterk verminderde basweergave. De toonregeling is een behoorlijk uitgebreid netwerk in deze radio. Je zegt volledig gereviseerd, dus je zou zomaar ergens een fout gemaakt kunnen hebben in dit toonregel netwerk. Geheel nog eens zorgvuldig nalopen.
Als je alle stabi.. knoppen uit hebt staan, hoe is het dan?
En we zijn gek op plaatjes.
Als je alle stabi.. knoppen uit hebt staan, hoe is het dan?
En we zijn gek op plaatjes.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
- Henk Klavers
- [Henk Klavers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 feb 2017 21:45 #65376
door Henk Klavers
Basweergave B8X72A werd gestart door Henk Klavers
Beste forumleden,
Heb weer een B8X72A volledig gereviseerd.Ook de volumepotmeter heb ik vervangen door
uitstekend exemplaar van Preh.Maar vind de basweergave niet geweldig.Dit moet veel beter kunnen.
Nu heb ik gezien dat ik de C157 1200pf heb vervangen door een 1500pf,omdat ik de 1200pf niet kon krijgen.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de wat dunne basweergave?Vind het ook vreemd dat het oversturingsneonlampje al begint te flikkeren met de potmeter nauwelijks een 1/4 open,Moet zeggen dat het volume dan ook best al wel hard is.
Ik hoor het graag van jullie,en alvast bedankt.
vrgr Henk
Heb weer een B8X72A volledig gereviseerd.Ook de volumepotmeter heb ik vervangen door
uitstekend exemplaar van Preh.Maar vind de basweergave niet geweldig.Dit moet veel beter kunnen.
Nu heb ik gezien dat ik de C157 1200pf heb vervangen door een 1500pf,omdat ik de 1200pf niet kon krijgen.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de wat dunne basweergave?Vind het ook vreemd dat het oversturingsneonlampje al begint te flikkeren met de potmeter nauwelijks een 1/4 open,Moet zeggen dat het volume dan ook best al wel hard is.
Ik hoor het graag van jullie,en alvast bedankt.
vrgr Henk