Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

932A fluit

Meer
27 okt 2016 22:14 #63073 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 932A fluit
Oh, wacht effe, dit is helemaal geen superinductance. Ding heeft maar één kring. Dan nog zou de voorversterkerbuis kunnen genereren omdat de afscherming van de buis zelluf niet OK is.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 okt 2016 20:28 #63072 door Marc
Beantwoord door Marc in topic 932A fluit
Hallo Pe0ZZ ik heb het condensatorblok nog een keer losgemaakt en alles klopt als een bus alles zit keurig aangesloten C1 3 Uf is de enigste die NIET aan massa komt te liggen .
C2 C4 C8 C9 = 0,5 Uf
C3 C5 C6 C7 = 1 Uf

Maar welke afscherming bedoel je eigenlijk ???

Grt Marc

Meer
27 okt 2016 18:29 #63067 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 932A fluit
Oh, dan heb je een oscillator gemaakt. Waarschijnlijk heb je iets verkeerd gedaan in dat condensatorblok. Of een afscherming onklaar gemaakt.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc, Henkie

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 okt 2016 14:00 #63063 door Marc
932A fluit werd gestart door Marc
Goedenmiddag , sinds 26-10-2016 heb ik er een 932A bij deze mist helaas de achterwand en de speaker is defect .... Maar nu komt mijn vraag ik heb het toestel goed uit elkaar gekeregen de de vergane draden vervangen , ook het condensatorblok was zo lek als een mandje en ik heb deze dus leeg gemaakt en voorzien van nieuwe inhoud van Jukeboxrevival ..... Alles nagelopen en voorzichting aan de stroom gehangen met een variac er tussen . Oke so far so good de PU gaat goed hard alleen de radio schreeuwd / fluit nu stop ik de antenne in een willekeurige ingang en de radio word stil als ik de zender omschakelaar omzet hoor ik hem wel tikken oftewel over schakelen . Nu is mijn vraag waar moet ik zoeken ? Ps de buizen zijn 1823 C443 Ren 904 ( 2 x in plaats van E438) E452T Wie weet het .... Tevens zoek ik nog een luidspeaker en een achterwand wie kan mij hiermee en aan helpen

Gemaakt door Kunena