Radio's van 1950 tot 1970
932A fluit
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 okt 2016 14:49 #63097
door Marc
Beantwoord door Marc in topic 932A fluit
C2 en de rest in het Blik zijn allemaal nieuw alles van Jukeboxrevival ..... Zonder antenne fluit hij ook en kan ik heel ver een zender horen maar het fluiten is iritant , de terug koppeling werkt goed tenminste dat houd in als hij fluit ik hem naar links draai of naar rechts dan word het fluiten minder of zelfs geheel weg ! .
Ik heb wel een paar draden opnieuw moeten vastzetten want die waren geheel los of een slechte verbinding , ook waren er 2 draden geheel doorgeknipt en deze heb ik hersteld met een stukje zilverdraad wat ik rond gebogen heb en een paar windingen van gemaakt zoals Philips veel deed om draden samen tegen elkaar aan te monteren dit doe ik altijd en werkt goed , soms als de draden te slecht zijn maak ik ze er nieuw in met nieuw zilverdraad zodatik zeker weet dat de draden goed zijn !.
Wat mij trouwens wel opgevallen is is dat de meeste weerstanden op het weerstandenbord niet kloppen met datgene wat er in het schema staat , Het bord is nog nooit losgeweest en de weerstanden zijn ook origineel met zo een mooie soldeerdruppel dus dat was keurig net als de rest v d radio daar is nooit in geknoeid behalve dat gene wat in beschreven heb .....
www.radiotechniek.nl/index.php?p=manualb...pen=Philips_932A.pdf
Ik heb wel een paar draden opnieuw moeten vastzetten want die waren geheel los of een slechte verbinding , ook waren er 2 draden geheel doorgeknipt en deze heb ik hersteld met een stukje zilverdraad wat ik rond gebogen heb en een paar windingen van gemaakt zoals Philips veel deed om draden samen tegen elkaar aan te monteren dit doe ik altijd en werkt goed , soms als de draden te slecht zijn maak ik ze er nieuw in met nieuw zilverdraad zodatik zeker weet dat de draden goed zijn !.
Wat mij trouwens wel opgevallen is is dat de meeste weerstanden op het weerstandenbord niet kloppen met datgene wat er in het schema staat , Het bord is nog nooit losgeweest en de weerstanden zijn ook origineel met zo een mooie soldeerdruppel dus dat was keurig net als de rest v d radio daar is nooit in geknoeid behalve dat gene wat in beschreven heb .....
www.radiotechniek.nl/index.php?p=manualb...pen=Philips_932A.pdf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 okt 2016 14:32 - 28 okt 2016 14:33 #63096
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 932A fluit
Volgens mij is het de hoogfrequent versterker. Als de antenne wordt aangesloten stopt het fluiten. De detector (L2) kan het niet zijn want die is niet regeneratief.
@Marc: ontvangt-ie ueberhaupt wel wat? En check C2 eens? Die is wel errug belangrijk.
@Marc: ontvangt-ie ueberhaupt wel wat? En check C2 eens? Die is wel errug belangrijk.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 28 okt 2016 14:33 door PE9ZZ. Reden: typo
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 okt 2016 14:21 #63095
door Marc
Hallo Cees ,
Zou je mij kunnen aangeven wat of welke punt of punten ik zal moeten losmaken/solderen ?
Grt Marc
Zou je mij kunnen aangeven wat of welke punt of punten ik zal moeten losmaken/solderen ?
Grt Marc
28 okt 2016 00:29 #63076
door Cees
Beantwoord door Cees in topic 932A fluit
@Marc,
Koppel het LF gedeelte eens los van het ontvang gedeelte.
Systematisch, deel voor deel na zien, voeding dan, eind trap en dan
de LF voor trap en zo ga je verder met het HF deel.
Als het in het versterker deel LF zit kom je dat op deze manier te weten.
Succes, Cees.
Koppel het LF gedeelte eens los van het ontvang gedeelte.
Systematisch, deel voor deel na zien, voeding dan, eind trap en dan
de LF voor trap en zo ga je verder met het HF deel.
Als het in het versterker deel LF zit kom je dat op deze manier te weten.
Succes, Cees.
28 okt 2016 00:23 #63075
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic 932A fluit
Wat oscilleert er nu precies? Is het de audioversterker of de rest? Stel dat eerst eens vast met een oscilloscoop of signaalzoeker.
Een eenkringer waarvan de terugkoppeling (= volume + selectiviteit) té ver wordt opengedraaid, gaat oscilleren. Dat hoor je aan een toename van de ruis (als je geen zender hebt) en fluittonen als je vlak naast een zender zit. Die zijn ook hoorbaar bij de buren, want je radio wordt een zender!
Een eenkringer waarvan de terugkoppeling (= volume + selectiviteit) té ver wordt opengedraaid, gaat oscilleren. Dat hoor je aan een toename van de ruis (als je geen zender hebt) en fluittonen als je vlak naast een zender zit. Die zijn ook hoorbaar bij de buren, want je radio wordt een zender!
.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 okt 2016 22:36 #63074
door Marc
Helaas ik heb een set E424 gepakt en een gloednieuwe E452T en ook een set REN904 buizen gepakt ook dat helpt niks , 1801 1805 1923 maakt ook geen verschil zelfs een B443 of een C443 maakt ook geen verschil grr raar verschijnsel