Radio's van 1950 tot 1970
Een paar vragen over de B5X72A
17 apr 2016 15:47 #60318
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Een paar vragen over de B5X72A
Hallo Henk,
Het verschil in zenderschalen is misschien te verklaren aan de hand van het eventuele nummer wat achterop de typesticker ná het Typenummer B5X72A staat. Dit geeft een onderverdeling aan. Misschien zijn je toestellen ieder voor een ander land bestemd geweest.
Het verschil in zenderschalen is misschien te verklaren aan de hand van het eventuele nummer wat achterop de typesticker ná het Typenummer B5X72A staat. Dit geeft een onderverdeling aan. Misschien zijn je toestellen ieder voor een ander land bestemd geweest.
Als het oud is is het leuk
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk Broeks
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Broeks
- [Henk Broeks]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 apr 2016 22:24 #60316
door Henk Broeks
Een paar vragen over de B5X72A werd gestart door Henk Broeks
Ik heb op de werkbank 2x de philips B5X72A staan de linker ben ik aan het opknappen die ziet er van buiten bijna perfect uit maar binnen in was het allemaal niet geweldig.
Maar mijn vraag aan jullie is waarom zijn de zenderschalen verschillend van beide toestellen?
Verder gaat het opknappen goed nadat ik de spanningscaroussel op 245 volt had gezet waren alle spanningen en stromen in het toestel weer normaal behalve de spanning op de kathode van de EL 86 is 141 volt en de spanning op de anode van de EL84 is 127 volt.
Die zijn dus beide ongeveer 30 volt te hoog.
Mijn vraag is eigenlijk kan dit kwaad of is er nog iets aan de hand met het toestel, hij speelt verder perfect.
Ik heb de koppelcondensatoren vervangen en ook de verlopen weerstanden zijn vervangen.
Maar mijn vraag aan jullie is waarom zijn de zenderschalen verschillend van beide toestellen?
Verder gaat het opknappen goed nadat ik de spanningscaroussel op 245 volt had gezet waren alle spanningen en stromen in het toestel weer normaal behalve de spanning op de kathode van de EL 86 is 141 volt en de spanning op de anode van de EL84 is 127 volt.
Die zijn dus beide ongeveer 30 volt te hoog.
Mijn vraag is eigenlijk kan dit kwaad of is er nog iets aan de hand met het toestel, hij speelt verder perfect.
Ik heb de koppelcondensatoren vervangen en ook de verlopen weerstanden zijn vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.