Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

lastige verschillen zelfde type philips B5X43A/00/16/22

Meer
21 jul 2015 13:40 #53696 door Bert Kn
Pierre,
De vraag betreffende de bijbehorende luidsprekers stelde ik uit pure interesse.
Een goede kennis van mij heeft een grote verzameling waaronder een flink aantal van dit soort radio's in diverse uitvoeringen waaronder een aantal met ingebouwde luidsprekers en externe luidsprekers.
Als ik bij hem ben heeft hij altijd een van deze radio's aan staan.

Wat betreft welke boxjes er goed bij passen kan ik je niet adviseren ik heb ze enkel met de bijbehorende luidsprekers gehoord en dat klinkt niet verkeerd.

Dat Henk je radio's onder handen gaat nemen is een verstandige keuze, zeker als je ze regelmatig gaat gebruiken.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat ze daar in goede handen zijn.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jul 2015 11:50 - 21 jul 2015 11:51 #53695 door Johannes
Beste Pierre,

Je hoeft je nergens voor te excuseren en maak gewoon gebruik van alle aangeboden hulp op het forum.
En geniet vooral van de buizenradiohobby die je met andere forumlezers kunt delen. Dat doe ik al jaren en het bevalt prima :)

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 21 jul 2015 11:51 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Meer
21 jul 2015 11:02 #53694 door aan-pierre
LECTORI SALUTEM,, (via dit topic)..aan ieder dus,

Henk van het Kruis heeft me zojuist laten weten er niets op tegen te hebben dat ik hier vertel dat HIJ mijn radios gaat repareren ( eerder wou ik juist uit respect voor zijn privacy dat niet doen). Ik begrijp nu ook dat hij de admin is . Ik blijf Henk toch echter als admin aanspreken/benoemen als het om site technische zaken gaat., behalve als hij als lid onder de leden Henk reageerd zoals iedereen hier . Omdat ik prive (opdrachtgever zijn voor reparatie en hier onderdeel zijn van een netwerk met Henk als admin uit elkaar wil houden. Ik ben wat formeel daarin , maar desondanks daarin liefst zo correct en zuiver mogelijk. Ik ben in verschillende functies vertrouwensman geweest en wist altijd belangen uit elkaar te houden. Een positieve beroepstic dus, geen neiging persoonlijke amicale betrekkingen te ontwijken. . PIERRE
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes

Meer
21 jul 2015 10:39 #53693 door aan-pierre
AAN ADMIN, Cees en wie het intresseert.

Beste ADMIN, met grote interesse heb ik uw blog ontdekt wat me weer wat onontkoombaar huisarrest oplevert
Als vooraf onderzoek naar de geschiedenis van buizen gebruikt in radio's, (om mijn toekomstige project te realiseren...monoblokken via zwaar gebouwde radios), heb ik deze prachtige uitleg en documentatie gevonden.
Is dit wat voor U om te delen met alle leden via uw blog op deze site?

www.dos4ever.com/EF50/EF50.html

PIERRE

Meer
21 jul 2015 09:51 #53692 door aan-pierre
@CEES,
Ik bestudeer je antwoord nog, er zitten veel haken en ogen aan. Wat betreft mijn parate kennis. Ik moet dit eerst even begoogelen en goed proberen te verwoorden zo dat je wat mee kan. Je geeft me weer interessant onderzoek en speur huiswerk mee. :thumbsup:

Meer
21 jul 2015 09:42 - 21 jul 2015 09:56 #53691 door aan-pierre
Beste Bert,

Zoals je ook gelezen hebt in mijn re betreffend boxen B8x52A, had ik al een voorbehoud gemaakt. Wil je niets par tout in de mond leggen. Maar goed dat je het corrigeert.

AUGUSTINUS; " de wijze bemint de gene die hem kastijd (verbetert)"Maar Bert je vroeg denk ik niet voor niets vermoed ik of ik de bijpassende boxen heb. Maar waarom begrijp ik niet echt nog. . Leg je even uit waarom je dat wou weten? Heb of weet je iemand die ze wil weg doen? Heb je een advies voor me welke boxjes er goed bij passen ook qua ohm (als dat al een punt is).

Ik zou het fijn vinden iets aan te sluiten dat de radioversterking recht doet qua tijdsbeeld en kwaliteit passend bij de interne struktuur en karakter.
Heeft iemand van de andere lezers van dit topic een idee? Voor speurders onder U. De sony set waar ik nu de boxen van heb is de CMT-M373NT met een voor mini hoogwaardeg deck zonder flutter en een minidisc waar ik erg veel radio mee opneem. De boxen klinken warm ,vol en met diepte..verrassend best wel, heb zelden iets goeds gehoord op dit gebied. Mij is gevraagd per prive post om fotos omdat die meer zegen dan 1000 woorden. Ik zal dat vandaag eens proberen en ook een avatar moet er komen. Ik doe mn best. hier even uit hetnet een kleine foto. Helaas zijn de boxen iets lager dan de Philips radio.

prettige dag, Pierre
Bijlagen:
Laatst bewerkt 21 jul 2015 09:56 door aan-pierre.

Gemaakt door Kunena