Radio's van 1950 tot 1970
FERIT Antenne B6X63A werkt slecht
Minder
Meer
17 mei 2015 14:58 #52496
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic FERIT Antenne B6X63A werkt slecht
De spoelen om die ferritstaven zijn verbonden met allerhande schakelkontakten. Vooral SK2 en andere golfbereikschakelaars hebben er volop mee te maken. Ik zou 's goed kijken of die allemaal goed kontakt maken, zover ik zie hoeft er maar één erg vuil of gecorrodeerd te zijn om het beschreven effect teweeg te brengen
Nico
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: albert v v
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- albert v v
- [albert v v]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 mei 2015 11:44 #52493
door albert v v
FERIT Antenne B6X63A werkt slecht werd gestart door albert v v
Hallo !
Ik heb een probleem met de Ferit antenne op een B6X63A.
Zowel op MG als op LG komt er slechts een zwak signaal. Zodra ik de spoelen op de Ferit antenne (hier een photo van de dubbele Ferit (één voor MG en één voor LG) met de hand aanraakt komt het signaal vol door. Dit gebeurd vaak als de spoelen verschoven werden op de Ferit staaf maar hier is het niet zo. Het verschuiven van de spoelen helpt niet. Wat ik eigenaardig vind is dat het zowel op MG als LG gebeurd. Alle contacten van de spoeldraadjes zijn nagekeken en op de spoelen zelf is er ook geen onderbreking.
Waar moet ik nog zoeken? wie kan me helpen?
Groeten,albert
Ik heb een probleem met de Ferit antenne op een B6X63A.
Zowel op MG als op LG komt er slechts een zwak signaal. Zodra ik de spoelen op de Ferit antenne (hier een photo van de dubbele Ferit (één voor MG en één voor LG) met de hand aanraakt komt het signaal vol door. Dit gebeurd vaak als de spoelen verschoven werden op de Ferit staaf maar hier is het niet zo. Het verschuiven van de spoelen helpt niet. Wat ik eigenaardig vind is dat het zowel op MG als LG gebeurd. Alle contacten van de spoeldraadjes zijn nagekeken en op de spoelen zelf is er ook geen onderbreking.
Waar moet ik nog zoeken? wie kan me helpen?
Groeten,albert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.