Radio's van 1950 tot 1970
Saba Meersburg 125 (100)
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
26 feb 2015 19:00 #50999
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Saba Meersburg 125 (100)
Heb een fout gemaakt, dacht een Meersburg 125 overgenomen te hebben blijkt het een Meersburg 100 te zijn. Het is niet aan de verkoper te wijten, maar beetje dom van mijzelf, Grrrrr Stom.
Maar goed, heb deze radio alvast wat verder bekeken en ook dat stemt niet tot grote vreugde, of het moet zijn dat er flink aan gewerkt moet worden. We zullen zien, de hoogspannings is niet aanwezig en er zijn veel losgeknipte draadjes te zien. Verder is het front ooit eens met een vreemde acrylverf behandeld, althans ik heb het idee dat het niet origineel is en verder zit de roest er aardig in. Dus een begin gemaakt met herstel van het voedingscircuit. De gelijkrichter was niet goed meer en de voedings elko's met een externe DC spanning geformeerd. DE ESR waarde is nog steeds te hoog, dus waarschijnlijk moet dit ook vervangen worden. Het 1e doel is om e.e.a. zover in orde te maken dat de motor voor de afstemming loopt. Hierna komt de rest dan wel weer. Ook het front wat opgeknapt. Ik vond een goud kleurtje wel mooi staan bij de schaal.
Maar goed, heb deze radio alvast wat verder bekeken en ook dat stemt niet tot grote vreugde, of het moet zijn dat er flink aan gewerkt moet worden. We zullen zien, de hoogspannings is niet aanwezig en er zijn veel losgeknipte draadjes te zien. Verder is het front ooit eens met een vreemde acrylverf behandeld, althans ik heb het idee dat het niet origineel is en verder zit de roest er aardig in. Dus een begin gemaakt met herstel van het voedingscircuit. De gelijkrichter was niet goed meer en de voedings elko's met een externe DC spanning geformeerd. DE ESR waarde is nog steeds te hoog, dus waarschijnlijk moet dit ook vervangen worden. Het 1e doel is om e.e.a. zover in orde te maken dat de motor voor de afstemming loopt. Hierna komt de rest dan wel weer. Ook het front wat opgeknapt. Ik vond een goud kleurtje wel mooi staan bij de schaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 feb 2015 19:43 #50907
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Saba Meersburg 125 (100)
Voor duitsen typens radio,s
Van enkelen merken intresse
Huub
Van enkelen merken intresse
Huub
23 feb 2015 17:17 #50900
door pietje b
Beantwoord door pietje b in topic Saba Meersburg 125 (100)
Volgens mij Geniet Henk nog meer van het reviseren :woohoo:
Mooie radio Heb zelf een paar Philips toestellen maar na een aantal stukjes over Duitse radio's gelezen te hebben is ook hier de interesse gewekt
groet Piet
Mooie radio Heb zelf een paar Philips toestellen maar na een aantal stukjes over Duitse radio's gelezen te hebben is ook hier de interesse gewekt

groet Piet
22 feb 2015 15:21 #50884
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Saba Meersburg 125 (100)
Henk,
Succes met de revisie en geniet er daarna van :woohoo:
Succes met de revisie en geniet er daarna van :woohoo:
Mvg.
Bert
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
21 feb 2015 18:51 #50865
door hkruis
Saba Meersburg 125 (100) werd gestart door hkruis
Vandaag een Saba Meersburg 125 overgenomen. Ervaringen met dit model zijn 2 eerdere uitgevoerde revisies en ik vond het elke keer jammer dat de radio naar de eigenaar terug moesten. Deze mag na revisie even blijven. De radio is zonder achterwand en er missen wat buisjes. Een achterwand en een donor chassis was er al. Belangrijk is de motor, deze even snel doorgemeten en dat is in ieder geval hoopvol.
De rechter zijkant vertoond wat vreemde putten die hersteld moeten worden.
We zullen zien wat het wordt, ik verwacht er veel van. De laatste tijd behoorlijk wat Duitse top toestellen in de werkplaats gehad en de ervaringen zijn altijd positief.
Binnenkort komt er ook nog een Siemens M57 deze kant op, die ik heb mogen overnemen.
De rechter zijkant vertoond wat vreemde putten die hersteld moeten worden.
We zullen zien wat het wordt, ik verwacht er veel van. De laatste tijd behoorlijk wat Duitse top toestellen in de werkplaats gehad en de ervaringen zijn altijd positief.
Binnenkort komt er ook nog een Siemens M57 deze kant op, die ik heb mogen overnemen.