- Berichten: 8857
Radio's van 1950 tot 1970
Saba Meersburg 125 (100)
09 apr 2015 07:48 #51831
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Saba Meersburg 100
Ja het is weer een mooie plaatje
Die radio en een saba is dat wel waard
Huub
Die radio en een saba is dat wel waard
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 apr 2015 23:54 #51828
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Saba Meersburg 100
@ Henk K,
Klasse! Mooi glimmend gespoten, dat lakwerk.
Gr Cees.
Klasse! Mooi glimmend gespoten, dat lakwerk.
Gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 237
07 apr 2015 11:16 #51813
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Saba Meersburg 125 (100)
Hallo Henk,
Wat is dat weer mooi geworden en zo mooi gespoten, vakwerk
Groeten Willem
Wat is dat weer mooi geworden en zo mooi gespoten, vakwerk

Groeten Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 apr 2015 20:45 #51805
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Saba Meersburg 100
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
Onderwerp Auteur
06 apr 2015 20:09 - 06 apr 2015 20:11 #51804
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Saba Meersburg 100
Weer even terug naar de Meersburg 100.
De beschadigingen aan de zijkant waren veroorzaakt door een knager. Aan de binnenzijde waren ook tandafdrukken te zien. Ik heb het zo goed als mogelijk hersteld, maar het is nog wel te zien, enige alternatief was geweest, opnieuw fineren en dat is gezien de plek niet nodig.
Ik heb via Ebay een achterschot kunnen aanschaffen, mis alleen de 2 draaibeugels nog, dus als iemand die nog heeft, anders van een ander achterschot afslopen.
De motor afstemming loopt ook weer prima.
Financieel gezien, is dit een totaal onverantwoord project geweest door de vele onderdelen die aangeschaft moesten wordt; voedingstrafo, motor, achterschot en dan nog de nieuwe buizenset, condensatoren, lak. Uren aan besteed, meer dan 40. Maar het is leuk om een mooie basis weer helemaal in orde te krijgen .
De radio staat nu al een paar dagen lekker mee te blazen en heeft een fraaie klank.
De beschadigingen aan de zijkant waren veroorzaakt door een knager. Aan de binnenzijde waren ook tandafdrukken te zien. Ik heb het zo goed als mogelijk hersteld, maar het is nog wel te zien, enige alternatief was geweest, opnieuw fineren en dat is gezien de plek niet nodig.
Ik heb via Ebay een achterschot kunnen aanschaffen, mis alleen de 2 draaibeugels nog, dus als iemand die nog heeft, anders van een ander achterschot afslopen.
De motor afstemming loopt ook weer prima.
Financieel gezien, is dit een totaal onverantwoord project geweest door de vele onderdelen die aangeschaft moesten wordt; voedingstrafo, motor, achterschot en dan nog de nieuwe buizenset, condensatoren, lak. Uren aan besteed, meer dan 40. Maar het is leuk om een mooie basis weer helemaal in orde te krijgen .
De radio staat nu al een paar dagen lekker mee te blazen en heeft een fraaie klank.
Laatst bewerkt 06 apr 2015 20:11 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 102
26 mrt 2015 19:15 #51612
door Henk Klavers
Beantwoord door Henk Klavers in topic Saba Meersburg 125 (100)
Cees,die waarden heb ik ook allemaal niet.
Heb behoorlijk wat op voorraad,maar juist die hoge waardes niet.
Grijp altijd mis in mijn omgeving.Jaren geleden had ik Conrad hier
om de hoek.Greep nooit mis daar.Als ik een radio had om te repareren
maakte ik ff een lijstje wat ik nodig had,en ik hobbelde ff naar Conrad.
gr Henk
Heb behoorlijk wat op voorraad,maar juist die hoge waardes niet.
Grijp altijd mis in mijn omgeving.Jaren geleden had ik Conrad hier
om de hoek.Greep nooit mis daar.Als ik een radio had om te repareren
maakte ik ff een lijstje wat ik nodig had,en ik hobbelde ff naar Conrad.
gr Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.