Radio's van 1950 tot 1970
Grundig 5010
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 jun 2014 19:24 - 14 jun 2014 19:33 #44135
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5010
De schakelaar in het chassis aan de achterzijde hoort er ook niet standaard in en heeft vermoedelijk ook een functie gehad in de voeding.
Ook op 1 van de spoelbussen een verbrande weerstand aangetroffen, nog geen foto, helaas
Ondertussen ziet het geheel er al weer een stuk beter uit.
EDIT, ondertussen de gelijkrichter gevonden, gewoon overheen gekeken.
Ook op 1 van de spoelbussen een verbrande weerstand aangetroffen, nog geen foto, helaas
Ondertussen ziet het geheel er al weer een stuk beter uit.
EDIT, ondertussen de gelijkrichter gevonden, gewoon overheen gekeken.
Laatst bewerkt 14 jun 2014 19:33 door hkruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 jun 2014 19:20 #44134
door hkruis
Grundig 5010 werd gestart door hkruis
Vooruit lopend of ik de spullen op de NVHR beurs kan vinden, hierbij vast de zoek vraag.
Voor de kast, de afdekking die rond de toetsen hoort te zitten en de 2 ronde knoppen van de toonregeling.
In mijn eigen voorraad vond ik nog een complete set nieuwe druktoetsen.
Verder is er aan het voedings gedeelte van de radio flink geknutseld. De elco is ondertussen vervangen door een andere met nieuwe inhoud. Doordat de originele bedrading ook flink is gewijzigd en ik geen gelijkrichter meer in de radio aantref, vroeg ik mij af waar deze oorspronkelijk heeft gezeten. Genoeg gaten en gaatjes te vinden waar het zou kunnen zijn.
Voor de kast, de afdekking die rond de toetsen hoort te zitten en de 2 ronde knoppen van de toonregeling.
In mijn eigen voorraad vond ik nog een complete set nieuwe druktoetsen.
Verder is er aan het voedings gedeelte van de radio flink geknutseld. De elco is ondertussen vervangen door een andere met nieuwe inhoud. Doordat de originele bedrading ook flink is gewijzigd en ik geen gelijkrichter meer in de radio aantref, vroeg ik mij af waar deze oorspronkelijk heeft gezeten. Genoeg gaten en gaatjes te vinden waar het zou kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.