Radio's van 1950 tot 1970
Grundig 5010
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 jun 2014 18:05 #44438
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5010 - Luidsprekers
De Grundig 5010 heeft, op het eerste gezicht 2 luidsprekers. Er gaan echter naar de grote jongen 3 stuks bedrading en de kleine heeft zijn eigen bedrading. Op het schema is duidelijk sprake van 3 luidsprekers.
Dus de plank uit de kast gehaald en de grote ovale speaker gedemteerd. Je ziet dan gelijk waar de 3e speaker zich bevind. Ik heb dit nooit eerder gezien. De grote ovale speaker meet netjes 5.8 Ohm. Op de kleine speaker meet ik helemaal niet, maar heb ook geen idee wat dit voor een speaker is. Ik denk een membraam speaker.
Iemand hier ervaring mee??
Dus de plank uit de kast gehaald en de grote ovale speaker gedemteerd. Je ziet dan gelijk waar de 3e speaker zich bevind. Ik heb dit nooit eerder gezien. De grote ovale speaker meet netjes 5.8 Ohm. Op de kleine speaker meet ik helemaal niet, maar heb ook geen idee wat dit voor een speaker is. Ik denk een membraam speaker.
Iemand hier ervaring mee??
Bijlage IMG_1178.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1179.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1181.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1183.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1184.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1185.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1186.jpg niet gevonden
Bijlagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 jun 2014 17:56 #44437
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5010
De 5010 vordert gestaag, als een klus tussendoor. De buizen die ik via Ebay gekocht had, bleken EL12N types te zijn en dat was niet conform de advertentie. Ik houd de buizen, maar wel de verkoper er over aangesproken. Geluk was dat Peter afgelopen Woensdag 2 x EL12 buizen uit mijn eigen voorraad viste in een doos wat achteraf.
Ik heb deze gemeten en deze meten gelijk aan de nieuwe die ik gekocht heb bij FD. De radio met de buizen opgestart en voila, het speelt en hoe, en nu nog even via de LS aansluiting op de achterkant. De Philipsbox staat te dansen op zijn plank. Wel hoorde ik nog flink wat geknissper. Dit bleek overslag op het schakelblok te zijn.
Ik had het goed schoongemaakt, een extra reinigingsbeurt van het pertinax loste dit op. Een nieuwe EM34 is onderweg. Het chassis beschouw ik nu even als gereed.
Ik heb deze gemeten en deze meten gelijk aan de nieuwe die ik gekocht heb bij FD. De radio met de buizen opgestart en voila, het speelt en hoe, en nu nog even via de LS aansluiting op de achterkant. De Philipsbox staat te dansen op zijn plank. Wel hoorde ik nog flink wat geknissper. Dit bleek overslag op het schakelblok te zijn.
Ik had het goed schoongemaakt, een extra reinigingsbeurt van het pertinax loste dit op. Een nieuwe EM34 is onderweg. Het chassis beschouw ik nu even als gereed.
Bijlage IMG_1164.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1163.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1167.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1168.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1172.jpg niet gevonden
Bijlage IMG_1177.jpg niet gevonden
24 jun 2014 10:46 #44379
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Grundig 5010
Hoi Peter,
Het equivalent van de EL-6 is niet 4099 maar 4699.
Groetjes,
Thijs
Het equivalent van de EL-6 is niet 4099 maar 4699.
Groetjes,
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
24 jun 2014 08:53 - 24 jun 2014 08:54 #44372
door PE9ZZ
Laatst bewerkt 24 jun 2014 08:54 door PE9ZZ.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jun 2014 08:35 #44370
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Grundig 5010
24 jun 2014 07:56 #44368
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Grundig 5010
Een equivalent van de EL12 is de EL6 of 4099. Er zijn kleine verschillen, maar de prestaties zijn gelijk. Het probleem is echter de buisvoet, de EL6 heeft een P-voet.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.