Philips B7x72A
Ik heb 2 maal een B7X73A in bezit gehad, waarvan één van de eerste eigenaar in 1969
overgenomen. Beiden hadden een klein rond bolletje er achter, waar een laagje groen
op zat.Mag ik toch redelijkerwijs toch aannemen dat dit van fabriek af zo is
Mijn eerste B8X72A export model overgenomen van een ex Philips medewerker, welke hem destijds nieuw gekocht had en een B7X73A welke ook van de eerste eigenaar afkwam waarbij beide aangaven dat ze nog nooit ter reparatie aangeboden waren en geen lampjes in vervangen waren hadden dat groene bolletje niet.
Dus niet zo vreemd dat ik mijn bedenkingen heb.
In de BX998A welke ik al meerdere malen heb gehad kom ik de wit gelakte bol lampjes in de verlichting van de toonregeling wel tegen.
Mogelijk dat die groene bolletjes hebben bestaan, ik ben ze nog nooit tegengekomen.
Waar ik moeite mee heb is het volgende.
Een jongere mede hobbyist laat vol trots de revisie van zijn B7X72A zien wat niet van iedereen gezegd kan worden, sommige mensen zie je nooit wat van.
En dan beginnen we te zeuren over het verlichte Philips logo en de bassen waar je dan vermoeiend van wordt enz.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tsja, je kunt natuurlijk van alles tegenspreken en het groen op de schaal zou ook best
, door de tand des tijds verschoten kunnen zijn.Heel aannemelijk na meer dan een
halve eeuw.
Ik heb 2 maal een B7X73A in bezit gehad, waarvan één van de eerste eigenaar in 1969
overgenomen. Beiden hadden een klein rond bolletje er achter, waar een laagje groen
op zat.Mag ik toch redelijkerwijs toch aannemen dat dit van fabriek af zo is.
De B7X72A die ik in bezit heb, daar zat een lampje in met een dun laagje zwart er op.
Zal met de bedoeling zijn gedaan, het licht wat minder fel te maken, meer diffuus.
Dus; lampje groen maken zal zeker helpen. Word het niet slechter van. Simpele oplossing.
Overigens speelt die B7X72A, net zo als Huub het beschrijft..., word je vermoeiend van.
Tegen vallend dus.
Er zijn veel kleinere Philips OTL radio's, met maar een speaker er in, die veel
aangenamer spelen.
Vr gr Cees.
En ik heb ook allen condensators venieuwt
En de buizen na getest en de nodigen vernieuwt
Ik vond de radio wel basserig het luitspreker schot rammelden dan
Huub
Zit nu misschien een verkeerd type lampje er achter?
Dat zit hem in dat lampje erachter.
Moet een klein bolletje zijn, met groene verf er op.
Cees,
Ik wil niet vervelend doen.
Deze radio heb ik al meerdere malen gehad, zo ook meerdere B7X73A's, B7X83A, B8X72A's en het F7X71A meubel.
In al die radio's ben ik nog nooit een klein bolletje met groene verf tegen gekomen.
De groene laag op de zenderschaal is verschoten en daar zijn trucjes voor om dat op te lossen.
Deze oplossing heb ik Peter al aangedragen.
Mvg.
Bert
Het logo moet groener? Ja dat is wel zo.
Zit nu misschien een verkeerd type lampje er achter?
Dat zit hem in dat lampje erachter.
Moet een klein bolletje zijn, met groene verf er op.
Verder vind ik de radio ook heel mooi geworden en een
mooi doekje, bijna zoals het originele.
In ieder geval passend in de stijl van die radio.
@ Peter,
Mooi werk geleverd. Tino zal opkijken.
Deze radio heeft nu in plaats van de kliko een veel
betere bestemming gevonden.
Proficiat, Vr gr Cees.
Lee