Ik ben in het bezit van een B6X62A en een B6X63A. Zoals bekend heeft de 62A een hoekbox en 2 satelieten en de 63A luidsprekers die in de kast zijn ingebouwd. Nu valt het mij op dat de 63A aanmerkelijk beter presteert (klinkt) dan de 62A. De 62A heeft altijd te veel lage tonen, het midden gebied is vaag en het hoog te dominant. het maakt niet echt uit hoe de satellieten zijn opgehangen. Alle mogelijke opstellingen volgens het oude Philips idee uitgeprobeerd. De 63A klinkt eigenlijk prima, mooie bas, midden en hoog.
Elektronische zijn beide radio hetzelfde.
Ik heb het aan een aantal luisteraars laten horen en hun bevindingen zijn hetzelfde. Beide sets zijn gereviseerd.
Ik vroeg mij af of andere gebruikers van deze sets ook dezelfde ervaring hebben.
Mijn gedachte zijn eigenlijk een beetje als volgt. Philips ontwikkelde het chassis in eerste instantie voor het radiomodel, hierbij is sprake van een open klankkast en plakte er later een hoekbox en satelieten bij.
Als je de hoekbox en satellieten met draadjes op dezelfde wijze aansluit in de B6X63A heb je opeens hetzelfde effect, Te veel Bass, weinig midden te veel hoog. Of zou het kunnen liggen aan het verschil in gebruikte luidsprekers.
Ruud
p.s. De B6X62A had ik in eerste instantie alleen en toen viel het minder op. De 63A is er pas een 1/2 jaar geleden bijgekomen.