Radio's van 1950 tot 1970
Aristona SA5029 revisie
Minder
Meer
29 dec 2013 16:28 #39323
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Aristona SA5029 revisie
Huub,
Heb geen behoefte aan een schotel. T.V. kijken doe ik heel weinig en ik ben met het aanbod van KPN (het complete pakket) dik tevreden. Met een simpele, voorhanden zijnde Internet Radio haal ik binnen wat ik wil.
Schotels worden hier wel (oogluikend) toegestaan, maar officieel mag geen antenne geplaatst worden.
Ondertussen ben ik hier vanmiddag aan de gang gegaan en een hoepeltje geplaatst. Na enig proberen gaf verticaal geplaatst het beste resultaat, hoewel het verschil minimaal is. Ik krijg nu een heleboel zenders binnen en zonder enige storing. Zoals ik al zei, de antenne buiten is de beste oplossing. Al die versterkte antennetjes hengelen ook een hoop storing binnen.
Groeten,
Peter
Heb geen behoefte aan een schotel. T.V. kijken doe ik heel weinig en ik ben met het aanbod van KPN (het complete pakket) dik tevreden. Met een simpele, voorhanden zijnde Internet Radio haal ik binnen wat ik wil.
Schotels worden hier wel (oogluikend) toegestaan, maar officieel mag geen antenne geplaatst worden.
Ondertussen ben ik hier vanmiddag aan de gang gegaan en een hoepeltje geplaatst. Na enig proberen gaf verticaal geplaatst het beste resultaat, hoewel het verschil minimaal is. Ik krijg nu een heleboel zenders binnen en zonder enige storing. Zoals ik al zei, de antenne buiten is de beste oplossing. Al die versterkte antennetjes hengelen ook een hoop storing binnen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 dec 2013 16:01 #39321
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Aristona SA5029 revisie
Huub de meeste woningbouwvereniging zijn niet blij
Met schotels aan hun complexen
Ook hier moesten ze na onderhoud van de flat af
Via internet heb je de helewereld in huis
Zeker met radio ontvangst
Mvg René
Met schotels aan hun complexen
Ook hier moesten ze na onderhoud van de flat af
Via internet heb je de helewereld in huis
Zeker met radio ontvangst
Mvg René
René Daemen
29 dec 2013 15:33 - 29 dec 2013 15:34 #39320
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Aristona SA5029 revisie
Peter heb je geen plaats
Voor een schotel ? digi geluid.radio
Mooi beeld veel radio zenders
Kost niet veel per jaar ook .
Huub
Voor een schotel ? digi geluid.radio
Mooi beeld veel radio zenders
Kost niet veel per jaar ook .
Huub
Laatst bewerkt 29 dec 2013 15:34 door Huub.
29 dec 2013 13:49 #39317
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Aristona SA5029 revisie
René schreef
René als je zo'n geval als op de afbeelding hieronder bedoelt kan ik je zeggen dat het alleen maar teleurstellend is.
Zelfs op zolder waar ik met de normaal ingebouwde lint antennes goede ontvangst heb weet deze het te verprutsen.
Mijn buiten antenne zo'n simpele hoepel werkt verticaal gepolariseerd perfect en met een goede versterker erachter kun je er probleemloos twee toestellen aanhangen in mijn geval de FX995A en de SA5029.
Foto heb ik van internet gehaald daar ik nu niet in de gelegenheid ben thuis een foto te maken, beetje ver rijden bigfun
Zou ik eens kijken voor een actieve antenne dat is een rechte staaf met versterker erin
René als je zo'n geval als op de afbeelding hieronder bedoelt kan ik je zeggen dat het alleen maar teleurstellend is.
Zelfs op zolder waar ik met de normaal ingebouwde lint antennes goede ontvangst heb weet deze het te verprutsen.
Mijn buiten antenne zo'n simpele hoepel werkt verticaal gepolariseerd perfect en met een goede versterker erachter kun je er probleemloos twee toestellen aanhangen in mijn geval de FX995A en de SA5029.
Foto heb ik van internet gehaald daar ik nu niet in de gelegenheid ben thuis een foto te maken, beetje ver rijden bigfun
Mvg.
Bert
Minder
Meer
29 dec 2013 12:58 #39313
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Aristona SA5029 revisie
René, een actieve antenne is in mijn ogen helemaal niets waard. Je versterkt echt alles, inclusief alle storingen en die zijn hier ook rijkelijk aanwezig. Er lopen hier nu ook de nodige netwerkkabels door het huis die storing veroorzaken en die kabels zijn helaas nodig. Draadloos is niet altijd een oplossing en WiFi apparatuur werkt vaak op hetzelfde kanaal als je buren.
Zoals je weet neus ik nog wel eens in oudere bladen en daar wordt anno veertiger/vijftiger jaren al op gehamerd dat je de antenne buiten de z.g.n. stoornevel moet brengen voor de beste ontvangst. En waar (bijna) niets is valt ook weinig te versterken. Een grote gevoeligheid heeft geen zin als het storingsniveau hoog is.
Ik heb alle spullen liggen voor een buitenantenne en dat is m.i. nog steeds de beste oplossing. Er gaat niets boven een schoon ingangssignaal. Ik ga daar de komende dagen aan werken.
De verslechterde ontvangst binnenshuis is ook een van de redenen dat ik Digitenne opgezegd heb, de helft van de zenders komt hier zwaar gestoord binnen.
Als laatste: Ik vind het prima dat het ontvangertje in het zicht staat. Ik ben gek op oude techniek, maar heb ook best wel oog voor het nieuwe. Ik vind dat dat best goed samen kan gaan.
Groeten,
Peter
Zoals je weet neus ik nog wel eens in oudere bladen en daar wordt anno veertiger/vijftiger jaren al op gehamerd dat je de antenne buiten de z.g.n. stoornevel moet brengen voor de beste ontvangst. En waar (bijna) niets is valt ook weinig te versterken. Een grote gevoeligheid heeft geen zin als het storingsniveau hoog is.
Ik heb alle spullen liggen voor een buitenantenne en dat is m.i. nog steeds de beste oplossing. Er gaat niets boven een schoon ingangssignaal. Ik ga daar de komende dagen aan werken.
De verslechterde ontvangst binnenshuis is ook een van de redenen dat ik Digitenne opgezegd heb, de helft van de zenders komt hier zwaar gestoord binnen.
Als laatste: Ik vind het prima dat het ontvangertje in het zicht staat. Ik ben gek op oude techniek, maar heb ook best wel oog voor het nieuwe. Ik vind dat dat best goed samen kan gaan.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
29 dec 2013 09:25 #39306
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Aristona SA5029 revisie
Normaal heeft de aristona een gevoelige ontvangst
Nu je last heb van getinte ramen en gebouwen voor je neus
Zou ik eens kijken voor een actieve antenne dat is een rechte staaf met versterker erin
Dit wil best goed werken ik gebruik op mijn werk ook eens om tuners te testen
Daar ik in ijzeren kooi zit staal dak en beton is de ontvangst belabberd
Zonder actieve antenne, Radio 10en anderen knallen eruit met actieve antenne
Of anders een een buiten antenne plaatsen.
het kastje is aardig voor meer zenders maar het ontvangst gedeelte radio wordt niet benut
Persoonlijk zou ik het internetontvangertje in een afgeslotenkast plaatsen
Daar deze niet in contrast staat met de aristona.
Of een FM zendertje maken en er achter schakelen.
Wat wel zo is dat buizen radio.s laten merken hoe beroerd tegenwoordig wordt uitgezonden
Met limiters en compressor en een moderne tuner het wat verdoezeld.
Tegenwoordig moet alles Mp3 uitgezonden worden terwijl men het echte hifi niet eens meer kent
Zeker de jeugd.
Op mijn pc staan ook Mp3 nummers maar als je die afspeelde op een goede installatie
Hoor je echt de beknepen geluidskwaliteit.
Mvg René Daemen
Nu je last heb van getinte ramen en gebouwen voor je neus
Dit wil best goed werken ik gebruik op mijn werk ook eens om tuners te testen
Daar ik in ijzeren kooi zit staal dak en beton is de ontvangst belabberd
Zonder actieve antenne, Radio 10en anderen knallen eruit met actieve antenne
Of anders een een buiten antenne plaatsen.
het kastje is aardig voor meer zenders maar het ontvangst gedeelte radio wordt niet benut
Persoonlijk zou ik het internetontvangertje in een afgeslotenkast plaatsen
Daar deze niet in contrast staat met de aristona.
Of een FM zendertje maken en er achter schakelen.
Wat wel zo is dat buizen radio.s laten merken hoe beroerd tegenwoordig wordt uitgezonden
Met limiters en compressor en een moderne tuner het wat verdoezeld.
Tegenwoordig moet alles Mp3 uitgezonden worden terwijl men het echte hifi niet eens meer kent
Zeker de jeugd.
Op mijn pc staan ook Mp3 nummers maar als je die afspeelde op een goede installatie
Hoor je echt de beknepen geluidskwaliteit.
Mvg René Daemen
René Daemen