Radio's van 1950 tot 1970
Aristona SA5029 revisie
28 dec 2013 23:25 #39300
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Aristona SA5029 revisie
Ja, ik doe het zelfde met internet radio's die bij de Aldie weg komen. Prima geluid en bij
gebruik van twee radio's nog stereo ook. Een is een internet blokje dat via Wi Fi verbinding
maakt en speelt over een radio in het knutsel schuurtje.
De andere is op zich al een stereo radio en er zitten al speakertjes in die op zich niet eens
slecht klinken. Zit een systeem in dat er voor zorgt dat het geluid dat van achteren uit de
speakers komt ook word benut en word verspreid.
Een kleine hooft telefoon uitgang er op maken die de inwendige sp uit schakelt en dan met bhv
een draad verbinding naar een versterker of één (mono)of twee radio's (stereo) en je hebt een
storing vrije "ontvangst". Geen dreunende bassen meer en geen felle hoge tonen.
Zenders genoeg die WEL met een fatsoenlijk klingkende modulatie werken.
Enorme muziek keuze en ook non stop muziek stations. Wat valt er meer te wensen?
Vr gr Cees.
gebruik van twee radio's nog stereo ook. Een is een internet blokje dat via Wi Fi verbinding
maakt en speelt over een radio in het knutsel schuurtje.
De andere is op zich al een stereo radio en er zitten al speakertjes in die op zich niet eens
slecht klinken. Zit een systeem in dat er voor zorgt dat het geluid dat van achteren uit de
speakers komt ook word benut en word verspreid.
Een kleine hooft telefoon uitgang er op maken die de inwendige sp uit schakelt en dan met bhv
een draad verbinding naar een versterker of één (mono)of twee radio's (stereo) en je hebt een
storing vrije "ontvangst". Geen dreunende bassen meer en geen felle hoge tonen.
Zenders genoeg die WEL met een fatsoenlijk klingkende modulatie werken.
Enorme muziek keuze en ook non stop muziek stations. Wat valt er meer te wensen?
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
28 dec 2013 21:30 #39296
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Aristona SA5029 revisie
Ondertussen doe ik het weer anders: Enige tijd geleden had ik voor op mijn werk bij Conrad een Internet Radio gekocht van DNT. Deze radio heeft een ingebouwde versterker en luidspreker. Het eigen geluid is niet veel soeps, maar op een externe versterker klinkt het uitstekend.
Dit ding heeft lange tijd in een hoekje gestaan en ik wilde hem wel eens proberen op de SA5029. Dus de uitgang aangesloten op de grammofoon ingang. Welnu, dat klinkt grandioos! Mooi helder geluid met goed laag. En de gebruikte compressie is veel minder hinderlijk dan we van FM gewend zijn. Misschien stuit het velen tegen de borst dat we het radiogedeelte niet gebruiken.
Daar staat tegenover dat het zenderaanbod nu onbegrensd is. Het ding is ook als mediaspeler te gebruiken. Dus onze eigen muziek kunnen we ook afspelen.
Groeten,
Peter
Dit ding heeft lange tijd in een hoekje gestaan en ik wilde hem wel eens proberen op de SA5029. Dus de uitgang aangesloten op de grammofoon ingang. Welnu, dat klinkt grandioos! Mooi helder geluid met goed laag. En de gebruikte compressie is veel minder hinderlijk dan we van FM gewend zijn. Misschien stuit het velen tegen de borst dat we het radiogedeelte niet gebruiken.
Daar staat tegenover dat het zenderaanbod nu onbegrensd is. Het ding is ook als mediaspeler te gebruiken. Dus onze eigen muziek kunnen we ook afspelen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
15 dec 2013 23:59 #39007
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Aristona SA5029 revisie
komende week ga ik achter zo'n USB zendertje aan.
Daarnaast wil ik ook nog achter een FM zender aan welke de mogelijkheid heeft om via het lichtnet gevoed te worden en waar je een CD speler op kunt aansluiten.
Als er suggesties zijn hoor ik het graag.
Bert.
Daarnaast wil ik ook nog achter een FM zender aan welke de mogelijkheid heeft om via het lichtnet gevoed te worden en waar je een CD speler op kunt aansluiten.
Als er suggesties zijn hoor ik het graag.
Bert.
Mvg.
Bert
Minder
Meer
15 dec 2013 09:17 #38984
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Aristona SA5029 revisie
Ik dacht dat ik de mijne bij BCC gekocht had. Hij wordt gevoed uit de IPhone of Ipad. Het heeft nog de "oude" 30-polige connector, maar met een verloopconnector past hij ook op de lightning connector van Apple. Uiteraard alleen geschikt voor Apple.
Er zijn ook zendertjes die overal op passen.
Er zijn ook WiFi repeaters die een ingebouwd zendertje hebben (Fritz!) en waar je naar toe kan streamen.
Groeten,
Peter
Er zijn ook zendertjes die overal op passen.
Er zijn ook WiFi repeaters die een ingebouwd zendertje hebben (Fritz!) en waar je naar toe kan streamen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
15 dec 2013 09:07 #38982
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Aristona SA5029 revisie
@Bert, Conrad heeft ook van deze zenders.
Minder
Meer
15 dec 2013 07:33 #38981
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Aristona SA5029 revisie
Zo'n zendertje gebruik ik al jaren voor in mijn Cadillac zodat ik mijn originele radio kan gebruiken en geen cd speler. Ik kan nu gewoon mijn Rockabilly muziek in mijn Cadillac luisteren zonder iets aan te passen.
Ik heb ook standaard 1 bij mijn FX744a liggen, echt ideaal!!
Ik heb die van mij van Ebay gekocht, koste iets van 4 euro geloof ik
groet Klaas
Ik heb ook standaard 1 bij mijn FX744a liggen, echt ideaal!!
Ik heb die van mij van Ebay gekocht, koste iets van 4 euro geloof ik
groet Klaas