Radio's met OTL
Vergelijken met de AG9015 en de AD5046 vind ik niet zo'n goede, want beide systemen
zijn totaal anders. Ten eerste is de AD9015 wel een hifi set en ten tweede ga je
mono (de HiQ) met stereo vergelijken. Totaal verschillende systemen, ook technisch gezien
Dat is waar maar ik beoordeel het geheel op de klank.
Daarbij moet het mooi sprankelend en open / transparant klinken.
Wat dat betreft vind ik de AD9710AM speakers super.
Met name in het midden en hoog een zeer mooi niet vermoeiend klankbeeld waarbij de basweergave ook nog eens ruim voldoende is.
En of dat mono of stereo is neem ik dan niet in overweging.
Bij het vergelijken van de spullen doe ik dat op de 9015 natuurlijk in de mono stand.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Bert Kn schreef : René R.
Je was me voor betreffende de bijdrage van Rene D.
Met mijn vraag of er andere radio's met OTL uitgang zijn buiten Philips bedoel ik merken buiten de Philips gerelateerde merken.
Wat betreft de opmerking van je Met geen enkele OTL bi-ampli radio hebben ze hifi kwaliteit kunnen benaderen hebben we een andere referentiekader betreffende benaderen.
Natuurlijk zijn ze (de OTL radio's) geen HIFI dat kan ik mooi beoordelen ten opzichte van mijn AG9015 met 800 Ohm AD5046 speakers op de OTL uitgang.
Maar neemt niet weg dat ik de B7X73A set redelijk in de buurt vind komen en mijn referentie kader betreffende benaderen is redelijk in de buurt komen.
Mg.
Bert.
Hoi Bert
We hebben echt nergens een andere referentiekader betreffende benaderen hoor.
Zoals je kan lezen geef ik alleen complimenten over de weergave van de B7X73A.
Een uitstekende weergave dus, waar ik jaren plezier van heb gehad en met volle
tevredenheid. Mijn jaren ervaring, ook met laag ohmige HiQ radio's zal je eerst nog
moeten inhalen. En zoals je weet ben ik een intensieve luisteraar.
Maar de B7X73A is echt niet te vergelijken met de hifi set die ik nu beluister. Er zit
echt een verschil in, hoe goed de B7X73A ook is, als radio. Ik ben niet voor niets na
ruim tien jaar HiQ ervaringen overgestapt op hifi uit dezelfde tijd. Hoewel het in
het begin een risico was, want wat de hifi betreft had ik geen enkele referentiekader:
er was nog vrijwel niemand in Nederland die een dergelijke complete hifi set praktisch
en dagelijks gebruikte. Ik kon pas achteraf beoordelen dat de hifi set (eerst met de
AG9006) de (grote) winnaar was en is van de B7X73A. Met de AG9004/9007 is het er
uiteraard alleen maar beter op geworden.
En nogmaals, ik heb jaren plezier van alle HiQ's gehad en kan het vergelijken met elkaar.
Vergelijken met de AG9015 en de AD5046 vind ik niet zo'n goede, want beide systemen
zijn totaal anders. Ten eerste is de AD9015 wel een hifi set en ten tweede ga je
mono (de HiQ) met stereo vergelijken. Totaal verschillende systemen, ook technisch gezien.
En zoals je weet zullen we dat principieel nooit doen.
Je zal beide systemen gewoon individueel op hun weergave gedrag moeten beoordelen.
Maar goed, het is natuurlijk aan jou om dat te beoordelen voor jezelf.
:thumbsup:
speaker AD3500AM welke in de Dual zit lijkt me een Philips speaker te zijn dus toch wel Philips gerelateerd.
Mvg.
Bert
Je was me voor betreffende de bijdrage van Rene D.
Met mijn vraag of er andere radio's met OTL uitgang zijn buiten Philips bedoel ik merken buiten de Philips gerelateerde merken.
Wat betreft de opmerking van je Met geen enkele OTL bi-ampli radio hebben ze hifi kwaliteit kunnen benaderen hebben we een andere referentiekader betreffende benaderen.
Natuurlijk zijn ze (de OTL radio's) geen HIFI dat kan ik mooi beoordelen ten opzichte van mijn AG9015 met 800 Ohm AD5046 speakers op de OTL uitgang.
Maar neemt niet weg dat ik de B7X73A set redelijk in de buurt vind komen en mijn referentie kader betreffende benaderen is redelijk in de buurt komen.
Mg.
Bert.
Mvg.
Bert
- brcf01
- [brcf01]
-
Rene Daemen schreef : Aristona heeft ook enkele modellen OTL radio's gehad
als ik even de schematheek in duik kom ik een paar tegen 1955/1960 heb ik in getikt
de eerste hadden nog geen EL 86 maar een UL 41 bij in de eindtrap
misschien Siera ook wel en natuurlijk de Duitse philips als de Capella modellen
De Plano Modellen B5x14A b6x43a enz hadden die kleine uitgangs trafo's stereo toestellen
en een enkele EL 84 per kanaal het geluid van die toestellen klinkt dun en heeft niets te maken
met de OTL toestellen deze toestellen zijn ontworpen om de restanten van de hoog Ohmige speakers
te gebruiken daarna ging philips vanaf de b8x44a over op laag ohmig
de Hoogtijperiode liep van 1955 tot/met 1958 met de Echte OTL radio's
Waaronder de B8x72a B7X63A b7x73a enz
Volgens folder 1957-58 viel dit onder de A klasse
de plano met uitgangstrafo B klasse
en de U toestellen C klasse
Kijk eens in je folder materiaal
Mvg René Daemen
Ps de Dual DualoPhon 300 op de tentoonstelling was ook een Otl grammofoon
ECL86 EL86 speaker AD3500AM
Waarbij wel duidelijk is dat het dan om Philips gerelateerde producten gaat.
:thumbsup: