Radio's van 1950 tot 1970
Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 nov 2012 06:04 #23599
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
Lukt even niet, nogmaals compleet in PDF
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 nov 2012 06:01 #23598
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
Klaas, er zijn 2 documenten in de omloop, In de ene is het R20, in de andere R16.
Misschien moet je eerst even de uitgangsspanning meten van de UY41. Ik heb van de radio wel volledige documentatie, De te meten spanningen staan in bijgaand XPS document
Misschien moet je eerst even de uitgangsspanning meten van de UY41. Ik heb van de radio wel volledige documentatie, De te meten spanningen staan in bijgaand XPS document
04 nov 2012 00:00 #23596
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
Klaas,
Je hebt een mooi stuk geduldig vakwerk gedaan.
De schaal is nu heel aanvaardbaar geworden.
Gaat een leuke mooie oude radio worden.
Succes met het verdere werk aan die radio.
Vr gr Cees.
Je hebt een mooi stuk geduldig vakwerk gedaan.
De schaal is nu heel aanvaardbaar geworden.
Gaat een leuke mooie oude radio worden.
Succes met het verdere werk aan die radio.
Vr gr Cees.
03 nov 2012 23:34 #23594
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
gelijk richter moet vervangen worden
is het een buis of een seleencel deze zeker eruit gooien en een brugcel plaatsen
of 4x 1N4007 maar zal indit geval 1 diode moeten zijn
succes
MVG René Daemen
is het een buis of een seleencel deze zeker eruit gooien en een brugcel plaatsen
of 4x 1N4007 maar zal indit geval 1 diode moeten zijn
succes
MVG René Daemen
René Daemen
03 nov 2012 23:25 - 03 nov 2012 23:25 #23593
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
Inmiddels heb ik nieuwe UBC41, UF41 en UCH42 buisjes ontvangen via Wim Rotte. Er zit al meer leven in de radio. Ik hoor nu in ieder geval ether storing uit de luidspreker, maar ontvang nog erg vaag en zacht maar 1 Duitse zender. De radio is van na de oorlog, dus het kan geen "Spook Goebels" zijn die ik hoor praten. (zie ander forum: spookradio)
Ik verdenk nu enkele wascondensatoren, maar vind de voedingsspanning ook erg laag. Uit de gelijkrichter komt wel 150V, maar op de tweede elco, C26 staat maar 55V. de elco's zijn wel vervangen. Tussen de 150V en 55V zit een weerstand van 10K, R20 in het schema. Ook deze is nagemeten.
Heeft iemand ervaring met deze radio? Wat moeten de spanningen zijn?
Groeten, Klaas.
Ik verdenk nu enkele wascondensatoren, maar vind de voedingsspanning ook erg laag. Uit de gelijkrichter komt wel 150V, maar op de tweede elco, C26 staat maar 55V. de elco's zijn wel vervangen. Tussen de 150V en 55V zit een weerstand van 10K, R20 in het schema. Ook deze is nagemeten.
Heeft iemand ervaring met deze radio? Wat moeten de spanningen zijn?
Groeten, Klaas.
Laatst bewerkt 03 nov 2012 23:25 door klaas.
29 okt 2012 15:29 #23401
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Nieuw restauratieproject: Bush DAC10 Bakeliet 1950
Ja Henk, wat hebben we toch een geweldig leuke hobby!
Bedankt.
Bedankt.