Radio's van 1950 tot 1970
Een nieuw restauratieproject - Philips BX233U
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
12 okt 2012 06:30 #22491
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Een nieuw restauratieproject - Philips BX233U
Dat is toch weer zonde Hans.

Sommige objecten pak ik in een 'dubbele' doos in.
Eerst het object goed verpakt met kranten en bubbeltjesplastic
in een eigen doos en vervolgens die doos weer in een grotere
doos met zoveel mogelijk vrije ruimte tussen beide dozen.
Het is een gedoe, maar het werkt wel.
Het gaat er vooral om dat het object de buitenkant van het gehele
pakket niet raakt, zelfs niet met kranten en bubbeltjesplastic.
:whistle:
Sommige objecten pak ik in een 'dubbele' doos in.
Eerst het object goed verpakt met kranten en bubbeltjesplastic
in een eigen doos en vervolgens die doos weer in een grotere
doos met zoveel mogelijk vrije ruimte tussen beide dozen.
Het is een gedoe, maar het werkt wel.
Het gaat er vooral om dat het object de buitenkant van het gehele
pakket niet raakt, zelfs niet met kranten en bubbeltjesplastic.
:whistle:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 okt 2012 05:40 - 12 okt 2012 06:21 #22490
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Een nieuw restauratieproject - Philips BX233U
De radio werd degelijk verpakt aangeboden bij het postkantoor en werd door post-NL zo bij Jon afgeleverd:
Met een gat in de zijkant. Ondanks 5 stickers met de tekst "Breekbaar". Hoe krijgen ze het in hemelsnaam voor elkaar. Gewoon ongeïnteresseerd en onbekwaam volk dat er bij de sorteercentra van post-NL rondloopt.......
Gelukkig gaat het ook wel eens goed. Want ik kreeg vandaag een Philips luidspreker, een Chinees hoedje binnen in ongeschonden staat. Waar gewerkt wordt maakt men fouten zullen we maar zeggen....... :oops:
Groeten van Hans
Met een gat in de zijkant. Ondanks 5 stickers met de tekst "Breekbaar". Hoe krijgen ze het in hemelsnaam voor elkaar. Gewoon ongeïnteresseerd en onbekwaam volk dat er bij de sorteercentra van post-NL rondloopt.......
Gelukkig gaat het ook wel eens goed. Want ik kreeg vandaag een Philips luidspreker, een Chinees hoedje binnen in ongeschonden staat. Waar gewerkt wordt maakt men fouten zullen we maar zeggen....... :oops:
Groeten van Hans
Laatst bewerkt 12 okt 2012 06:21 door Johannes.
09 okt 2012 23:11 #22415
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Een nieuw restauratieproject - Philips BX233U
Pas op! met U'tjes op een (vochtige) aanrecht!
Dan maar beter op de keuken tafel.
Vr gr Cees.
Dan maar beter op de keuken tafel.
Vr gr Cees.
09 okt 2012 15:17 #22382
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Een nieuw restauratieproject - Philips BX233U
Hans,
Bekende werktafel.
Ik gebruik zo af en toe in de avonduren diezelfde werktafel als ik snel even wat wil nazien, dit omdat we in de keuken het beste licht hebben.
Bekende werktafel.
Ik gebruik zo af en toe in de avonduren diezelfde werktafel als ik snel even wat wil nazien, dit omdat we in de keuken het beste licht hebben.
Mvg.
Bert
09 okt 2012 14:46 - 09 okt 2012 14:53 #22380
door Johannes
Inmiddels zijn we 7 weken verder en heeft de sloop-Philips BX233U een volledige restauratie achter de rug. Het chassis was al eerder klaar en zijn alle Wima-condensators vervangen. Hierover staat verderop in deze draad een verslagje.
Het bakelieten kastje was aan alle kanten aan scherven en niet meer te herstellen en de schaal was in drieën gebroken. Maar gelukkig, dankzij het forum werd een gaaf kastje en een prachtige schaal gevonden (bedankt Jan v.d.W). En van Henk kreeg ik tijdens de NVHR-beurs een toonhendeltje.
Dat hendeltje bleek achteraf 15 mm te lang, maar geen nood, gewoon 15 mm er tussenuit zagen en aan elkaar lijmen met 2-componentenlijm.
Het bakelieten kastje is na een poetsbeurt met Commandant4 en Turtlewax met teflon weer als nieuw geworden. En na het inbouwen van het chassis en nog wat tobben met een nieuw schaalkoordje is er weer een ontzettend leuk radiootje gered van de sloop. En wat mij nog het meeste verbaast is de prachtige klank die het bijna 60 jaar oude toestelletje voortbrengt, dankzij de FM techniek.
Jon, de radio is inmiddels weer onderweg naar Nijmegen. Ik hoop dat je er blij mee bent. Ik vond het in ieder geval een erg leuk klusje om te doen
.
Groetjes, Hans
Het bakelieten kastje was aan alle kanten aan scherven en niet meer te herstellen en de schaal was in drieën gebroken. Maar gelukkig, dankzij het forum werd een gaaf kastje en een prachtige schaal gevonden (bedankt Jan v.d.W). En van Henk kreeg ik tijdens de NVHR-beurs een toonhendeltje.
Dat hendeltje bleek achteraf 15 mm te lang, maar geen nood, gewoon 15 mm er tussenuit zagen en aan elkaar lijmen met 2-componentenlijm.
Het bakelieten kastje is na een poetsbeurt met Commandant4 en Turtlewax met teflon weer als nieuw geworden. En na het inbouwen van het chassis en nog wat tobben met een nieuw schaalkoordje is er weer een ontzettend leuk radiootje gered van de sloop. En wat mij nog het meeste verbaast is de prachtige klank die het bijna 60 jaar oude toestelletje voortbrengt, dankzij de FM techniek.
Jon, de radio is inmiddels weer onderweg naar Nijmegen. Ik hoop dat je er blij mee bent. Ik vond het in ieder geval een erg leuk klusje om te doen
Groetjes, Hans
Laatst bewerkt 09 okt 2012 14:53 door Johannes.
26 aug 2012 16:10 #20762
door Johannes
Inderdaad Henk, de ratelcondensator C3 van 22000 pf had ik op mijn boodschappenlijstje staan evenals alle andere Wima's en de ontkoppelelco C59. Maar wederom bedankt voor het meedenken
.
M.vr.gr. Hans
M.vr.gr. Hans