Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Nordmende super 250-9

Meer
29 dec 2011 09:53 #13092 door Rldr
Nordmende super 250-9 werd gestart door Rldr
Hallo iedereen,

sinds gisteren heb ik een nordmende super 250-9 gekregen (dat is wat ik al gevonden heb)

de radio speelt (netjes, geluid is echt goed) en is eigenlijk ook in een best nette staat, helaas zitten er 2 extra speakers in maar die doen het niet, er is een lampje kapot voor en t andere zit scheef (voor de verlichting aan de voorkant) en dan heb ik nog wat vragen waarmee ik hier geholpen hoop te worden :lol:

- de lampjes zijn dus kapot: zijn die gemakkelijk te vervangen ? (je ziet ze zo zitten dus lijkt me wel)
- de speaker aansluiting achterop lijken niets te doen? wat en hoe te controleren?
- hoe sluit je een antenne aan (gezien er 2 aansluitingen zijn FM en "erde" (aarde) )
- het lijkt alsof de tuner niet helemaal precies meer is, na een tijdje spelen moet je hem bijstellen en de ene dag zit een zender net op een andere plek als de andere dag, is daar wat aan te doen?

nu is het zo dat dit mijn eerste buizenradio is, maar ik hoop dat het ding nog wat te verbeteren valt, ik kan redelijk solderen dus dat mag geen probleem zijn, alleen het schema wat ik gevonden had gaat wel boven mijn pet :( dus misschien dat iemand nog tips heeft ? (over schoonmaken, demonteren, vervangen van bepaalde delen, of gewoon vanafblijven :P )

Groet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena