Beoordelen van historische radio's en apparatuur.
Geen V Fet, normale torren.
De V Fet’s van Sony werden idd ook warm maar niet heet.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
die worden ook heet ..
huub
De Musical Fidelity is een transistorbak die nog heter wordt als een buizenversterker, de klasse A uitvoering dan.
Die versterker is pas compleet als je er een vers gelegd ei op kapotslaat en bakt!
Ding wordt echt warm!
Dat spul klinkt gewoon goed maar dat kunnen de betere Japanse torrenbakken ook wel.
Die zijn bij lange na niet hetzelfde, ook niet bij 1 merk.
Toevallig pas een beetje de doc’s bekeken van een Sansui serie uit eind jaren 70.
Van de goedkoopste tot net niet de top.
Bij sommige zie ik iets van Quad er in terug.
Groet Frank
als een grove zak wat was er met de musical fidelity niet zoo ??
dat is toch een stereo buizen vvst
huub
paulsnip schreef : Voor mij is het pure nostalgie. Juist het niet perfect weergeven van de muziek voegt iets "warms" toe. Voeg daarbij het typische luchtje. De brandende schaalverdeling. Het gevoel van de knoppen etc... Op die manier beleef ik er veel plezier aan.
Als het gaat om echt goed geluid, hard en strak, dan is een HiFi installatie natuurlijk vele malen beter. Ik heb een Yamaha receiver staan met speakers van Mission.
Ben ik het op zich helemaal mee eens.
Maar onderschat de mono combinatie systemen uit de jaren vijftig niet. Daar valt veel mee te genieten.
Maar uiteraard ook de radio's die we hier bedoelen.
Thijs, ik maak geen technische vergelijking tussen de radio's en de versterker (ik vond het even niet
belangrijk hem daarom te noemen) Ik wilde er alleen mee aantonen dat de beste test naar tevreden-
heid van de weergave toch echt je eigen gehoor is (de technische 'tests' zijn slechts hulpmiddelen,
geen doel).
Daar is het uiteindelijk allemaal voor gemaakt: je oren en daarmee je ervaringen om van muziek te
genieten.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Je schrijft de versterker die je had (Musical Fidelity A-10 bedoel je waarschijnlijk) was op het gehoor ontworpen. Hij blonk niet uit t.o.v. Japanse versterkers qua vervorming etc. Dat kan best maar hij had wel een rechte frequentie karakteristiek van 20Hz tot 30KHz.
Dat hebben de meeste radio's bij lange niet.
Misschien kan Kees van Dijke hier eens wat over zeggen want die heeft op diverse toestellen metingen gedaan.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!