Skip to main content
Algemeen

Hoe intensief maken we gebruik van ons hobby spul

Meer
17 jun 2016 23:13 - 17 jun 2016 23:23 #61164 door aan-pierre
betreft reactie van PE9ZZ 01 juni 2016 07:07

Of ik geef ze weg, soms.

......daar kan ik van getuigen....Mijn allerbeste en mooiste STEREO FM radiogeluid met echt een drukgolf bas bij kontrabassen of percussie, komt van een apparaat dat ik ven PE9ZZ gratis kreeg. Mooier dan mijn Marantz klasse A geluid. Ik kom dit apparaat binnenkort voorstellen. Hier nog even openbaar héél erg bedankt...ik sta er mee op en ga er mee slapen...En tussendoor mn Philips b8x52A Wat stereo fm betreft. Binnenkort maar eens hier een rangordelijst met tijden van verknocht luisteren verdeeld in mono en stereo.
Laatst bewerkt 17 jun 2016 23:23 door aan-pierre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jun 2016 21:37 #61152 door hkruis
Albert,
Heb je het over een bepaald model en fabrikaat?
Op je pu ingang kun je het signaal aansluiten. Als je radio mono is kun je Len R bij elkaar verbinden. Eventueel via 2 weerstandjes.
Ikzelf maak regelmatig gebruik van een BT ontvanger, heb je een stereo apparaat of mono is aansluiting probleemlos, Er zijn ook diverse BT zendertjes te koop die geschikt zijn om aan te sluiten op een apparaat met een line-out.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.

Meer
16 jun 2016 20:44 - 16 jun 2016 20:49 #61148 door martin72
Ik heb in de huiskamer een Telefunken Operette 7 staan, deze staat dagelijks (soms wel 10-12 uur) aan op de FM en geeft een mooi geluid. Een jaar of 2-3 geleden een Russische EM80 er ingezet en deze geeft nog steeds erg goed licht.
Verder laat ik de radio's in mijn collectie wisselend spelen om als eerste er van te genieten maar ook om de condensatoren in conditie te houden. Ook op de middengolf luister ik nog veel, naar oa middengolf piraten. Leuk om de radio zelfs kleine signalen te laten ontvangen en weer te geven.
En binnen zeer korte tijd komen er dankzij de vergunningen voor kleine AM omroep weer een aantal stations op de middengolf bij! Er schijnen iets van 29 aanvragen bij het Agentschap Telecom te zijn ingediend!!

Martin
Laatst bewerkt 16 jun 2016 20:49 door martin72.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis

Meer
16 jun 2016 14:58 #61145 door Lee
Albert,

Ik heb de WiFi tuner aangesloten op de tuner ingang van mijn versterker.
Hier de link naar de tuner, hopelijk geeft dat antwoord op je vragen

Meer
16 jun 2016 14:48 #61143 door albert v v
Hallo Lee,
Kan men een wi-fi radio en een DAB+ op de P.U. plug of bandopnemer plug aansluiten ? of moet men iets veranderen omdat P.U. een ingebouwde RIAA filter heeft? Indien ja welke weerstanden en condensators moet men dan vervangen?
Ik heb geen ervaring op dat gebied. Bij on zijn er nog geen DAB+.
Ik heb wel radiostations vanuit de computer aangesloten maar ik vind het geluid wel minder mooi dan de gewone FM. Is Uw WI-FI radio beter?
groeten,
albert

Meer
16 jun 2016 09:11 - 16 jun 2016 09:12 #61139 door Lee
Mede door het verdwijnen van de middengolf zenders heb ik het grootste gedeelte van mijn radio`s weggedaan en ben overgestapt op het verzamelen van enige oude platenspelers, zo krijgt mijn singel verzameling ook weer nut :)
Ik heb alleen nog een Philips BX 490 en die staat er hoofdzakelijk voor de sier omdat ik de schaalverlichting zo mooi vind, 1 x per week laat ik hem spelen.
Ook staat er nog een B6X23A in de huiskamer, deze speelt regelmatig omdat er FM op zit maar dat is het dan ook.
Om echt muziek via de radio te luisteren heb ik enige tijd geleden een WiFi radio aangeschaft en daar ben ik zeer tevreden over.
Aangesloten op mijn stereo set een prima geluid.
Duizenden zenders dus keuze genoeg voor mijn muziek smaak zoals Blues, Jazz, Rock, en sixtie`s en.....zonder geouweh... van dj`s.
Voorkeuze zenders instellen en luisteren maar :radio:

Lee
Laatst bewerkt 16 jun 2016 09:12 door Lee.

Gemaakt door Kunena