Skip to main content
Algemeen

Hoe intensief maken we gebruik van ons hobby spul

Meer
02 jul 2016 17:19 #61407 door Huub
Zijn dat een soort heel oude Barok luidsprekers ?
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jul 2016 15:44 #61406 door Lewievandebeek
Ik beluister dagelijks min Saba Meerburg 9 met bazuinluidsprekers
Lewie

Meer
01 jul 2016 23:12 - 01 jul 2016 23:17 #61402 door Huub
Met dat roken dan moet je wel oppassen dat er geen brand gaatjes komen
in de bank bekleding dat gebeurde vroegen nog wel eens
oude gezellige kamer gewoon ja voor de sundags .
ja ook wel eens met het meisie op de bank .? zaans.
Huub
Laatst bewerkt 01 jul 2016 23:17 door Huub.

Meer
01 jul 2016 21:37 #61398 door Henkie
... die sstran is inderdaad een TOPPER ...

Meer
01 jul 2016 21:34 - 01 jul 2016 21:40 #61397 door Henkie
Bij mij thuis worden alle radio's gewoon gebruikt. Daar zijn ze immers voor ! Wel heb ik een Philips 2514 met ' T.V. lampen ' die niet of nauwelijks slijten. Deze staat bijna elke dag aan. In de ' zondagsche ' kamer staat een Philips 2511 met meesterzanger 2088. Deze staat ook af en toe aan als ik in de zondagse kamer ben

Bijlagen:
Laatst bewerkt 01 jul 2016 21:40 door hkruis.

Meer
24 jun 2016 23:10 #61272 door Nico H
Hmm, wat Juul opmerkt, is me wel een beetje uit het hart gegrepen moet ik zeggen. Hebben mensen die programma's maken, inderdaad wel oren aan de kop? Ik vraag het me vaak af. Bijkomend nadeel is dat Radio 2 en 3 inmiddels zo slecht doorkomen, en dat de geluidskwaliteit zo beroerd is, dat het meer ergernis dan genot oplevert. Het geluid op radio 2 slist en snottert vaak dat het een lieve lust is...
Op FM luister ik het liefst radio 4, of een lokale zender (en die klinkt wél normaal!). Wat de radio's met middengolf aangaat, voor het wegkwijnende aanbod heb ik een (legale) SSTran zender uit de states laten overkomen. Hierop kan ik perfect modulatiediepte, en eventuele compressie instellen, zodat ook de alleroudste toestellen met anodedetectie, gewoon een haarzuiver geluid kunnen weergeven. Ik haal radio 192 binnen via de computer, deze stream ik op zaterdag en zondag via mijn AM zender, naar de middengolf. Zo zijn nostalgische programma's en fijne presentatie weer tijdelijk terug op AM! Leuk wanneer ze weer een oude top40 uitzenden, of Adje bouwman weer lekker enthousiast radio maakt. Dan kan je toch ook op die manier genieten van je radiohobby, en hoeven de oudjes met enkel MG, niet werkloos op de plank te staan. Vaak neem ik een jaren 60 portable mee de tuin in... Groet, Nico.

Nico H
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henkie

Gemaakt door Kunena