Algemeen
Kleine tip van grote Ali.
15 apr 2016 15:37 #60289
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Kleine tip van grote Ali.
Ik denk dat je ook even kan kijken naar fijne, ronde veters. Textielvezels zijn makkelijker te kleuren dan glasvezel. Daarnaast kan glasvezel de neiging hebben om te knikken.
Ongetwijfeld is er wel een (chinese) leverancier die veters per meter levert. Die kun je vervolgens omtoveren in oliekous door ze in een 'drogende' olie te drenken zoals lijnolie. Ben Dijkman heeft dat proces al uitgezocht maar ik begrijp dat niet iedereen evenveel geld heeft om het door een ander te laten doen. Ik vind Ben's spul machtig mooi maar ik heb gewoon geen centen
Als je niet aan de olie kan komen, is een beits natuurlijk ook een optie. Dan moet je wel de draden in het toestel verwerken als de beits nog niet helemaal uitgehard is.
Ongetwijfeld is er wel een (chinese) leverancier die veters per meter levert. Die kun je vervolgens omtoveren in oliekous door ze in een 'drogende' olie te drenken zoals lijnolie. Ben Dijkman heeft dat proces al uitgezocht maar ik begrijp dat niet iedereen evenveel geld heeft om het door een ander te laten doen. Ik vind Ben's spul machtig mooi maar ik heb gewoon geen centen
Als je niet aan de olie kan komen, is een beits natuurlijk ook een optie. Dan moet je wel de draden in het toestel verwerken als de beits nog niet helemaal uitgehard is.
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2016 12:07 #60287
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Kleine tip van grote Ali.
Huub, het gaat niet alleen om het herstellen van afgebrokkelde draden maar ook het aanzicht na een herstelling. De radio uit onderstaand plaatje speelt de sterren van de hemel maar met die nieuwe draden is het geen gezicht. Dit ga ik dan ook veranderen (na de 735A) als het kous voldoet. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
15 apr 2016 11:37 - 15 apr 2016 11:40 #60286
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kleine tip van grote Ali.
Nou als je dat allemaal moet doen
Dan kan je de kous beter vergeten ..
of zo laten ..
en waarom zou men ook niet gewoon mooie
Nieuwe draden gebruiken dat is toch altijd beter
Als blanke koper draad door steken in een kous
ik vind het maar een oud bollige gedoe .
Huub
Dan kan je de kous beter vergeten ..
of zo laten ..
en waarom zou men ook niet gewoon mooie
Nieuwe draden gebruiken dat is toch altijd beter
Als blanke koper draad door steken in een kous
ik vind het maar een oud bollige gedoe .
Huub
Laatst bewerkt 15 apr 2016 11:40 door Huub.
15 apr 2016 11:06 #60285
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Kleine tip van grote Ali.
De vezels zelf kan je niet kleuren, want het is glas. Je zult een laag er overheen aan moeten brengen, dus inderdaad beits of lak.
Is er niet een ander soort kous te krijgen die niet van glasvezel is?
Is er niet een ander soort kous te krijgen die niet van glasvezel is?
.
14 apr 2016 22:25 - 14 apr 2016 22:44 #60284
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Kleine tip van grote Ali.
Nog geen vijf euro voor tien meter, is de moeite waard om er mee te experimenteren.
Misschien is het een idee om het na het op kleur brengen in verwarmde lampenolie/petroleum met extra paraffine drenken.
Misschien is het een idee om het na het op kleur brengen in verwarmde lampenolie/petroleum met extra paraffine drenken.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 14 apr 2016 22:44 door Bert Kn.
14 apr 2016 21:53 #60283
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kleine tip van grote Ali.
Het is beter Te duur als NIET te koop
Huub
Huub