Skip to main content
Algemeen

grote fraai klinkende radio gezocht

Meer
04 mei 2015 02:23 - 04 mei 2015 02:51 #52219 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Cees,
Wat betreft de B6X63A ben ik het helemaal met je eens.

Wim schreef eerder.

Dank voor de reacties.
Ik heb inmiddels een aardig bericht van de eigenaar van de HQ site ontvangen en hij heeft me uitgenodigd eens langs te komen. Ik heb familie daar in de buurt dus dat gaat wel een keer lukken. Voordeel is ook dat hij ook een fraaie 998 heeft staan!

Probleem is wel dat hij bij deze aardige mijnheer dan waarschijnlijk geen AB vergelijking krijgt tussen de B6X62A en de B6X63A.

Bij de introductie van de BX642A en afgeleide latere modellen vermelde Philips destijds dat hiermee het zogenaamde sleutelgat effect zoals zij dat noemde opgelost was.
Wat Philips naar mijn mening toen niet vermelde was een ander gat wat er ontstond, namelijk de aansluiting tussen laag en hoog.
En wat denk je van de BX653A die mag er voor mij ook wezen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 mei 2015 02:51 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Meer
04 mei 2015 01:59 #52218 door Cees
Beantwoord door Cees in topic grote fraai klinkende radio gezocht
De B6X63A, een echte Bi Amplie grote tafel radio is ook een mooie en goed klinkende radio.
Deze tafel radio klinkt zelfs beter als B6X62A die twee hoge tonen projectors en een bas
hoek kast heeft. Beide typen hebben hetzelfde chassis.
Beide typen heb ik in mijn bezit en kan ik dus met elkaar vergelijken.
De tafel radio B6X63A geeft een evenwichtiger geluid als de B6X62A receiver met de losse boxen.
Is best wel een aanrader wat betreft model en weergave.
Gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
04 mei 2015 01:27 - 04 mei 2015 01:59 #52217 door Bert Kn
Cees,
Er zullen inderdaad naast Philips een aantal grote radio's van Nederlandse bodem zijn die bij Wim in de smaak vallen.
Maar of die een fraai geluid hebben wat Wim zoekt kan ik niet over oordelen, simpel omdat ik daar verder geen ervaring mee heb.
De Philips BX700A vind ik ook een schitterende radio om te zien en de eerste met FM over de klank van deze radio kan ik niets roepen.
Zelf heb ik de Duitse Capella uitvoering het wordt tijd dat ik daar eens mee aan de slag ga.
Ik zie het heel simpel.
De latere modellen zoals bijvoorbeeld de BX7X63A of de Aristona SA5029 en de Philips Capella BD663A vind ik veel fraaier klinken dan de oudere BX998A met een wat oudere uitstraling en dan moet je een afweging maken.
Ga je voor de oudere vormgeving of het het geluid.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 mei 2015 01:59 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Meer
04 mei 2015 00:32 #52215 door Cees
Beantwoord door Cees in topic grote fraai klinkende radio gezocht
@ Bert,
Buiten de al genoemde radio's zijn er nog genoeg grote Nederlandse radio's, Philips, maar ook b.v
Erres. We zouden er een hele lijst van kunnen samenstellen.
Maar als Wim nog wat sites van hobbyisten af Googelt, dan komt hij er zelf heel veel tegen die in
aanmerking zouden kunnen komen.
Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
03 mei 2015 16:58 - 03 mei 2015 17:00 #52206 door Huub
Beantwoord door Huub in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Ja word hier genoeg groots aangeboden en ook heel goed
aan allerlij grote goede typens radio,s
Maar men kan besluit loos zijn .?
Huub
Laatst bewerkt 03 mei 2015 17:00 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
Meer
03 mei 2015 15:51 - 03 mei 2015 15:53 #52205 door Bert Kn
Wim,

Het was maar een idee wat bij me opkwam omdat je wat ik er op uitmaak nog al gecharmeerd bent van de BX998A.
Je zoekt een grote fraai klinkende radio, groot en fraai klinkend is dat meubel in ieder geval wel.

Maar wat let je om niet naar de BX998A uit te kijken, omdat een vriend van je die al heeft ?
Als ik daar rekening mee zou houden blijft er hier niets over.
Eerder gaf je aan dat je de Aristona's wat saai vindt en de lange rij knoppen niet mooi, dan blijft er maar weinig over met FM en Nederlandse tekst ;) .

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 03 mei 2015 15:53 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena