Skip to main content
Algemeen

grote fraai klinkende radio gezocht

• Wim70
  • [Wim70]
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 apr 2015 14:26 #52015 door Wim70
Beantwoord door Wim70 in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Hoi Maarten.

Dank voor je reactie (en de anderen ook). Excuus als ik wat onduidelijk ben, mijn onervarenheid.Op zich heb ik niets tegen een Duits merk, maar wat ik welwil is Nederlandse aanduidingen en aanwijzingen. Dus voor de Nederlandse radio ontvangsten en gebruikers bedoeld.
Zeg maar; geen 'importmodel' van toen met buitenlandse tektsen op de radio. Op een Philips radio staat alles in het Nederlands bijvoorbeeld. De getoonde Aristona's zijn zeker aardig om te zien, maar ook wat saai. De lange rij knoppen vind ik niet mooi, al zal daar ongetwijfeld een boel technisch vernuft achter zittten. De Philips 998 heeft nog wat elegants met de schuinlopende zijkanten waardoor het minder een doos of kist is. Punt is dat een vriend van me die al heeft en ik wat anders wil. Ik vond op het internet ook wat over die radios met losse luidsprekers. Die schijnen erg goed te klinken en hier op het forum toonde een zekere heer Gerrit er eentje. Mijn vrouw vindt de radio zelf mooi kompakt maar je hebt wel die hoekkige kast. Voorheen kende ik het totaal niet. In mijn herinnering had je alleen radios voor op een kastje of dressoir. Dankzij dit leuke forum leer je weer wat.
Onderwerp is gesloten.
Meer
20 apr 2015 13:42 - 20 apr 2015 13:44 #52014 door maarten
Beantwoord door maarten in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Ah dankjewel Bert. Dus inderdaad een Duits ontwerp. Het straalde er al een beetje af. Zag later dat de foto's die ik op het internet tegenkwam van Henk afkomstig zijn. Misschien kan hij uitsluitsel geven over de herkomst (letters serienummer)? Ik meende wel een paar Wima's te spotten, dus minstens gedeeltelijk Duits (afgebouwd in België kan natuurlijk, dat is later ook nog wel eens gebeurd met wat Oostenrijks overschot. Wat is de reden dat je daarvan uitgaat?).

Opzich weten we ook nog niet welk aspect van Duitse radio's de TS niet aanstaat, de zoektocht wordt misschien makkelijker als hij dat nog even wil vermelden.
Laatst bewerkt 20 apr 2015 13:44 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
Meer
19 apr 2015 22:35 - 19 apr 2015 22:37 #52011 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Maarten.
De Aristona SA3029 is op de zenderschaal na gelijk aan de Duitse Philips Capella 753/4E/3D.
Bij mijn weten werd de Aristona SA3029 in België geproduceerd.
Deze radio's hebben naast de motor besturing een wat oudere uitstraling dan de Philips Capella BD663/ Aristona SA5029 en klinken om van te smullen.
De door mij eerder genoemde Aristona SA3027 heeft een minder forse bas speaker en geen motor besturing maar mag er wat dat betreft ook wezen en over het algemeen een stuk voordeliger.

Philips Capella 753/4E/3D.

Bijlage Capella753.jpg niet gevonden

Aristona SA3029 afkomstig van de site van Thijs.

Bijlage voorkant_aristona_sa_3029a.jpg niet gevonden

Aristona SA3027

Bijlage SA3027.jpg niet gevonden

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 apr 2015 22:37 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, Wim70
Onderwerp is gesloten.
Meer
19 apr 2015 22:04 - 19 apr 2015 22:07 #52010 door maarten
Beantwoord door maarten in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Wat ik vind geeft geen uitsluitsel (via Google veel foto's gevonden die echter weinig bruikbare details tonen), maar het zou zomaar kunnen dat de SA3029A behoorlijk Duits is, dus ook "Duitse kenmerken" vertoont ook al is hij niet van een Duits merk. Hangt er dus net van af hoe principieel de TS is en om welke kenmerken het hem gaat.

Wellicht heeft Erres wel iets in het assortiment gehad, dat zijn op en top Nederlandse producten.
Laatst bewerkt 19 apr 2015 22:07 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
Meer
19 apr 2015 19:20 #52008 door thijs
Beantwoord door thijs in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Dag Wim,

Ik lees dat je op zoek bent naar een grote goed klinkende radio.
Je wilt géén Duits toestel lees ik.
Ik heb zelf een Aristona SA-3029 (Philips fabriek) en ben daar zeer tevreden mee.
Google hem maar eens.
Het geluid is zeer goed mede door de goede basluidspreker die toegepast wordt en de gescheiden weergave van hoog en laag.
Ik vind het een van de best klinkende radio's.
Succes met je zoektocht.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim70
Onderwerp is gesloten.
  • hkruis
  • [hkruis]
Meer
19 apr 2015 13:44 #52007 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Wim,

de radio's met deurtjes zijn van Siemens, b.v. de M57 die hier als revisie is langs gekomen. Er zijn meerdere modellen van. In de NVHR schematheek kun je ze terugvinden.

De M57 met balans eindtrap met 2 x EL84.

Bijlage IMG_3026.jpg niet gevonden

Bijlage IMG_3027_2015-04-19.jpg niet gevonden

Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena