Algemeen
grote fraai klinkende radio gezocht
- Wim70
- [Wim70]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 mei 2015 09:06 #52202
door Wim70
Beantwoord door Wim70 in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Geachte heer Bert.
Dank voor de suggestie, maar voor een meubel ga ik helaas niet.
Daar vroeg ik helaas ook niet om.
Veel te dominant in de kamer ( we hebben er best wel de ruimte voor )
maar we willen het bij een lossen radio houden. Deze wordt immers
geen vervanger van de goede hifi installatie die we hebben.
Dank voor de suggestie, maar voor een meubel ga ik helaas niet.
Daar vroeg ik helaas ook niet om.
Veel te dominant in de kamer ( we hebben er best wel de ruimte voor )
maar we willen het bij een lossen radio houden. Deze wordt immers
geen vervanger van de goede hifi installatie die we hebben.
Onderwerp is gesloten.
01 mei 2015 14:12 #52186
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Als de kamer groot genoeg is voor een radio met losse luidsprekers plus een radiomeubel en een meubel je aanstaat kun je overwegen om bijv. naar een FX995A uit te kijken.
Heb je een BX998A in een grotere jas en een grootser geluid om het zo maar eens te zeggen
Heb je een BX998A in een grotere jas en een grootser geluid om het zo maar eens te zeggen
Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
- Wim70
- [Wim70]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 apr 2015 10:04 #52072
door Wim70
Dank voor de reacties.
Ik heb inmiddels een aardig bericht van de eigenaar van de HQ site ontvangen en hij heeft me uitgenodigd eens langs te komen. Ik heb familie fdaar in de buurt dus dat gaat wel een keer lukken. Voordeel is ook dat hij ook een fraaie 998 heeft staan! Ik kan dus beide in dezelfde kamer aanhoren! Zijn site is trouwens zeer informatief over deze materie en dat is wat ik ook zoek: uitgebreide informatie. Onze kamer is groot genoeg en wellicht doe ik beide soorten radios wel in de toekomst. Alleen moeder de vrouw even lief aankijken... Maar ze houdt ook wel van nostalgie.
Wordt vervolgd.
Ik heb inmiddels een aardig bericht van de eigenaar van de HQ site ontvangen en hij heeft me uitgenodigd eens langs te komen. Ik heb familie fdaar in de buurt dus dat gaat wel een keer lukken. Voordeel is ook dat hij ook een fraaie 998 heeft staan! Ik kan dus beide in dezelfde kamer aanhoren! Zijn site is trouwens zeer informatief over deze materie en dat is wat ik ook zoek: uitgebreide informatie. Onze kamer is groot genoeg en wellicht doe ik beide soorten radios wel in de toekomst. Alleen moeder de vrouw even lief aankijken... Maar ze houdt ook wel van nostalgie.
Wordt vervolgd.
Onderwerp is gesloten.
25 apr 2015 09:35 #52071
door Huub
Beantwoord door Huub in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Het besten IS als eerst een gaat luisteren
Bij veel mensen Die veel radio,s bezitten
De groten lossen boxen voor mij niks in de kamer
Mischien voor jou wel ?
Het is zoo dat een radio op oor hoogten beter is om te beluisteren
En er zijn Heeeeel goede typens bij met goede luidsprekers .
Ga je eerst eens wat op doen voor dat je aankoopt
Succes
Huub
Bij veel mensen Die veel radio,s bezitten
De groten lossen boxen voor mij niks in de kamer
Mischien voor jou wel ?
Het is zoo dat een radio op oor hoogten beter is om te beluisteren
En er zijn Heeeeel goede typens bij met goede luidsprekers .
Ga je eerst eens wat op doen voor dat je aankoopt
Succes
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim70
Onderwerp is gesloten.
25 apr 2015 00:05 - 25 apr 2015 00:06 #52065
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic grote fraai klinkende radio gezocht
Wim schreef.
De eigenaar lijkt me erg gedreven in deze systemen.
Wim op zich is het goed dat jezelf er in verdiept.
Zo steek ik ook in elkaar.
Maar neem een tip van me aan, ga niet altijd van de gedrevenheid van een ander uit deze fout maakte ik ook toen ik de hobby weer oppakte.
Uiteindelijk moet het aan jouw verwachting voldoen en als dat een set met losse speakers wordt waar ik zelf niet zo over te spreken ben zijn er weer twee mensen tevreden, jij en je wederhelft en daar gaat hem om.
Uit mijn eigen ervaringen kan ik wel vermelden dat ik de BX642A de eerste HQ set met de aangepaste ingang van de FM beter vond dan zijn opvolgers de B6X62A en de B7X73A.
Maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
De eigenaar lijkt me erg gedreven in deze systemen.
Wim op zich is het goed dat jezelf er in verdiept.
Zo steek ik ook in elkaar.
Maar neem een tip van me aan, ga niet altijd van de gedrevenheid van een ander uit deze fout maakte ik ook toen ik de hobby weer oppakte.
Uiteindelijk moet het aan jouw verwachting voldoen en als dat een set met losse speakers wordt waar ik zelf niet zo over te spreken ben zijn er weer twee mensen tevreden, jij en je wederhelft en daar gaat hem om.
Uit mijn eigen ervaringen kan ik wel vermelden dat ik de BX642A de eerste HQ set met de aangepaste ingang van de FM beter vond dan zijn opvolgers de B6X62A en de B7X73A.
Maar goed, dat is een kwestie van persoonlijke smaak.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 apr 2015 00:06 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim70
Onderwerp is gesloten.
- Wim70
- [Wim70]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 apr 2015 23:12 - 24 apr 2015 23:13 #52064
door Wim70
Inmiddels ben ik de afgelopen dagen flink op het internet gaan kijken, naar de geadviseerde modellen. Er zitten fraaie tussen hoor! Toch ben ik erg belangstellebnd naar de radio's met losse luidsprekers. Het lijkt me wel wat en ik heb er een site over gevonden, de HiQGN. Mijn zoon gaf die tip. De iegenaar lijkt me erg gedreven in deze systemen. Ik heb de man een mail gestuurd voor nog wat nadere informatie. Vooral omdat mijn vrouw wel erg gecharmeerd is van de radio gezien zijn compactheid. De draden vindt ze dan weer wat minder. De heer Gerrit op dit forum leek wel enthousiast te zijn met zijn exemplaar. Uiteraard zal ik het advies ter harte nemen om eerst eens te luisteren indien mogelijk. Maar dat geldt eigenlijk voor alle radio's uit die tijd heb ik het idee. Ik ken tot nu toe alleen de radio van mijn zoon en de eerder genoemde vriend met zijn Philips 998.
Henk dank voor de mail en het aanbod. Het is voor mij echter nog wat vroeg om beslisssingen te nemen.
De nieuwe vormgeving van het forum wordt mooi. Een stuk rustiger om naar te kijken.
Henk dank voor de mail en het aanbod. Het is voor mij echter nog wat vroeg om beslisssingen te nemen.
De nieuwe vormgeving van het forum wordt mooi. Een stuk rustiger om naar te kijken.
Laatst bewerkt 24 apr 2015 23:13 door Wim70.
Onderwerp is gesloten.