Skip to main content
Algemeen

Wie kan mij iets meer vertellen over deze radio.

Meer
09 jul 2014 18:50 #44791 door Ouwe Schipper
Het horizontale spijlenwerk is nogal bros, wees voorzichtig als je 't eruit haalt. Ik heb het schoongemaakt met ammonia (mijn ouders waren kettingrokers) en vervolgens opnieuw ivoorkleur gespoten. Het verguldsel heb ik er met een ouderwetse "trekpen" in laten lopen
Ik hoop voor je dat de schaal niet geverfd is (zoals in de laatste serie) maar geëmailleerd. Die schalen zijn tegenwoordig nogal zeldzaam omdat ze zo kwetsbaar omhoog staken.
Wees vooràl héél voorzichtig met het schuren van het fineer, dat is zó dun dat je er doorheen bent voordat je er erg in hebt
Nico

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jul 2014 17:59 - 09 jul 2014 18:00 #44790 door martin72
@redactie, bedankt het is gelukt, ik heb geen klem maar een brede ty-rap om de aandrijftrommel gezet zodat de snaar blijft zitten bij het uitkisten.

Martin
Laatst bewerkt 09 jul 2014 18:00 door martin72.

• Redactie
  • [Redactie]
Meer
09 jul 2014 17:04 #44788 door Redactie
Beantwoord door Redactie in topic Wie kan mij iets meer vertellen over deze radio.
In het schema van de BX660 staat precies beschreven hoe de radio uitgekast moet worden, pagina 4. Dit schema vind je in de NVHR schematheek. Het staat ook al in een eerder bericht in dit topic.

Meer
09 jul 2014 16:44 #44786 door martin72
Ik heb zo'n toestel ter reparatie van de buurman. Als ik het chassis uit de kast wil halen, moet ik dan de snaar voor de afstemming loshalen en heb je daar nog tips voor?
De reden dat ik het chassis er uit wil hebben is omdat ik van 2 toestellen 1 mooie wil maken. Van 1 toestel is de kast nog mooi maar het chassis minder mooi dan van de andere radio. Alleen is daar de kast weer veel slechter van.

Martin

Meer
08 jul 2014 07:46 - 08 jul 2014 07:48 #44760 door Ouwe Schipper
@ René:
Nog even je vraag over de bedienings knoppen: rechts achter zit de golfbereik schakelaar en rechts voor is de afstemknop. Alle schaalsnaren zijn van staalkoord
Links vind je van voor naar achter de volumeknop, de klankregeling en de keuzeknop radio/pick-up. Midden in het linker paneel is de aan/uit schakelaar
Wat jij 'een leuke buis in het midden' noemt is de AZ1, gelijkrichter voor de +300 volt (ongeveer)
Het wordt tot dusver niet duidelijk of je kennis van radiotechniek toereikend is om het toestel in orde te krijgen. Zet het in elk geval nìèt zo zonder meer aan, daar zou je rampen mee kunnen aanrichten
Nico
Laatst bewerkt 08 jul 2014 07:48 door Ouwe Schipper.

Meer
08 jul 2014 05:35 - 08 jul 2014 05:35 #44758 door PE9ZZ
@Rene: :lol:

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 08 jul 2014 05:35 door PE9ZZ. Reden: LOL

Gemaakt door Kunena