Algemeen
Stereo naar mono kabel op pu of ba ingang speelt stiller.
02 mrt 2014 12:17 #41460
door zjokkeh
Beantwoord door zjokkeh in topic Stereo naar mono kabel op pu of ba ingang speelt stiller.
wat voor verschil gaat de extra 4K7 weerstand maken? kan ik de kabel parrallel over de pu kabel plaatsen op de pu ingang?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 mrt 2014 09:49 #41459
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Stereo naar mono kabel op pu of ba ingang speelt stiller.
Joris.
Dat is met name op de BA ingang een normaal verschijnsel.
Op de PU ingang heb ik het nooit geprobeerd.
Tussen het knooppunt van de twee 4,7K weerstanden aan de mono kant en de afscherming (massa) zou ik ook nog een 4K7 plaatsen.
Bert.
Dat is met name op de BA ingang een normaal verschijnsel.
Op de PU ingang heb ik het nooit geprobeerd.
Tussen het knooppunt van de twee 4,7K weerstanden aan de mono kant en de afscherming (massa) zou ik ook nog een 4K7 plaatsen.
Bert.
Mvg.
Bert
02 mrt 2014 08:23 #41458
door zjokkeh
Stereo naar mono kabel op pu of ba ingang speelt stiller. werd gestart door zjokkeh
Hallo,
Om met een lange topictitel te starten:
Gisteren heb ik een stereo naar mono kabel gemaakt om op mijn philips radio (F5X62A-05) een tablet of smartphone te hangen. De kabel heeft 2 weerstanden van 4,7K op de het linkse en rechterkanaal die samengevoegd worden naar 1 kanaal voor de mono. U allen waarschijnlijk wel bekent. Nu als de radio gewoon op fm staat te spelen en de kabel zit op de BA ingang en ik steek de kabel dan in de tablet, dan gaat de radio opeens heel wat zachter spelen. Dit blijft ook als ik hem op pu zet. Dan moet ik de volumeknop bijna helemaal opendraaien wil er een normaal volume van de tablet komen. Het is dus vanaf het moment dat de jack in de tablet geplugd word zonder dat er ook maar muziek op de tablet speelt gaat het volume van normaal naar bijna niet meer hoorbaar.
Ik hoop dat de uitleg een beetje verstaanbaar is.
Mvg,
Joris
Om met een lange topictitel te starten:
Gisteren heb ik een stereo naar mono kabel gemaakt om op mijn philips radio (F5X62A-05) een tablet of smartphone te hangen. De kabel heeft 2 weerstanden van 4,7K op de het linkse en rechterkanaal die samengevoegd worden naar 1 kanaal voor de mono. U allen waarschijnlijk wel bekent. Nu als de radio gewoon op fm staat te spelen en de kabel zit op de BA ingang en ik steek de kabel dan in de tablet, dan gaat de radio opeens heel wat zachter spelen. Dit blijft ook als ik hem op pu zet. Dan moet ik de volumeknop bijna helemaal opendraaien wil er een normaal volume van de tablet komen. Het is dus vanaf het moment dat de jack in de tablet geplugd word zonder dat er ook maar muziek op de tablet speelt gaat het volume van normaal naar bijna niet meer hoorbaar.
Ik hoop dat de uitleg een beetje verstaanbaar is.
Mvg,
Joris