Algemeen
Niveau van dit forum
18 feb 2014 00:40 #40988
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Niveau van dit forum
Bert,
Moet kunnen in de speciale rubriek die daar voor is.
Zo is er voor "elk wat wils". Leuk.
Vr gr Cees.
Moet kunnen in de speciale rubriek die daar voor is.
Zo is er voor "elk wat wils". Leuk.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Onderwerp is gesloten.
18 feb 2014 00:31 - 18 feb 2014 00:42 #40986
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Niveau van dit forum
Cees,
Zo zie ik het ook en een uitstapje naar neven hobby's zoals mijn bericht van de Volvo met oude radio en speaker vind ik dan wel passend.
Problemen die je binnen de hobby tegenkomt worden altijd met raad en verschillende meningen bij gestaan.
Daar doe je wat mee en kom je tot een oplossing.
Ik heb de afgelopen twee jaar veel opgestoken middels dit forum en heb daar mijn voordeel mee gedaan.
Bert.
Zo zie ik het ook en een uitstapje naar neven hobby's zoals mijn bericht van de Volvo met oude radio en speaker vind ik dan wel passend.
Problemen die je binnen de hobby tegenkomt worden altijd met raad en verschillende meningen bij gestaan.
Daar doe je wat mee en kom je tot een oplossing.
Ik heb de afgelopen twee jaar veel opgestoken middels dit forum en heb daar mijn voordeel mee gedaan.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 feb 2014 00:42 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
18 feb 2014 00:06 #40984
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Niveau van dit forum
T Henk,
Toch is het wel zo, dat het laatste jaar wat dat betreft het niveau van dit forum een stuk
hoger staat. Toen ging het heel erg veel over: "Ik heb weer een leuk mooi plaatje gekocht in
de kringloop" bla bla bla enz en dan weer bla bla bla. Jij, Jij bent een betweter.
De beschuldigingen waren niet van de lucht... Niet leuke opbouwende mails. Enz.
Of; "Kijk eens wat een mooie vazen en servies, gekocht op de koninginnedag".
Daar zakte mijn broek wel eens van af.... En dan, van techniek geen enkele kaas gegeten en ook
geen enkele interesse daar in. Maar o.k, ook wel eens heel interessante bijdragen over de
geschiedenis i.v.m de radio. En die kon ik wel waarderen. Net als de bijdragen die over de
muziek gingen, leuk en interessant om te lezen.
Het is nu een stuk rustiger op dit forum en er word nu veel meer over techniek gesproken.
En dan mogen mensen het best wel eens niet met elkaar eens zijn. Mag best pittig zijn, maar
wel met respect.
Dus al met al, is het pijl van dit forum er wel op vooruit gegaan.
Allen vr gr Cees.
Toch is het wel zo, dat het laatste jaar wat dat betreft het niveau van dit forum een stuk
hoger staat. Toen ging het heel erg veel over: "Ik heb weer een leuk mooi plaatje gekocht in
de kringloop" bla bla bla enz en dan weer bla bla bla. Jij, Jij bent een betweter.
De beschuldigingen waren niet van de lucht... Niet leuke opbouwende mails. Enz.
Of; "Kijk eens wat een mooie vazen en servies, gekocht op de koninginnedag".
Daar zakte mijn broek wel eens van af.... En dan, van techniek geen enkele kaas gegeten en ook
geen enkele interesse daar in. Maar o.k, ook wel eens heel interessante bijdragen over de
geschiedenis i.v.m de radio. En die kon ik wel waarderen. Net als de bijdragen die over de
muziek gingen, leuk en interessant om te lezen.
Het is nu een stuk rustiger op dit forum en er word nu veel meer over techniek gesproken.
En dan mogen mensen het best wel eens niet met elkaar eens zijn. Mag best pittig zijn, maar
wel met respect.
Dus al met al, is het pijl van dit forum er wel op vooruit gegaan.
Allen vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 feb 2014 22:32 #40981
door Tonmeister Henk
Niveau van dit forum werd gestart door Tonmeister Henk
Ik heb hier enkele dagen geleden een opmerking gedaan over het niveau van dit forum .
Ik doelde hier niet op de ruim aanwezige technische kennis en expertise maar op het lees- , denk- en interpretatie vermogen .
Drie kleine voorbeelden :
1 : In reacties op de draad van Lee over de derde satelliet op een B6X62 wordt er een opmerking
geplaatst over een 800 ohms plug . Na een corrigerende opmerking prompt weer een verhaal
over 800 ohm .
2 : De draad over 800 ohms tweeters was een vraag over evt belangstelling hiervoor . Eerst een paar
"oplossingen" , daarna iets over totaal andere voorkomende dingen en als klap op de vuurpijl
wordt er nog een "probleem" bijgehaald over al dan niet zelf te wikkelende spoelen .
3 : Op het buurforum vraag ik om de gelijkstroomweerstand van de koppeltrafo van een 2531 .
De eerste reactie was een vermelding dat er een totaal andere trafo op MP te koop stond .
Door dit soort reacties ontstaan op den duur de nodige irritaties .
Dus : lees voordat je iets gaat roepen desnoods een keer extra na waar het ècht over gaat en wat er bedoeld wordt . Weet je iets niet zeker kijk dat dan eerst na ( heb ik mbt de B6X62 van Lee voor de zekerheid ook gedaan)
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn !
Groet , Henk
Ik doelde hier niet op de ruim aanwezige technische kennis en expertise maar op het lees- , denk- en interpretatie vermogen .
Drie kleine voorbeelden :
1 : In reacties op de draad van Lee over de derde satelliet op een B6X62 wordt er een opmerking
geplaatst over een 800 ohms plug . Na een corrigerende opmerking prompt weer een verhaal
over 800 ohm .
2 : De draad over 800 ohms tweeters was een vraag over evt belangstelling hiervoor . Eerst een paar
"oplossingen" , daarna iets over totaal andere voorkomende dingen en als klap op de vuurpijl
wordt er nog een "probleem" bijgehaald over al dan niet zelf te wikkelende spoelen .
3 : Op het buurforum vraag ik om de gelijkstroomweerstand van de koppeltrafo van een 2531 .
De eerste reactie was een vermelding dat er een totaal andere trafo op MP te koop stond .
Door dit soort reacties ontstaan op den duur de nodige irritaties .
Dus : lees voordat je iets gaat roepen desnoods een keer extra na waar het ècht over gaat en wat er bedoeld wordt . Weet je iets niet zeker kijk dat dan eerst na ( heb ik mbt de B6X62 van Lee voor de zekerheid ook gedaan)
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn !
Groet , Henk
Onderwerp is gesloten.