Algemeen
NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Minder
Meer
07 okt 2013 17:33 #37016
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Hallo Marc
heb je toevallig een EZ81 liggen
kun je die in zetten haal de 2 ez 80 eruit
en prik 1 ez 81 in dit heb ik ook eens tijdelijk gedaan met bx642a
waar de ez 80's het had begeven had ik tijdelijk een ez81 ingezet
toestel speelde goed.
als je 1 nieuwe heb of een goed metende zet er maar in
er is ook een plano Radio b6x43a die ook 100 watt uit het lichnet haalt
die had 1 ez 81 in
en dan weer even meten
Succes
Mvg René Daemen
heb je toevallig een EZ81 liggen
kun je die in zetten haal de 2 ez 80 eruit
en prik 1 ez 81 in dit heb ik ook eens tijdelijk gedaan met bx642a
waar de ez 80's het had begeven had ik tijdelijk een ez81 ingezet
toestel speelde goed.
als je 1 nieuwe heb of een goed metende zet er maar in
er is ook een plano Radio b6x43a die ook 100 watt uit het lichnet haalt
die had 1 ez 81 in
en dan weer even meten
Succes
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- []
-
07 okt 2013 09:03 #37004
door Marc
Beantwoord door Marc in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Jeoen en huub ,
Jeroen ik ga dus op zoek naar een paar nieuwe EZ80 buizen , Wim de Rotte heeft ze nieuw liggen voor 6 euro per stuk dat lijkt mij een mooi prijsje .
Mocht er iemand zijn die ze ook heeft en iets goedkoper is ..... mag dat ook hoor anders bestel ik ze vanavond .
Maar ben benieuwd of dat het probleem zou zijn anders heeft jeroen dus een mooie wedstrijdspunt gewonnen .
Huub wat is een 9710 dit zit niet in mijn toestel toch ....
En ik mbegreep van een PM dat ik ook een andere tube kan pakken in plaats van een EZ80 klopt dat en welke is dat dan ?
Grt Marc
Jeroen ik ga dus op zoek naar een paar nieuwe EZ80 buizen , Wim de Rotte heeft ze nieuw liggen voor 6 euro per stuk dat lijkt mij een mooi prijsje .
Mocht er iemand zijn die ze ook heeft en iets goedkoper is ..... mag dat ook hoor anders bestel ik ze vanavond .
Maar ben benieuwd of dat het probleem zou zijn anders heeft jeroen dus een mooie wedstrijdspunt gewonnen .
Huub wat is een 9710 dit zit niet in mijn toestel toch ....
En ik mbegreep van een PM dat ik ook een andere tube kan pakken in plaats van een EZ80 klopt dat en welke is dat dan ?
Grt Marc
07 okt 2013 07:38 - 07 okt 2013 07:42 #37001
door Huub
Beantwoord door Huub in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Ja zeker stroom vreters dat typens biamply
Maar ook de EZ 80 moeten goed gelijk zijn .
Geluid is ook beter dan de anderen
Mede de 9710. ik vind in sommige een tussen gat in het midde
met het geluid . Ik bezit alleen OTL serie schakeling
Die vind IK optiemaal goedgebruiken ook minder stroom
En de FM unit met ECC 85. Huub
Maar ook de EZ 80 moeten goed gelijk zijn .
Geluid is ook beter dan de anderen
Mede de 9710. ik vind in sommige een tussen gat in het midde
met het geluid . Ik bezit alleen OTL serie schakeling
Die vind IK optiemaal goedgebruiken ook minder stroom
En de FM unit met ECC 85. Huub
Laatst bewerkt 07 okt 2013 07:42 door Huub.
06 okt 2013 23:50 - 06 okt 2013 23:51 #36998
door v1ncent
P.E.C. olé
Beantwoord door v1ncent in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Heb een K7 gescoord op de parkeerplaats. Na het ding ingeladen en 2 smalle trappen opgesjouwd te hebben met de variac langzaam aan de gang gegaan. Zit nog genoeg licht in de pijp. Denk dat dit een vrij leerzame periode qua buizentechniek gaat worden want er mankeert wel het gebruikelijke aan. Weer 's wat anders als een buizenradio of desnoods een K12 waar ik inmiddels genoeg van heb staan en genoeg modules van heb, heb er zin in.

P.E.C. olé
Laatst bewerkt 06 okt 2013 23:51 door v1ncent.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
06 okt 2013 22:36 #36996
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Hallo Marc,
De BX750A is een echte stroomvreter met zijn vele buizen, hij sleurt maar liefst 100 Watt uit het lichtnet. :woohoo:
Het is een must dat beide EZ80's in goede conditie zijn, mijn BX750A presteerde ook matig op de FM.
Na vervanging door 2 splinternieuwe speelde het toestel de pannen van het dak op de FM toppie .
Er zitten er niet voor niets 2 in, de radio heeft een fors verbruik.
Bij een plano is de gelijkrichter ook kritisch, deze zijn later echter meestal voorzien van een EZ81, een zwaardere gelijkrichter die in de eveneens vol met buizen zittende grote plano's vaak helemaal op is gestookt.
Deze radio's presteren dan ook matig tot niet op de FM bij een dooie gelijkrichtpit.
Als jij op je Funke een waarde meet in de buurt of op het eindvlak van het schaaldeel met vraagteken, dan is de buis gewoon helemaal op, hij doet nog wel iets maar voor zo'n zware jongen als de BX750A is de buis te zwak.
In een simpel toestelletje met 4 a 5 buizen zal hij nog wel iets doen.
Mijn criterium voor het vervangen van een gelijkrichtbuis, en of dat nou bij een 2511 uit 1928 of bij een plano uit 1965 het geval is; buis 70% of minder: vervangen dat ding!
Anders leiden de prestaties er te veel onder en ga je misschien zitten sleutelen aan een radio waar verder niets mee aan de hand is! : uitroeptek
Succes,
Groeten, Jeroen
De BX750A is een echte stroomvreter met zijn vele buizen, hij sleurt maar liefst 100 Watt uit het lichtnet. :woohoo:
Het is een must dat beide EZ80's in goede conditie zijn, mijn BX750A presteerde ook matig op de FM.
Na vervanging door 2 splinternieuwe speelde het toestel de pannen van het dak op de FM toppie .
Er zitten er niet voor niets 2 in, de radio heeft een fors verbruik.
Bij een plano is de gelijkrichter ook kritisch, deze zijn later echter meestal voorzien van een EZ81, een zwaardere gelijkrichter die in de eveneens vol met buizen zittende grote plano's vaak helemaal op is gestookt.
Deze radio's presteren dan ook matig tot niet op de FM bij een dooie gelijkrichtpit.
Als jij op je Funke een waarde meet in de buurt of op het eindvlak van het schaaldeel met vraagteken, dan is de buis gewoon helemaal op, hij doet nog wel iets maar voor zo'n zware jongen als de BX750A is de buis te zwak.
In een simpel toestelletje met 4 a 5 buizen zal hij nog wel iets doen.
Mijn criterium voor het vervangen van een gelijkrichtbuis, en of dat nou bij een 2511 uit 1928 of bij een plano uit 1965 het geval is; buis 70% of minder: vervangen dat ding!
Anders leiden de prestaties er te veel onder en ga je misschien zitten sleutelen aan een radio waar verder niets mee aan de hand is! : uitroeptek
Succes,
Groeten, Jeroen
- Marc
- []
-
06 okt 2013 18:49 #36990
door Marc
Beantwoord door Marc in topic NVHR-dag 5 oktober in Driebergen
Hallo Rene ,
Maakt niets uit ,
Grt Marc
Maakt niets uit ,
Grt Marc