Skip to main content
Algemeen

cd speler op oude luidsprekers

Meer
24 jun 2013 11:13 #33262 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic cd speler op oude luidsprekers
Henk had het topic aangepast.
Zelf had ik daar vrede mee vond ik een goede actie van hem.
Jammer genoeg zie ik het dan weer deels terugkomen.
De quote tekst had voor mij niet gehoeven.

Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
  • brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 jun 2013 08:28 - 24 jun 2013 09:03 #33252 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic cd speler op oude luidsprekers

admin schreef :

Bert Kn schreef : Het plaatsen van dit bericht en de reden waarom is mij wel duidelijk.
En dat is dan mijn mening.

Bert, Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld. je bent een leuk Topic gestart met mooie reacties daarop.
Het is ongetwijfeld de inspiratiebron voor dit onderwerp geweest,

Ik zou dat persoonlijk zien als een compliment. En goed dat het niet in jou onderwerp terecht is gekomen.

Henk

Beste Bert

Ik kan je verzekeren dat het starten van deze topic oprecht was en zonder bijbedoelingen.
Het is een kwestie waar ik al vrij lang mee loop en het de afgelopen maanden (jaren) zo af en toe
in gesprekken met anderen over gehad heb. Ruim dus voor jouw set überhaupt in beeld kwam
(in het verleden heb ik van jouw exemplaren al eens foto's ontvangen die ik in mijn archief bewaar).
Mijn huidige (goede) cd speler zit uiteindelijk al bijna twee jaar op mijn vintage hifi set.
Jouw set is uiteindelijk pas een week in beeld terwijl anderen al maanden of jaren met de versterkers
werken en er ervaring mee hebben. Zoals je weet kon ik de afgelopen maanden deze kwestie echter
niet naar voren brengen op het forum. Door de aanschaf van jouw AG9004/9007 kwam de vraag
voor mij echter weer in beeld en heb hem gesteld op het forum om de mening van anderen
hierover te lezen.
Er zit echt geen enkele andere gedachte bij.
Ik heb ook veel cd's met klassieke muziek welke wel moderne opnames zijn en er waren
indertijd zelfs labels (BIS bijvoorbeeld) waar op het hoesje waarschuwingen stonden dat bij het
afspelen men moest oppassen, omdat de dynamiek zo groot was, dat het de installatie kon
beschadigen. Er zijn inderdaad opnames waar je naar kunt luisteren waarbij de dynamiek
dermate indrukwekkend is dat je er een beetje bang van wordt. Dat had ik met deze cd's al in de
jaren 80/90/00 met mijn moderne installatie (die niet slecht was), dus als je het dan op een installatie
afspeelt welke 55 jaar oud is, komt de kwestie vanzelf wel naar boven drijven,
van: gaat dit wel goed?

Gezien het feit dat maar weinig mensen deze versterker set compleet hebben, moet het alleen maar
hartstikke leuk zijn, en worden, om elkaars ervaringen te delen. Dan hebben we er allemaal extra plezier van.
Laatst bewerkt 24 jun 2013 09:03 door brcf01.
Onderwerp is gesloten.
Meer
23 jun 2013 04:48 #33153 door admin
Beantwoord door admin in topic cd speler op oude luidsprekers
Topic beetje aangepast.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, brcf01, Bert Kn
Onderwerp is gesloten.
  • brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 jun 2013 04:06 - 23 jun 2013 04:45 #33152 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic cd speler op oude luidsprekers
Dag Maarten.

Dank voor je bijdrage.

"P.S. On topic: Ik ben inmiddels ook eigenaar van een leuk 'subwoofersetje' uit 1956 (sattelieten nog gezocht, maar daar heb ik geen haast mee); daarover meer als ik het spelende heb of bij het spelend maken tegen problemen aanloop, maar ik kan alvast verklappen dat daar asbsoluut (ook) moderne signaalbronnen aan komen te hangen, en dat er ook allerhande muziekgenres op beluisterd gaan worden die er in 1956 niet waren".

Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!!! :thumbsup:
Laatst bewerkt 23 jun 2013 04:45 door admin.
Onderwerp is gesloten.
Meer
23 jun 2013 02:16 - 23 jun 2013 04:45 #33151 door maarten
Beantwoord door maarten in topic cd speler op oude luidsprekers
Bovenstaande overigens niet bot bedoeld, maar ik formuleer in deze vroege uurtjes graag kort en krachtig.

Zelf ben ik geneigd me bij de wijze woorden van Henk aan te sluiten. De ene vraag kan immers inspiratie zijn voor een andere vraag of discussie, zonder dat daar bijbedoelingen achter zitten. Daar heb ik nu zelf ook last van met een elders al vaker bediscussieerde knuppel in het hoenderhok (ik heb daar geen eenduidige conclusie uit kunnen trekken, dus ben oprecht benieuwd naar de argumentaties):

Is het bij clippen wel het DC-niveau dat voor vernieling en het in beveiliging gaan zorgt? Wanneer is een wisselspanning stiekum een gelijkspanning. En wat is dan een pulserende gelijkspanning eigenlijk? Een oud spreekwoord zegt: polariteitswisseling is in the eye of the beholder ;)

Mogelijk hoort dit zoals gesuggereerd in een ander topic thuis.

P.S. On topic: Ik ben inmiddels ook eigenaar van een leuk 'subwoofersetje' uit 1956 (sattelieten nog gezocht, maar daar heb ik geen haast mee); daarover meer als ik het spelende heb of bij het spelend maken tegen problemen aanloop, maar ik kan alvast verklappen dat daar asbsoluut (ook) moderne signaalbronnen aan komen te hangen, en dat er ook allerhande muziekgenres op beluisterd gaan worden die er in 1956 niet waren.
Laatst bewerkt 23 jun 2013 04:45 door admin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
Onderwerp is gesloten.
Meer
23 jun 2013 00:24 - 23 jun 2013 00:36 #33150 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic cd speler op oude luidsprekers

????????????????????????

Cees lees mijn bericht betreffende de AG9004/9007 welke ik door Henk heb laten sluiten maar eens door versus dit bericht.
Achterdeur politiek waarvan ik niet houd.
Met een ;) naar Henk als ik te ver ben gegaan hoor ik het wel.

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 23 jun 2013 00:36 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena