Algemeen
Buizen oppeppen ! ?
Minder
Meer
16 feb 2013 17:14 #28510
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Buizen oppeppen ! ?
Als men even naar de NVHR site gaat
technische commisie verslagen Radio Café april 2012 heiloo
daar is een hele verhandeling geweest over oppeppen van Afstem ogen
met alle berekeningen test apparaten verschillende spanningen
let wel gaat niet met alle afstemogen als ze dood zijn zijn ze dood
fosfor laag weg versleten maar die het minder doen kan opgepept worden
Magnetron ben ik niet zo'n voorstander van of je moet een nieuwe willen kopen
Mvg René Daemen
technische commisie verslagen Radio Café april 2012 heiloo
daar is een hele verhandeling geweest over oppeppen van Afstem ogen
met alle berekeningen test apparaten verschillende spanningen
let wel gaat niet met alle afstemogen als ze dood zijn zijn ze dood
fosfor laag weg versleten maar die het minder doen kan opgepept worden
Magnetron ben ik niet zo'n voorstander van of je moet een nieuwe willen kopen
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 feb 2013 16:35 #28505
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Buizen oppeppen ! ?
Ik ga er in ieder geval geen buizen aan wagen. Om de uitwerking van een magnetronoven op een
gloeidraad te zien moet je voor de aardigheid eens een gloeilamp (dat mag ook een fietslampje zijn) in de magnetron stoppen en
afwachten wat er binnen twee seconden gaat gebeuren: vuurwerk ! Probeer het maar eens.
Ik kan mij niet voorstellen dat de gloeidraad en de roosters van een elektronenbuis dat overleven,
maar misschien een "oogje" wel.... En als je er een uitgedoofd oogje mee kunt redden, waarom ook niet ......
Groeten, Hans
gloeidraad te zien moet je voor de aardigheid eens een gloeilamp (dat mag ook een fietslampje zijn) in de magnetron stoppen en
afwachten wat er binnen twee seconden gaat gebeuren: vuurwerk ! Probeer het maar eens.
Ik kan mij niet voorstellen dat de gloeidraad en de roosters van een elektronenbuis dat overleven,
maar misschien een "oogje" wel.... En als je er een uitgedoofd oogje mee kunt redden, waarom ook niet ......
Groeten, Hans
16 feb 2013 16:32 - 16 feb 2013 16:32 #28504
door magic-eye
Beantwoord door magic-eye in topic Buizen oppeppen ! ?
Hallo Henk
De oogjes die goed gelukt zijn zal ik deze week af en aan even testen of ze goed blijven
maar alles is winst in deze.. normaal was het kliko of kocht je een barrel op de beurs voor 10 euro
en thuis gekomen zo dood als een pier ....
De meesten hebben wel een bakje oude afstemmers liggen dus gewoon proberen
het verbaasde mij dat een dode AZ1 weer tot leven kwam .
Tja dat er nu tafelhouders ook stiekem dit gaan doen zal vast wel voorkomen
en bv oude trioden gaan opkrikken en door betere emissie meer geld kunnen vragen.
Elk voordeel heeft zijn nadeel :-]
mvg
De oogjes die goed gelukt zijn zal ik deze week af en aan even testen of ze goed blijven
maar alles is winst in deze.. normaal was het kliko of kocht je een barrel op de beurs voor 10 euro
en thuis gekomen zo dood als een pier ....
De meesten hebben wel een bakje oude afstemmers liggen dus gewoon proberen
het verbaasde mij dat een dode AZ1 weer tot leven kwam .
Tja dat er nu tafelhouders ook stiekem dit gaan doen zal vast wel voorkomen
en bv oude trioden gaan opkrikken en door betere emissie meer geld kunnen vragen.
Elk voordeel heeft zijn nadeel :-]
mvg
Laatst bewerkt 16 feb 2013 16:32 door magic-eye.
16 feb 2013 16:07 #28498
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Buizen oppeppen ! ?
Marc,
ik denk niet dat Philips de beeldbuizen aan het oppeppen was in een Magnetron. Voor het regenereren was speciale apparatuur ontwikkeld.
De experimenten van Achim zijn zeer interressant en ik volg het met belangstelling. Er is nog geen ervaring met duurtesten en hoelang het effect actief blijft.
Henk
ik denk niet dat Philips de beeldbuizen aan het oppeppen was in een Magnetron. Voor het regenereren was speciale apparatuur ontwikkeld.
De experimenten van Achim zijn zeer interressant en ik volg het met belangstelling. Er is nog geen ervaring met duurtesten en hoelang het effect actief blijft.
Henk
Henk van 't Kruis
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 feb 2013 15:49 #28494
door Marc en Patricia
Buizen oppeppen ! ? werd gestart door Marc en Patricia
Ik zit met verbazing te lezen op een forum over het opkrikken van buizen .......
Straks op de beurs dus enorm oppassen met buizen kopen want het trucje om je buizen in de magnetron te doen en dan de buis te verkopen lijkt mij geen goed plan .
Vroeger deden wij bij Philips in Baarn dit trucje ook met beeldbuizen genereren en dat hielp soms heel lang maar meestal was de buis nog slechter als voorheen.
Ik heb weleens een beeldbuis gedaan die deed het dan weer 2 maanden en daarna kakte hij keihard in en had je dus een dure reparatie te betalen .
Maar ik hoop voor diegene die het doen er erg veel geluk mee hebben en houden maar mijn magnetron is voor eten en nieuwe voor gespeel.
Hoor graag julliu ervaring en mening geen discussies aub ...
Mvgr Marc
Straks op de beurs dus enorm oppassen met buizen kopen want het trucje om je buizen in de magnetron te doen en dan de buis te verkopen lijkt mij geen goed plan .
Vroeger deden wij bij Philips in Baarn dit trucje ook met beeldbuizen genereren en dat hielp soms heel lang maar meestal was de buis nog slechter als voorheen.
Ik heb weleens een beeldbuis gedaan die deed het dan weer 2 maanden en daarna kakte hij keihard in en had je dus een dure reparatie te betalen .
Maar ik hoop voor diegene die het doen er erg veel geluk mee hebben en houden maar mijn magnetron is voor eten en nieuwe voor gespeel.
Hoor graag julliu ervaring en mening geen discussies aub ...
Mvgr Marc