Algemeen
Buizen oppeppen ! ?
18 feb 2013 20:17 #28582
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Buizen oppeppen ! ?
Als ik je reactie op deze advertentie zo lees denk ik dat de essentie ervan je een beetje ontgaat Marc!
Lijkt er nml. heel sterk op dat het niet om de centen gaat maar dat het nogal cynisch bedoeld is.
Goed lezen dus!
Leonardo
Lijkt er nml. heel sterk op dat het niet om de centen gaat maar dat het nogal cynisch bedoeld is.
Goed lezen dus!
Leonardo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 feb 2013 20:07 #28581
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Buizen oppeppen ! ?
link.marktplaats.nl/646878608
klik en geniet weer iemand die denkt geld te verdienen pfff wat oogjes al niet laten gebeuren.
Grt Marc
klik en geniet weer iemand die denkt geld te verdienen pfff wat oogjes al niet laten gebeuren.
Grt Marc
18 feb 2013 16:12 - 18 feb 2013 16:14 #28579
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic Buizen oppeppen ! ?
Dag heren, graag wil ik hier aangeven (zoals ook op het andere forum) dat er door mij al een jaar of twee getracht wordt om de ogen om te zetten naar electronische ogen. Het gebruiken van het oude glas is niet goed gebleken maar daar is begin dit jaar een doorbraak in gekomen door kunststof gemaakt door Wim. Wat natuurlijk niet lukt is het zelf maken van de voetjes. Bij deze doe ik dan ook een oproep aan allen om de echt defecte ogen niet weg te gooien maar te bewaren voor mij. 13 april kom ik naar Driebergen en wil ze graag hebben, opsturen mag ook. Ben nog bezig met een verslag voor de NVHR en hoop dat het daar goed ontvangen zal worden. Groet, Ben
P.s. de wat felle middenoplichting komt door mijn foto toestel.
P.s. de wat felle middenoplichting komt door mijn foto toestel.
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Laatst bewerkt 18 feb 2013 16:14 door Ben. Reden: tekst toegevoegd
18 feb 2013 13:54 - 18 feb 2013 13:56 #28576
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Buizen oppeppen ! ?
Hoi,
Oppeppen door een kortstondige (te) hoge gloeispanning kende ik wel, maar de magnetron-methode kende ik niet. Dus dat vroeg om nader onderzoek.
Ik heb nog een aantal onbruikbare EM34's liggen, dus die zijn wel geschikt voor dit experiment.
Eerst even kijken hoe ze nu zijn, en daarna in de magnetron.
Ik heb een vijftal getest, waarvan de meeste nauwelijks zichtbaar licht gaven.
Ik heb ze per stuk getest en "behandeld", ongeveer 3 sec. op 900W. De eerste gaf inderdaad verbetering in het lichtbeeld, maar ik zag meteen wel dat als de fluoriserende laag op is, dan blijft dat ook zo.
Het is schijnbaar de emissie die door deze behandeling opgeschroefd wordt, en dat lijkt goed te gaan.
De tweede lichte fel op in de magnetron, en gaf kortstondig licht als een gloeilamp toen ik hem in een radio teste, daarna heb ik niets meer van hem vernomen. :woohoo:
De derde buis fikte op in de magnetron: veel stank, en daarna zo dood als een pier.
De vierde en vijfde buis heb ik iets korter in de magnetron gehad, en de magnetron uitgeschakeld zodra er iets op begon te lichten in de buis.
Die buizen gaven beiden zichtbare verbetering in het lichtbeeld, maar als nieuw worden ze beslist niet.
Wel zag ik de randen van het lichtbeeld oplichten zoals de buis waarschijnlijk in nieuwstaat zal doen, dus dat viel wel op. Maar de fluoriserende laag herstelt niet van zijn slijtage.
Kortom: mijn ervaring is dat de emissie een flinke oppepper krijgt, maar ik weet nog niet voor hoe lang. Verder is de methode niet zonder risico, voor de buis. Niet te lang wachten op de grote lichtflits dus, want dan is het volgens mij afgelopen.
Het eventuele risico op beschadiging van de magnetron is in deze test niet meegenomen.
Tot zover mijn bevindingen. Bedankt voor de tip!
Groeten van Marcel
Oppeppen door een kortstondige (te) hoge gloeispanning kende ik wel, maar de magnetron-methode kende ik niet. Dus dat vroeg om nader onderzoek.
Ik heb nog een aantal onbruikbare EM34's liggen, dus die zijn wel geschikt voor dit experiment.
Eerst even kijken hoe ze nu zijn, en daarna in de magnetron.
Ik heb een vijftal getest, waarvan de meeste nauwelijks zichtbaar licht gaven.
Ik heb ze per stuk getest en "behandeld", ongeveer 3 sec. op 900W. De eerste gaf inderdaad verbetering in het lichtbeeld, maar ik zag meteen wel dat als de fluoriserende laag op is, dan blijft dat ook zo.
Het is schijnbaar de emissie die door deze behandeling opgeschroefd wordt, en dat lijkt goed te gaan.
De tweede lichte fel op in de magnetron, en gaf kortstondig licht als een gloeilamp toen ik hem in een radio teste, daarna heb ik niets meer van hem vernomen. :woohoo:
De derde buis fikte op in de magnetron: veel stank, en daarna zo dood als een pier.
De vierde en vijfde buis heb ik iets korter in de magnetron gehad, en de magnetron uitgeschakeld zodra er iets op begon te lichten in de buis.
Die buizen gaven beiden zichtbare verbetering in het lichtbeeld, maar als nieuw worden ze beslist niet.
Wel zag ik de randen van het lichtbeeld oplichten zoals de buis waarschijnlijk in nieuwstaat zal doen, dus dat viel wel op. Maar de fluoriserende laag herstelt niet van zijn slijtage.
Kortom: mijn ervaring is dat de emissie een flinke oppepper krijgt, maar ik weet nog niet voor hoe lang. Verder is de methode niet zonder risico, voor de buis. Niet te lang wachten op de grote lichtflits dus, want dan is het volgens mij afgelopen.
Het eventuele risico op beschadiging van de magnetron is in deze test niet meegenomen.
Tot zover mijn bevindingen. Bedankt voor de tip!
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 feb 2013 13:56 door Marcel L.
18 feb 2013 13:49 - 18 feb 2013 13:53 #28575
door magic-eye
Beantwoord door magic-eye in topic Buizen oppeppen ! ?
test
Laatst bewerkt 18 feb 2013 13:53 door magic-eye.
18 feb 2013 09:13 #28572
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Buizen oppeppen ! ?
Hallo Lee,
Ik ben erg benieuwd naar jouw lange-duurtest. Mooi initiatief! Vooral wanneer
er een goed resultaat uit voort komt.
Die test kan ik niet uitvoeren omdat ik geen toestel heb met een "magisch oog".
Ik wil het wel eens uitproberen met een UBC41 buisje, waarvan de kathode vervuild
is waardoor het volume niet meer kan worden terug geregeld (bekend euvel bij UBC41),
maar ik vermoed dat de roosters binnen een seconde al in rook opgaan. Maar de truc
is zeker het proberen waard op een lagere stand van de magnetron. Vanaf 90 watt dus.
Lee, ik ben benieuwd hoe lang jouw EM34 als nieuw blijft :smilythumb:
M.vr.gr. Hans
Ik ben erg benieuwd naar jouw lange-duurtest. Mooi initiatief! Vooral wanneer
er een goed resultaat uit voort komt.
Die test kan ik niet uitvoeren omdat ik geen toestel heb met een "magisch oog".
Ik wil het wel eens uitproberen met een UBC41 buisje, waarvan de kathode vervuild
is waardoor het volume niet meer kan worden terug geregeld (bekend euvel bij UBC41),
maar ik vermoed dat de roosters binnen een seconde al in rook opgaan. Maar de truc
is zeker het proberen waard op een lagere stand van de magnetron. Vanaf 90 watt dus.
Lee, ik ben benieuwd hoe lang jouw EM34 als nieuw blijft :smilythumb:
M.vr.gr. Hans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc en Patricia