Algemeen
Buizen oppeppen ! ?
18 feb 2013 05:36 #28570
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Buizen oppeppen ! ?
Zaterdag een slechte Philips EM34 4 seconden op 700 watt `gekookt`` en vervolgens in mijn
BX490 geplaatst waarna hij een mooi helder lichtbeeld gaf
Zaterdag 5 uur gespeelt en zondag 7 uur zonder dat het lichtbeeld veranderde.
Komende week zal ik hem dagelijks laten spelen om te zien wat er gebeurd
Ik ga mijn slechte ogen niet verkopen maar vind het gewoon leuk om dergelijke experimenten
te proberen.
Mijn magnetron heeft er niets van geleden.
Vooralsnog een prima tip van Achim waarvoor ik hem hartelijk bedank
:thumbsup:
Lee
BX490 geplaatst waarna hij een mooi helder lichtbeeld gaf
Zaterdag 5 uur gespeelt en zondag 7 uur zonder dat het lichtbeeld veranderde.
Komende week zal ik hem dagelijks laten spelen om te zien wat er gebeurd
Ik ga mijn slechte ogen niet verkopen maar vind het gewoon leuk om dergelijke experimenten
te proberen.
Mijn magnetron heeft er niets van geleden.
Vooralsnog een prima tip van Achim waarvoor ik hem hartelijk bedank
:thumbsup:
Lee
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, Marc en Patricia
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 feb 2013 22:57 #28568
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Buizen oppeppen ! ?
Ach, er zijn wel meer manieren om oude versleten buizen te regenereren.
Heb je geen magnetron voor nodig. B.v zit er in de beeld buizen testers
ook een mogelijkheid om versleten BB te regenereren.
Maar vaak helpt het niet meer of heel tijdelijk of gaan sommige BB er van stuk.
Op de Duitse site van Jochis staat er ook veel over beschreven.
En ja, er zullen vast wel "handelaren" met eerlijk uitziende blauwe ogen zijn
die zulke opgepepte buizen aan de man proberen te brengen.
Was voor dat de magnetron kwam ook al zo.
Interessant is om te weten WAT er nou PRECIES gebeurd met de buis tijdens het
regenereren.
Daar zijn de meningen nog al verdeeld over.
Vr gr Cees.
Heb je geen magnetron voor nodig. B.v zit er in de beeld buizen testers
ook een mogelijkheid om versleten BB te regenereren.
Maar vaak helpt het niet meer of heel tijdelijk of gaan sommige BB er van stuk.
Op de Duitse site van Jochis staat er ook veel over beschreven.
En ja, er zullen vast wel "handelaren" met eerlijk uitziende blauwe ogen zijn
die zulke opgepepte buizen aan de man proberen te brengen.
Was voor dat de magnetron kwam ook al zo.
Interessant is om te weten WAT er nou PRECIES gebeurd met de buis tijdens het
regenereren.
Daar zijn de meningen nog al verdeeld over.
Vr gr Cees.
17 feb 2013 20:09 - 17 feb 2013 20:10 #28560
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Buizen oppeppen ! ?
Ach, een oud oog kopen (want uiterlijk zijn die opgepepte types natuurlijk nog gewoon oud) is opzich altijd een risico. Op de NVHR-beurs zullen handelaren zich er niet zo snel aan wagen, want in principe kan je ook via de vereniging verhaal proberen te halen en een goede reputatie komt te voet en gaat te paard.
Verder verwacht ik dat de levensduurtest zoals je die op beeldbuizen toepaste, misschien ook wel enige indicatie geeft voor ogen. Het is dan zaak om de bekende zaktestertjes ook uit te rusten met een emissiemeetinrichting.
Verder kan je op het blote oog ook wel wat zien aan de toestand van de fosforlaag, zelfs nog zonder het oog te bedrijven.
Verder verwacht ik dat de levensduurtest zoals je die op beeldbuizen toepaste, misschien ook wel enige indicatie geeft voor ogen. Het is dan zaak om de bekende zaktestertjes ook uit te rusten met een emissiemeetinrichting.
Verder kan je op het blote oog ook wel wat zien aan de toestand van de fosforlaag, zelfs nog zonder het oog te bedrijven.
Laatst bewerkt 17 feb 2013 20:10 door maarten.
17 feb 2013 16:47 #28552
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Buizen oppeppen ! ?
"is dat de Magnetron gepofte buizen"
Ha, het lijkt wel popcorn....
Maar Marc heeft wel een punt. Je kunt er aan de buitenkant niet aan zien of het een goede
of goed "gemaakte" buis is.
Ik weet dat beeldbuizen oppeppen ook maar van tijdelijke aard is. Maar daar kom je als consument
aan een (beurs) tafeltje niet zo 1-2-3 achter. Zéker als zo'n ge"nuke"te buis het een maand of wat blijft doen.
Dus gewoon een kwestie van een betrouwbare verkoper zoeken.
Enne: dit soort fophandel is van alle tijden en plaatsen. Auto's met een rotte versnellingsbak kregen wel eens gemalen ontbijtkoek geserveerd door de olie. Lekker, en alle bijgeluiden verdwenen ( even).
Ha, het lijkt wel popcorn....
Maar Marc heeft wel een punt. Je kunt er aan de buitenkant niet aan zien of het een goede
of goed "gemaakte" buis is.
Ik weet dat beeldbuizen oppeppen ook maar van tijdelijke aard is. Maar daar kom je als consument
aan een (beurs) tafeltje niet zo 1-2-3 achter. Zéker als zo'n ge"nuke"te buis het een maand of wat blijft doen.
Dus gewoon een kwestie van een betrouwbare verkoper zoeken.
Enne: dit soort fophandel is van alle tijden en plaatsen. Auto's met een rotte versnellingsbak kregen wel eens gemalen ontbijtkoek geserveerd door de olie. Lekker, en alle bijgeluiden verdwenen ( even).
Als het oud is is het leuk
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 feb 2013 12:10 #28546
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Buizen oppeppen ! ?
Beste mensen ,
Ik heb dit onderwerp aangesneden om eens te kijken of het echt zo is ikzelf durf het niet aan met de buis en een magnetron .
Kijk als een buis slecht is dan is dat altijd erg jammer maar om dan misschien ook de pech tehebben dat ook je magnetron naar de haaien gaat is ook jammer .
Ik vind het altijd weer knap dat er mensen zijn die het aandurven petje af hoor.
Maar vind het jammer dat deze buizen MISSCHIEN als nieuw of wel oud zijnde maar erg goed verkocht gaan worden.
Mooi zou het zijn als iemand een E442 en een C443 of C453 zou doen en deze in de radio terug te plaatsen en deze gewoon 2 dagen laten spelen en dan weer eens op de tester te zetten en als dan de buis goed is en blijft ( zoals de eerste meting na magnetron behandeling ) dan zou ik het misschie ook proberen.
Maar ik mijn tijd bij Philips werkte het niet altijd goed met de beeldbuis of beeldbuizen , soms heb je gewoon puur mazzel/geluk.
Maar wat ik nog het ergste vind ( hoop niet dat het gaat gebeuren) is dat de Magnetron gepofte buizen als HANDEL gaan dienen zonder het mede te hebben gedeeld aan de koper .
Iedereen is vrij om te doen wat men wil doen maar eerlijkheid duurt het langst denk ik dan maar.
Een hele prettige Magnetron middag toegewenst
Mvgr Marc
Ik heb dit onderwerp aangesneden om eens te kijken of het echt zo is ikzelf durf het niet aan met de buis en een magnetron .
Kijk als een buis slecht is dan is dat altijd erg jammer maar om dan misschien ook de pech tehebben dat ook je magnetron naar de haaien gaat is ook jammer .
Ik vind het altijd weer knap dat er mensen zijn die het aandurven petje af hoor.
Maar vind het jammer dat deze buizen MISSCHIEN als nieuw of wel oud zijnde maar erg goed verkocht gaan worden.
Mooi zou het zijn als iemand een E442 en een C443 of C453 zou doen en deze in de radio terug te plaatsen en deze gewoon 2 dagen laten spelen en dan weer eens op de tester te zetten en als dan de buis goed is en blijft ( zoals de eerste meting na magnetron behandeling ) dan zou ik het misschie ook proberen.
Maar ik mijn tijd bij Philips werkte het niet altijd goed met de beeldbuis of beeldbuizen , soms heb je gewoon puur mazzel/geluk.
Maar wat ik nog het ergste vind ( hoop niet dat het gaat gebeuren) is dat de Magnetron gepofte buizen als HANDEL gaan dienen zonder het mede te hebben gedeeld aan de koper .
Iedereen is vrij om te doen wat men wil doen maar eerlijkheid duurt het langst denk ik dan maar.
Een hele prettige Magnetron middag toegewenst
Mvgr Marc
Minder
Meer
17 feb 2013 10:08 #28539
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Buizen oppeppen ! ?
Wat ik op het andere forum ook al aan de orde bracht
Is dat de energie op 11,5 cm golflengte bijzonder ònregelmatig verdeeld wordt over de ruimte die als oven dient. Staande golven worden ietwat gedempt door de bodemplaat of draaiende schotel. Die schotel moet draaien om de energie toch wat gelijkmatiger over je eten te verdelen. Bij andere types is er een draaiend rad met vaantjes die de energie weerkaatsen in allerlei richtingen.
Dus een afstemoog of een andere buis krijgt het éne moment bijna niets en het volgende moment de volle laag. Op dat moment kan het ook veel te veel zijn
Onze microgolf oven heeft een ronde achterwand. Het voordeel daarvan is dat er geen rommel in de hoekjes kan komen te liggen :woohoo:
Nico
Is dat de energie op 11,5 cm golflengte bijzonder ònregelmatig verdeeld wordt over de ruimte die als oven dient. Staande golven worden ietwat gedempt door de bodemplaat of draaiende schotel. Die schotel moet draaien om de energie toch wat gelijkmatiger over je eten te verdelen. Bij andere types is er een draaiend rad met vaantjes die de energie weerkaatsen in allerlei richtingen.
Dus een afstemoog of een andere buis krijgt het éne moment bijna niets en het volgende moment de volle laag. Op dat moment kan het ook veel te veel zijn
Onze microgolf oven heeft een ronde achterwand. Het voordeel daarvan is dat er geen rommel in de hoekjes kan komen te liggen :woohoo:
Nico