Skip to main content
Algemeen

Magic Eye !! Bouwen

Meer
27 dec 2012 20:47 #26075 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Magic Eye !! Bouwen
Kun je gelijk in hebben René
Zelf heb ik nooit iets met de Explorer gedaan, altijd de Firefox gebruikt tot volle tevredenheid
N.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 dec 2012 20:07 #26073 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Magic Eye !! Bouwen
Hallo Marc & Patricia

gooit de IE 8 aan de kant zit vol lekken microsoft is zo lek als een zeef
deze site werkt perfect onder Google chrome en gaat veel sneller als IE *
en dan hoefje niet Van Grrrrrrrrrr dat doet een hond wel als je hem verkeerd eten geeft
dus even van internet browser veranderen dan wordt alles beter weergeven
succes

René Daemen

René Daemen

Meer
27 dec 2012 17:29 - 27 dec 2012 17:30 #26064 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Magic Eye !! Bouwen
Marc en Patricia, gewoon op het plaatje gaan staan en met de rechtermuisknop kiezen voor 'Opslaan als', dat geld ook voor de kleine bijgevoegde plaatjes die niet zo zichtbaar zijn daarbij op de jpg tekst gaan staan en met de rechtermuisknop kiezen voor 'Openen'.
Dat scheelt een hoop Grrrr :angry: .
Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Laatst bewerkt 27 dec 2012 17:30 door Ben.

Meer
27 dec 2012 17:13 - 27 dec 2012 17:39 #26063 door Ouwe Schipper
Oeps.....
Daar heb ik geen verstand van Marc:
Ik hoop dat ik niet hoef te begrijpen wat IE8 GRRR is
Misschien is GRRRR wel een uitdrukking voor emotie. Als onze gedomesticeerde predators 's middags rauw hart te eten krijgen en de éne kijkt te aandachtig naar de portie van de àndere hoor je ook "GRRRR". Daarom noemen we het hier ook "bromvlees"
Hoewel ze 't in het algemeen bijzonder goed met elkaar kunnen vinden; het komt zelfs voor dat als ik de éne aai, de àndere begint te snorren

Maar dan verzend ik dat schema'tje wel naar je mail- adres
Bijlagen:
Laatst bewerkt 27 dec 2012 17:39 door Ouwe Schipper.

• Marc en Patricia
  • [Marc en Patricia]
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 dec 2012 16:35 #26062 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Magic Eye !! Bouwen
Goedenmiddag NICO ,

Mooi werke echt mooi alleen kan ik hem niet openen in IE8 GRRR kun je hem mailen naar mijn prive mail adres ?

Zodra ik alle componenten heb en ermee aan de gang ga plaats ik hier de vorderingen van de opbouw.

Dank je wel dank je wel .

Mvgr Marc en Patricia

Meer
27 dec 2012 14:13 - 27 dec 2012 15:01 #26056 door Ouwe Schipper
Nee Paul
Een koppel- C is op die plek volmaakt overbodig. De 150 volt anodespanning van de pentode zorgt voor het werkpunt van de kathodevolger: die kathode komt op ongeveer 158 volt en daar loopt dan 2,3 mA. Die stroom is niets bijzonders en het anodevermogen voor het triode- deel zal nog geen 0,4 Watt zijn. Met een koppelcondensator moet je meteen weer twee extra weerstanden toevoegen en dat is duidelijk nergens voor nodig. En een EF86 geeft véél te veel versterking; bij deze schakeling heb je aan 500 mV op de ingang genoeg om 20 volt negatief op je afstemoog te krijgen. De schakeling is ontworpen om op de "tape out" uitgang van een versterker te worden aangesloten. Verder moet er beslist een kathodevolger bij, anders kun je geen 5 of 7 diodepompjes voeden zoals topic- starter gevraagd heeft. De uitgangsweerstand van deze kathodevolger is 200 ohm (1/S van de triode)
Wel heb ik op de oscilloscope gezien dat de waarde van 1200 pF voor Ct nogal aan de kleine kant is. Daar zal nog flink mee geëxperimenteerd moeten worden, inmiddels heb ik er 0,1 uF in gezet
Nico
PS ik heb een hekel aan het type EF86, onstabiele en microfonische ruisbakken :angry:
Laatst bewerkt 27 dec 2012 15:01 door Ouwe Schipper.

Gemaakt door Kunena