Algemeen
Magic Eye !! Bouwen
28 dec 2012 09:56 #26091
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Magic Eye !! Bouwen
Hoi Nico,
Zoiets wil ik voor allerlei doeleinden inzetten, ook wat laagohmiger belastingen.
Maar eea klinkt wel logisch.
Groet Frank
Zoiets wil ik voor allerlei doeleinden inzetten, ook wat laagohmiger belastingen.
Maar eea klinkt wel logisch.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
28 dec 2012 09:03 #26090
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Magic Eye !! Bouwen
Hangt ervan af Franc
Hoe hoog de ingangs impedantie van die eindversterker is. Bijvoorbeeld bij 100 K denk ik aan 0,5 uF, dan wet je al zeker dat het 3 dB kantelpunt laag genoeg zit
Nico
Hoe hoog de ingangs impedantie van die eindversterker is. Bijvoorbeeld bij 100 K denk ik aan 0,5 uF, dan wet je al zeker dat het 3 dB kantelpunt laag genoeg zit
Nico
28 dec 2012 07:54 #26087
door Franc
Ja Nico,
Deze buisjes liggen meestal te niksen en is een keer iets anders dan als maar ECC83 en EF86.
Als koppel C zit ik de denken aan minimaal 2,2 uF voor koppeling met een eindversterker.
Groet Frank
Deze buisjes liggen meestal te niksen en is een keer iets anders dan als maar ECC83 en EF86.
Als koppel C zit ik de denken aan minimaal 2,2 uF voor koppeling met een eindversterker.
Groet Frank
Minder
Meer
28 dec 2012 07:10 #26086
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Magic Eye !! Bouwen
Lijkt mij wel Franc
Hoewel ik dan een héle dikke koppelcondensator zou nemen, anders komt het laag er niet door.
Ik heb alleen ervaring met de HF toepassing van die schakeling, dan kwam er wel een koppel- C van anode pentode naar rooster triode. De voedingsspanning werd dan veel lager (150 volt) en in de anodeleiding van de pentode kwam een smoorspoel. De kathodevolger kreeg een weeerstand van 150 ohm en het geheel werd gestuurd door een ferritstaaf antenne
Met een ECF 80 kun je de wonderlijkste dingen doen
Nico
Hoewel ik dan een héle dikke koppelcondensator zou nemen, anders komt het laag er niet door.
Ik heb alleen ervaring met de HF toepassing van die schakeling, dan kwam er wel een koppel- C van anode pentode naar rooster triode. De voedingsspanning werd dan veel lager (150 volt) en in de anodeleiding van de pentode kwam een smoorspoel. De kathodevolger kreeg een weeerstand van 150 ohm en het geheel werd gestuurd door een ferritstaaf antenne
Met een ECF 80 kun je de wonderlijkste dingen doen
Nico
28 dec 2012 06:55 #26085
door Franc
Hoi Nico,
Is het getoonde versterkertrapje tevens ook bruikbaar als kwalitatief goede lijn(voor) versterker?
Lijkt mij wel.
En zeker met lange kabels gezien de relatief lage uitgangsimpedantie?
Eea ziet er goed uit en bedankt!
Groet Frank
Is het getoonde versterkertrapje tevens ook bruikbaar als kwalitatief goede lijn(voor) versterker?
Lijkt mij wel.
En zeker met lange kabels gezien de relatief lage uitgangsimpedantie?
Eea ziet er goed uit en bedankt!
Groet Frank
27 dec 2012 20:57 #26076
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Magic Eye !! Bouwen
Hallo Nico,
Firefox kan ook alleen zoekt google chrome het sneller op het laden van pagina's
het voordeel van Google chrome is als je 1 maal op de website ben geweest
en je typt 2 letters bvb bu geeft hij onder aan buizenradioclub en daar klik je op
het schema op google chrome wordt goed weergegeven en niet op IE8
valt zeker een flink gedeelte weg dat had M&P ook
Mvg René Daemen
Firefox kan ook alleen zoekt google chrome het sneller op het laden van pagina's
het voordeel van Google chrome is als je 1 maal op de website ben geweest
en je typt 2 letters bvb bu geeft hij onder aan buizenradioclub en daar klik je op
het schema op google chrome wordt goed weergegeven en niet op IE8
valt zeker een flink gedeelte weg dat had M&P ook
Mvg René Daemen
René Daemen