Algemeen
BRAUN
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 mrt 2012 15:02 - 07 mrt 2012 15:09 #15279
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: BRAUN
Laatst bewerkt 07 mrt 2012 15:09 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 feb 2012 19:21 #15079
door maarten
Hoi René,
Dat klopt. Alle materiaal dat alleen roetschade heeft of nog goed repareerbaar was ligt inmiddels in het pakhuis van Geerlings dat nog een maandje langer aangehouden kon worden. Het papieren (documentatie)archief is grotendeels ingepakt en dan de kasten en stellingen zelf nog. De vrijwilligers en familieleden weten absoluut van aanpakken. Ik ben vandaag tussen mijn eigen werk door alleen even door de stapel met hopeloze gevallen heen gegaan, bijvoorbeeld om slooponderdelen achter de hand te hebben als er toch weer eenzelfde apparaat opduikt... Maar een toestel als dit sloop je toch niet zomaar voordat je een serieuze poging hebt ondernomen om het weer mooi te krijgen.
Ik denk dat het inderdaad het handigste is als ik foto's maak en gewoon maar een topic begin en dan maar kijken waar het schip strandt.
Dat klopt. Alle materiaal dat alleen roetschade heeft of nog goed repareerbaar was ligt inmiddels in het pakhuis van Geerlings dat nog een maandje langer aangehouden kon worden. Het papieren (documentatie)archief is grotendeels ingepakt en dan de kasten en stellingen zelf nog. De vrijwilligers en familieleden weten absoluut van aanpakken. Ik ben vandaag tussen mijn eigen werk door alleen even door de stapel met hopeloze gevallen heen gegaan, bijvoorbeeld om slooponderdelen achter de hand te hebben als er toch weer eenzelfde apparaat opduikt... Maar een toestel als dit sloop je toch niet zomaar voordat je een serieuze poging hebt ondernomen om het weer mooi te krijgen.
Ik denk dat het inderdaad het handigste is als ik foto's maak en gewoon maar een topic begin en dan maar kijken waar het schip strandt.
28 feb 2012 18:57 #15077
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: BRAUN
Hallo Maarten
Zet eens een fotootje hier neer een stofkap zal misschien lastig zijn
misschien zelf iets van plexiglas en dan met warmte buigen op een mal
de houten zijpanelen hebben een profiel
de Pickup indien SK 5 is de PC 3 die is nog wel te vinden
maak evt een lijstje met de dingen die nodig zijn
Ik begreep al uit dat een hoop materiaal naar het kruidenpakhuis van Geerlings
is verplaatst.
Mvg René Daemen
Zet eens een fotootje hier neer een stofkap zal misschien lastig zijn
misschien zelf iets van plexiglas en dan met warmte buigen op een mal
de houten zijpanelen hebben een profiel
de Pickup indien SK 5 is de PC 3 die is nog wel te vinden
maak evt een lijstje met de dingen die nodig zijn
Ik begreep al uit dat een hoop materiaal naar het kruidenpakhuis van Geerlings
is verplaatst.
Mvg René Daemen
René Daemen
28 feb 2012 18:33 - 28 feb 2012 18:34 #15075
door maarten
Nou weet ik dat ik wat afdwaal van het topic, maar omdat het hier om het stoffelijk overschot van een doodskist van Sneeuwitje gaat, toch ook weer niet helemaal.
Ik heb bij het door brand getroffen radio-tv-designmuseum een dergelijk toestel meegenomen in een, laten we zeggen, staat die dichter bij sloop in de buurt komt dan bij opknapbaar... Bij de triage was het ding al afgekeurd en ik heb kennelijk toch iets met hopeloze gevallen, dus ik vond het zonde en wil eens kijken hoever ik kan komen met opknappen. De kast zelf, en vermoedelijk het chassis ook, is redelijk in tact maar veel plasticwerk zoals de kap is geheel gesmolten.
Vergezocht misschien... Maar heeft iemand daar toevallig nog sloopmateriaal van liggen?
Als ik restauratie ook maar enigszins haalbaar acht, start ik een los topic voor het verslag.
Ik heb bij het door brand getroffen radio-tv-designmuseum een dergelijk toestel meegenomen in een, laten we zeggen, staat die dichter bij sloop in de buurt komt dan bij opknapbaar... Bij de triage was het ding al afgekeurd en ik heb kennelijk toch iets met hopeloze gevallen, dus ik vond het zonde en wil eens kijken hoever ik kan komen met opknappen. De kast zelf, en vermoedelijk het chassis ook, is redelijk in tact maar veel plasticwerk zoals de kap is geheel gesmolten.
Vergezocht misschien... Maar heeft iemand daar toevallig nog sloopmateriaal van liggen?
Als ik restauratie ook maar enigszins haalbaar acht, start ik een los topic voor het verslag.
Laatst bewerkt 28 feb 2012 18:34 door maarten.
26 feb 2012 07:43 #15023
door verbeek