Skip to main content
Algemeen

CasaNova nieuwe aanwinst

Meer
24 okt 2011 09:50 #10831 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Het lijkt erop dat hij ergens over de uitgangstrafo geschakeld zit, dus zeker een aanrader om te vervangen, hoewel niet helemaal zeker is of hij ook zacht geluid kan veroorzaken (ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen schema voor me heb).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 okt 2011 21:31 #10816 door jwr
Beantwoord door jwr in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Nee die op foto 00165, dat is de enige die ik zo kan vinden. Dat lijkt mij ook van de versterker te zijn of niet? Kan deze defect zijn?

Meer
23 okt 2011 21:25 #10815 door maarten
Op foto 00165 zit een papiercondensator, op de andere foto's zie ik polyestercondensatoren die er kennelijk door een vorige eigenaar al ingezet zijn (de gele types van merk ARCO).

Je kan eens kijken of je nog meer ziet zitten van hetzelfde uiterlijk als die ene op foto 00165.

Meer
23 okt 2011 21:10 #10813 door jwr
Ja ik had het gezien. Dat moet wel lukken hoor.

Heb even een paar closeups foto's gamaakt

Meer
23 okt 2011 21:00 - 23 okt 2011 21:02 #10809 door maarten
Terwijl je schreef, heb ik mijn bericht nog wat aangevuld. Mijn vraag naar je ervaring is ook meer naar algemene electronica-ervaring. Als je daar wel iets van weet, is dat op een buizenradio ook gewoon toe te passen met wat hints. Als je met een multimeter en soldeerbout om kan gaan ben je ook in het voordeel. Dat soort dingen.

Een mogelijke volgende stap kan zijn om een scherpe foto van de omgeving van de EL84 en de EZ80 te nemen, zodanig dat de printplaat met onderdelen goed zichtbaar is. Dan weten we in elk geval waar we het over hebben.
Laatst bewerkt 23 okt 2011 21:02 door maarten.

Meer
23 okt 2011 20:57 #10806 door jwr
Oke,

Ik heb weinig tot geen ervaring met deze ouden buizen radio's. Als er kleine dingen zijn die makkelijk te vervangen zijn moet dat wel lukken maar als het drastischer wordt dan laat ik me helpen of doe ik hem helemaal weg.

Maar ik ga hem eerst proberen goed te krijgen.

Gemaakt door Kunena