Skip to main content
Algemeen

CasaNova nieuwe aanwinst

Meer
23 okt 2011 20:48 - 23 okt 2011 20:56 #10804 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst

jwr schreef : Dus dit is waarschijnlijk samengesteld type? Waarom staat er dan nog wel Jena 5020 op de sticker?

Omdat dit het juiste typenummer van het gebruikte chassis is. Tenslotte heb je daar een service manual van nodig, en namen waaronder op klantverzoek toestellen geexporteerd zijn zal je in de technische documentatie van RFT niet zo snel terugvinden, denk ik. Sommige fabrikanten gebruikten een losse aanduiding voor een chassis, andere fabrikanten maakten er gewoon een zooitje van. Ongeacht hoe het bij RFT precies ging, misschien zijn de toestellen wel gewoon als Jena 5020 geproduceerd en heel ergens anders omgekast of ingekast, vind ik wel dat het probleem op deze manier keurig is opgelost.

Overigens op het moment dat je moet vragen exact welke condensatoren je moet vervangen... Kan je misschien beter gedetailleerdere hulp inroepen (reparatiedag NVHR is helaas net geweest). Aan de hand van foto's is voor ons misschien wel vast te stellen welke de papiercondensatoren zijn, maar om te kunnen garanderen dat het probleem na vervanging is opgelost en er bovendien geen nieuwe problemen worden geïntroduceerd, is een basale ervaring met het vinden van fouten toch wel vereist. Hoeveel ervaring heb je? Wat kan je aan de hand van aanwijzingen eventueel zelf doen?

Ik denk inderdaad aan de hand van jouw resultaat op de test van René Daemen, dat de fout in het versterkerdeel kan zitten. Te lage voedingsspanning door deze of gene oorzaak, lekke condensatoren, zwakke buis.. Kan opzich allemaal.
Laatst bewerkt 23 okt 2011 20:56 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 okt 2011 20:32 - 23 okt 2011 20:38 #10799 door jwr
Beantwoord door jwr in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Rene,

Heb ik gedaan alleen hoor geen harde brom. Hij kraakt wel een beetje maar dat doet die ook zonder dat je eraan zit. Kan ik hieruit opmaken dat het aan de versterker ligt.

Scheelt het dan nog als ik de condensatoren vervang?
Laatst bewerkt 23 okt 2011 20:38 door jwr.

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
23 okt 2011 19:25 #10791 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Beste,
Ik zou Philips mosterd condensators gebruiken, die zijn praktisch onverwoestbaar.

Goedkope moderne condensators uit Chinese of andere oosterse makelij zijn bedroevend slecht, gewoonweg rotzooi, ze houden het hooguit een paar jaar vol.

Moderne hifi en computers geven niet voor niets na een paar jaar de geest...kun je net zo goed het oude spul laten zitten.

De betere Japanse zijn ook bruikbaar of nieuwe condensators van Duitse productie.

Groet,

Jeroen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jwr

Meer
23 okt 2011 18:32 #10782 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Hallo JWR,

als je de radio op PU zet of TA dan even je vinger op de aansluitbus zetten hoor je een hardebrom
dan werkt je versterker en moetje in hetontvangst gedeelte zoeken
een pick-up is niet direkt nodig

Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
23 okt 2011 17:17 #10764 door jwr
Beantwoord door jwr in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Ja er zit een antenne aan die verbonden is met ijzeren plaatjes die tegen de bovenkant van de kast zitten. Kan deze ergens een zwakke plek hebben?

Kan er op dit moment nog geen pick-up op aansluiten

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
23 okt 2011 17:04 #10762 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Zit er wel een stuk draad aan als Antenne, en hoe luid is de pick-up ingang?

Gemaakt door Kunena