Skip to main content
Algemeen

CasaNova nieuwe aanwinst

Meer
26 okt 2011 17:23 #10964 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Dat wordt dus aan de hand van het schema de nodige metingen uitvoeren. Zelfs al staan er geen spanningen bij vermeld, je kan eens beginnen met de spanning over de afvlakelco's C60 en C61 te meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 okt 2011 17:15 #10963 door jwr
Beantwoord door jwr in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Met een losse luidspreker komt er bijna helemaal geen geluid meer uit. Volgens mij krijgt hij dan gewoon te weinig spanning.

Meer
24 okt 2011 14:11 #10846 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Loopt de luitspreker niet sterk aan
Is het schor geluid Wat de radio nog geeft ?
Doe er eens een losse luitspreker aan , Huub

Meer
24 okt 2011 13:10 - 24 okt 2011 13:53 #10845 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Ik vrees dat jwr daar weinig aan heeft, maar ik heb het schema ook gevonden op www.georg-knoechel.de/stern-radio-sonneberg-jena-sp.gif en aan dit bericht gehangen.

Ik vermoed dat de condensator C59 is. Deze moet dan dringend vervangen worden, want kan bij lekstroom schade aanrichten. Mogelijk zou het ook kunnen lonen om de elco's C55 en C58 te vervangen. Helaas staan er in het schema geen waardes aangegeven, maar die kunnen doorgaans van de componenten zelf worden afgelezen. Vervelender is dat er ook geen spanningen in het schema staan aangegeven zodat nameten al wat lastiger wordt. Verder nog steeds geen garantie dat het toestel na vervanging van aangegeven onderdelen ook echt luider speelt.

Aanvulling: Wil Manshande heeft de onderdelenlijst ook bij het schema. C59 is 4n7 630V en de link naar het schema is www.freeservicemanuals.info/nl/servicema.../saalburg%205050.pdf
Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 okt 2011 13:53 door maarten.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
24 okt 2011 12:54 #10842 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Ik heb het idee dat het chassis aardig overeenkomt met de Jena 5020. Op morg is in ieder gaval van de Jena het schema te downloaden.

Bijlagen:

Meer
24 okt 2011 10:32 #10833 door jwr
Beantwoord door jwr in topic Re: CasaNova nieuwe aanwinst
Oke en moet dat ook veranderd worden? Of kan deze gewoon blijven zitten hoe die zit als ik hem vervang? En welke moet ik dan precies hebben?

Gemaakt door Kunena