Skip to main content
Bandrecorders

Philips EL3542

Meer
21 sep 2012 18:09 - 21 sep 2012 18:11 #21732 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips EL3542
Betreft de opmerking van Rene.

alle die je vind zijn slecht onderhouden en afgesleten koppen
dus naar fabrieks spec is niet meer haalbaar.

Vroeger wel vaker een oude bandrecorder gekregen en ja bijna altijd waren de snaren tot snot en de koppen ingesleten.
Echter bij dit exemplaar lijken de snaren mij nog goed gezien het fijt dat ik aardig tegengas op de rechtse schijf moet geven wil deze bij de vooruit spoel stand stoppen.
Zoals ik al vermelde de linkerschijf moet ik aandrukken maar ook dan heeft deze flink kracht in de terugspoel stand.
De koppen heb ik bekeken deze zijn niet ingesleten.
De opname's die ik gemaakt heb zijn werkelijk zeer goed te noemen en daarbij heb ik de middelste snelheid gebruikt, dus niet eens de beste snelheid.

Ook ik had/heb niet veel met een bandrecorder maar ja deze heeft me niets gekost en lijkt het me toch leuk deze in mijn verzameling te zetten.
Het groene nog super goed is een EM81 dus voor mijn radio's heb ik daar niets aan.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 21 sep 2012 18:11 door Bert Kn. Reden: foutje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 sep 2012 17:02 #21730 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Philips EL3542
Rene,

``bandrecorders zijn lastig goed te krijgen geen onderdeel is meer leverbaar
en alle die je vind zijn slecht onderhouden en afgesleten koppen``

Als je mijn bijdrage leest begrijp je dat ik het niet helemaal met jou stelling eens ben,
het hierboven geciteerde stukje dan bedoel ik
Verder kan ik jouw mening wel delen.

Mijn bandrecorder is nu weer prima in orde maar ik gebruik hem zelden, meer alleen voor de show dus, omdat hij nu eenmaal in mijn jaren 50 kamer thuis hoort (vind ik)

Lee

Meer
21 sep 2012 16:52 #21729 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips EL3542
Bandrecorders zijn geen gewild verzamel object
het feit is vaak versleten koppen
snaren tot snot vergaan en de meeste hierdoor een gruwelijke hekel aan hebben omdat schoon te maken je komt zelf uit te zien als zwarte piet van Sinterklaas
Banden worden bruin en opnames verdwijnen en tapes vergaan.
Vaak zijn wel de EM 34 goed dus te gebruiken voor je radio
dus als sloper geschikt voor onderdelen voor een radio bijvoorbeeld
Platenspelers daar in tegen wel als verzamel object platen zijn tot begin jaren negentig uitgebracht in top 40 nu ook weer.
bandrecorders zijn lastig goed te krijgen geen onderdeel is meer leverbaar
en alle die je vind zijn slecht onderhouden en afgesleten koppen
dus naar fabrieks spec is niet meer haalbaar.
persoonlijk heb ik er niets mee.
Sorry.

Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
21 sep 2012 15:07 - 21 sep 2012 15:13 #21726 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Philips EL3542
Hoi Ben,

Zelf heb ik een EL 3541 die nogal wat gebreken vertoonde
Bij het opknappen heb ik veel hulp gehad van

www.bandrecorder.be/

De man is erg behulpzaam en weet echt alles van Philips bandrecorders
Ook kun je bij hem de benodigde onderdelen bestellen, nieuw of gebruikt

Oude Bandrecorders zijn helaas een ondergeschoven kindje, ze brengen geen rooie cent op
maar het voordeel daarvan is dat je voor heel weinig geld bijvoorbeeld een exemplaarkunt kopen om als donor te gebruiken donor

Succes ermee
Lee

Bijlagen:
Laatst bewerkt 21 sep 2012 15:13 door Lee.

Meer
21 sep 2012 14:07 #21722 door Bert Kn
Philips EL3542 werd gestart door Bert Kn
:angry:

Wie kan mij vertellen hoe ik deze banrecorder uit zijn behuizing kan halen.
De drie schroeven bovenop heb ik los gehad echter de afdekking zit dan nog vast.

Philips EL3542 bandrecorder.
Kreeg deze gratis bij een Garrard 4HF en Philips AG4025W waar ik tezamen 15 euro voor moest betalen.
Daar ik geen banden had kon ik hem niet uitproberen.
Gisteren een band met lege spoel van een kennis gekregen zijn ouders hadden in de periode 1962 1970 een bandrecorder.
De bandrecorder speelt nog zeer goed leuk om die oude muziek weer eens langs te horen komen zoals Jan en Kjeld, De spelbrekers Heleentje van Capelle enz.
De kwaliteit na al die jaren viel me niet tegen.
Omdat er op de tweede kant van de band op beide sporen nog geen opname stond en ik het zonde vond de oude opname te wissen kon ik ook testen of hij nog goed opneemt.
Dat doet hij dus nog als de beste op beide sporen echter nu klonk het duidelijk beter dan de oude opname's dus de kwaliteit was na al die jaren toch teruggelopen.
Wel gaat het spoelen moeizaam met name bij terugspoelen moet ik op de schotel drukken wil hij gaan.
Verder loopt de linker schotel nogal stroef waardoor hij met name aan het eind van de band licht gaat jengelen en bij het laatste stuk vooruitspoelen geholpen moet worden.
Wie heeft er naast mijn vraag waar ik dit bericht mee ben begonnen nog verdere tips.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena