Skip to main content
Nieuws

Radio10 Gold weer op FM!

Meer
03 aug 2013 21:41 - 03 aug 2013 21:42 #34826 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Henk, ik denk dat men de zender gewoon uit zet
de Kavel zal misschien weer naar een Religieuse zender gaan
bij kavel A7 zei men een portugese religie zender met orgel muziek uit 1600 zoveel
als dat 828 komt. ben je gezegend mee
Ik voorzie met de tijd dat MG band leeg raakt
en we misschien zelf kunnen vullen
even een VT kist met vt 104 buizen er in antenne op dak
spoelen la voor de MG en draaien maar.
maar in tijd van Nood bij de val van de zendmast lopik en smilde
werd Radio 1 doorgegeven op 747 en radio 5 ging even op non actief in de ether
dus voor calamiteiten betrouwbaar werkt altijd
als de zender toren afbrand werkt de MG nog
dus van de overheid zijn ze dom bezig om alles af te zetten.
een lokale zender zou men tijdelijk op de AM kunnen zetten.

Mvg René Daemen

René Daemen
Laatst bewerkt 03 aug 2013 21:42 door Rene Daemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hkruis
  • [hkruis]
Meer
03 aug 2013 20:48 #34825 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Radio10 Gold weer op FM!
Ik zat me eigenlijk af te vragen.

1, Wat gebeurt er met alle niet meer in gebruik zijnde MG frequenties. Een veiling zal weinig zin meer hebben voor Nederland.

2, Waar gaat de MG zender van 10 Gold naar toe??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 17:51 #34819 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Van eigenaar is wel veel verwisseld
het heeft in het begin op 100 Mhz gezeten volgens mij
kon je net de oude buizen radio gebruiken
later 103
Am 1395/1332???
1008
675 khz
maar nu de muziek keuze van Veronica achtig een kloon
tja de zoveelste dan hopelijk begin september de 828 versie
ook wat zestiger jaren en zeventiger jaren maar ja zal niet vanwege de naam Radio 10
kan meerde kanten op Jammer als dat zo is
maar even aan zien

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 17:23 #34817 door Polderjongen
Beantwoord door Polderjongen in topic Radio10 Gold weer op FM!
De zendmast van Radio 10 Gold staat in Heinenoord wat voor de ontvangst in de Kop van Noord Holland erg zwak is.
Dus ik heb geen idee of het ook zo'n Veronica kloon is op de FM :lol:
Voorheen zat deze omroep op 1008 kHz en knalde door de speaker, en dan weer eventjes op de FM en vervolgens weer op de AM.
Ik vraag me af hoeveel eigenaren van deze omroep is gewisseld :s

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 15:31 #34813 door pietblaas
Beantwoord door pietblaas in topic Radio10 Gold weer op FM!
Het lukt maar net om Radio 10 op de B6X43A te ontvangen. De zender zit nagenoeg aan het einde van de schaal. Net naast een Duitse zender. In elk geval een interessante ontwikkeling.

Groeten,

Piet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 14:02 #34811 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio10 Gold weer op FM!
Daar om ook ik erger mij er ook niet
Meer aan we hebben allemaal muziek naar
Eigen wens genoeg. Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena