- Berichten: 201
Nieuws
Radio10 Gold weer op FM!
03 aug 2013 10:43 #34810
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Radio10 Gold weer op FM!
Rene,
Zo een tien jaar geleden was Radio 10 gold nog leuk, ze zaten op 675kHz, toen hadden ze ook veel 60' en 70' muziek. Maar toen moest er een 'frisse' wind doorheen, dezelfde meuk muzak als de andere commerciële radio zenders.....
Laat ik er mij vooral niet druk om maken. Gelukkig heb ik ook een mini AM zender, op mijn buizen radio's mijn eigen muziek spelen dus.

mvg, Pieter.
Zo een tien jaar geleden was Radio 10 gold nog leuk, ze zaten op 675kHz, toen hadden ze ook veel 60' en 70' muziek. Maar toen moest er een 'frisse' wind doorheen, dezelfde meuk muzak als de andere commerciële radio zenders.....
Laat ik er mij vooral niet druk om maken. Gelukkig heb ik ook een mini AM zender, op mijn buizen radio's mijn eigen muziek spelen dus.
mvg, Pieter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 aug 2013 10:16 #34809
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Pieter,
De Middengolf raakt straks leeg terwijl juist die heel betrouwbaar is
gebleken naar de val van de antenne mast in Smilde en de problemen in Lopik
AM doet het altijd zeker voor calamiteiten.
de Storende geluiden zit hem in de heerlijke goedkope schakelende voedingen
die storen op je radio ook pc voedingen en spaarlampen zijn hier debet al zal je zelf
deze storende faktoren niet in huis hebben krijg je ze wel van de buren met hun storende
pc's laptop spaarlampen.
vroeger kon je PTT erop sturen met apparatuur om de stoorzender en werd het apparaat bij de veroorzaker onstoord of erger afgekeurd.
Radio 10 zoals het nu in de testfase zit draait dezelfde meuk als op andere stations geen onderscheid
dus zo op deze manier geen toegevoegde waarde de oude Radio gold in het begin was vele male beter
in hun begin jaren. Als ik de jaren 90 wil horen en 2000 ga ik naar Veronica.
Jaren 60 en 70 hoort meer bij Radio 10. een enkele moderne plaat mag maar moet niet de boventoon voeren.
Maar als de AM echt leeg raakt geeft dat mooi de ruimte om zelf zenders op los te laten de overheid heeft toch geen belang meer bij.
en vliegtuig verkeer centrales zullen ook wel digitaal worden. over 10 a 20 jaar.
dus van storing is dan geen sprake meer.
Mvg René Daemen
De Middengolf raakt straks leeg terwijl juist die heel betrouwbaar is
gebleken naar de val van de antenne mast in Smilde en de problemen in Lopik
AM doet het altijd zeker voor calamiteiten.
de Storende geluiden zit hem in de heerlijke goedkope schakelende voedingen
die storen op je radio ook pc voedingen en spaarlampen zijn hier debet al zal je zelf
deze storende faktoren niet in huis hebben krijg je ze wel van de buren met hun storende
pc's laptop spaarlampen.
vroeger kon je PTT erop sturen met apparatuur om de stoorzender en werd het apparaat bij de veroorzaker onstoord of erger afgekeurd.
Radio 10 zoals het nu in de testfase zit draait dezelfde meuk als op andere stations geen onderscheid
dus zo op deze manier geen toegevoegde waarde de oude Radio gold in het begin was vele male beter
in hun begin jaren. Als ik de jaren 90 wil horen en 2000 ga ik naar Veronica.
Jaren 60 en 70 hoort meer bij Radio 10. een enkele moderne plaat mag maar moet niet de boventoon voeren.
Maar als de AM echt leeg raakt geeft dat mooi de ruimte om zelf zenders op los te laten de overheid heeft toch geen belang meer bij.
en vliegtuig verkeer centrales zullen ook wel digitaal worden. over 10 a 20 jaar.
dus van storing is dan geen sprake meer.
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 aug 2013 08:46 #34808
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Radio10 Gold weer op FM!
Lees ik op de site van radio10gold:
"Binnenkort komt Radio 10 eindelijk weer terug op FM en zijn we na 10 jaar weer te horen in de auto, op het werk en in de tuin etc."
"Vanaf nu zijn de grootste hits aller tijden ook al te horen op FM. Check je nieuwe frequentie van Radio 10 alvast en verhuis binnenkort met ons mee naar FM!"
Belachelijk, alsof je "in de auto, op het werk en thuis" niet op 828kHz zou kunnen luisteren. Dit illustreert hoe de massa tegenwoordig omgaat met radio en hoe het dankzij de veelheid aan storende elektronica AM ontvangst moeilijk wordt gemaakt. Het is niet anders.
Die "grootste hits" zullen wel dezelfde muzak zijn die de andere commerciële radio zenders op FM ook uitzenden. Ik zit er niet op te wachten.
Zelf luister ik dan liever naar radio Seagull (1602) kHz. Maar die hebben slechts een zender van 1 kW.
En voor de echte 60's beter naar Radio Gold UK (603 en 1152 kHz). Helaas, wel aardig veel reclame en nog zwakkere zenders.
mvg, Pieter
"Binnenkort komt Radio 10 eindelijk weer terug op FM en zijn we na 10 jaar weer te horen in de auto, op het werk en in de tuin etc."
"Vanaf nu zijn de grootste hits aller tijden ook al te horen op FM. Check je nieuwe frequentie van Radio 10 alvast en verhuis binnenkort met ons mee naar FM!"
Belachelijk, alsof je "in de auto, op het werk en thuis" niet op 828kHz zou kunnen luisteren. Dit illustreert hoe de massa tegenwoordig omgaat met radio en hoe het dankzij de veelheid aan storende elektronica AM ontvangst moeilijk wordt gemaakt. Het is niet anders.
Die "grootste hits" zullen wel dezelfde muzak zijn die de andere commerciële radio zenders op FM ook uitzenden. Ik zit er niet op te wachten.
Zelf luister ik dan liever naar radio Seagull (1602) kHz. Maar die hebben slechts een zender van 1 kW.
En voor de echte 60's beter naar Radio Gold UK (603 en 1152 kHz). Helaas, wel aardig veel reclame en nog zwakkere zenders.
mvg, Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 aug 2013 07:34 #34807
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Het nadeel is dat in Amsterdam en omliggende plaatsen op 103,6 Mhz
moet afstemmen 87,1 komt niet goed door
dus of toestellen nemen na 1963'
of aan je trimmer klungelen tot hij hij breekt om Radio 10 te ontvangen
nou ja het geeft weer werk voor de technicus om de boel te herstellen
Nu vind ik om eerlijk te zijn niet zo veel waarde te hebben met proef uitzending
hoop 80 90er jaren muziek daar hebben we eigenlijk Veronica voor
hopelijk veranderd dat na de overname per 1 september anders zijn ze hun indentieteit kwijt
terwijl op 828 nog eens de jaren 60 voorbij komt.
Laat het nu gewoon bij 10 gold bereikje meerdere doelgroepen mee.
Grt René Daemen
moet afstemmen 87,1 komt niet goed door
dus of toestellen nemen na 1963'
of aan je trimmer klungelen tot hij hij breekt om Radio 10 te ontvangen
nou ja het geeft weer werk voor de technicus om de boel te herstellen
Nu vind ik om eerlijk te zijn niet zo veel waarde te hebben met proef uitzending
hoop 80 90er jaren muziek daar hebben we eigenlijk Veronica voor
hopelijk veranderd dat na de overname per 1 september anders zijn ze hun indentieteit kwijt
terwijl op 828 nog eens de jaren 60 voorbij komt.
Laat het nu gewoon bij 10 gold bereikje meerdere doelgroepen mee.
Grt René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 aug 2013 07:24 - 03 aug 2013 07:29 #34806
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio10 Gold weer op FM!
Maar eens aanhoren wat de zender geeft
Ik denk dat hij voor iets jongeren is
En dat mag mischien geeft de zender nog.oud Gold ?
Wat beters als de doorgaans kabaal zenders ?
Maar het is geen goed gevoel voor alleen
Radio,s met MG . DE Toets radio,s met FM
Die worden toch op den duur meer gebruikt
En bezitten toch een bepaalde meer waarden .
zoo is het nu een maal gelet op jongeren
entosasten voor buizen radio,s de anderen MG radio,s
Zijn voor museum doel stelling
Huub
Ik denk dat hij voor iets jongeren is
En dat mag mischien geeft de zender nog.oud Gold ?
Wat beters als de doorgaans kabaal zenders ?
Maar het is geen goed gevoel voor alleen
Radio,s met MG . DE Toets radio,s met FM
Die worden toch op den duur meer gebruikt
En bezitten toch een bepaalde meer waarden .
zoo is het nu een maal gelet op jongeren
entosasten voor buizen radio,s de anderen MG radio,s
Zijn voor museum doel stelling
Huub
Laatst bewerkt 03 aug 2013 07:29 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
03 aug 2013 05:17 #34805
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Radio10 Gold weer op FM!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.