Skip to main content
Nieuws

Radio10 Gold weer op FM!

Meer
05 aug 2013 20:34 - 05 aug 2013 20:36 #34881 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Hallo Polderjongen

Het nadeel van Radio Waddenzee was de slechte ontvangst over heel Nederland
Ja dan trek je ook weinig luisteraars en geen Reclame inkomsten
als er een Goede antenne was en wat meer vermogen
had het misschien wel gegaan.
Tv 192 is een Onderdeel Van Ad Bouwman en Bert van Breda (BRmusic)
Ad is ook onderdeel van Veronica 192 die ook een internet stream heeft veronica 192
daar vindje oude Veronica programma's ook top 40 van 1970......
en een onderdeel van stichting Nordeney. www.norderney.nl/
daar vindje de stream en artikelen over de zeezender tijd van Veronica.
Wie Weet als de Nordeney gerestaureerd is weer Radio programma's van het schip komen
misschien op 828AM.
Anders zelf een klein zendertje maken en daar een internet Radio of Tablet aan knopen
en de stream van Veronica 192 stichting nordeney
zelfde muziek als TV 192.

Mvg René Daemen

René Daemen
Laatst bewerkt 05 aug 2013 20:36 door Rene Daemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 aug 2013 19:28 #34879 door Polderjongen
Beantwoord door Polderjongen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Tot voor kort had je Radio Waddenzee op 1602kHz of 187m.
Dit station draaide redelijk vaak gouwe ouwe 60's 70's 80's maar ook nieuwe muziek.
Helaas was het geld kennelijk op voor deze zender(gezien de huidige recessie waren er te gewoon te weinig reclame inkomsten voor deze zender)wat best wel jammer is maar zo bijzonder was deze zender nou ook weer niet, alleen de historische top 40 was wel leuk om te luisteren :cheer:

Misschien wel een idee voor 192TV om op de middengolf te beginnen, want deze omroep zend alleen maar gouwe ouwe clips uit en tja... waarom niet op de radio?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2013 10:39 #34838 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Kavel A 7

was nog lang niet ingevuld reserve kavel
Als ik eerlijk ben op de FM buiten de regionale zenders is het allemaal op de jongere
bedoelt.Veronica Q music 538 Slam FM Radio Decibel voor mij niks bijzonders
10 gold was in het begin echt op de oudere jongere bedoelt 60,70, disco enz
Nu hoor ik veel jaren 90 muziek waar ik echt niet zo op zit te wachten
op de FM dan.
hopelijk nemen ze nog wat mee van de 828khz maar radio 10 zonder gold draaien ze meer te moderne muziek is al eerder geweest.Dan schuif ik het meer naar Veronica kopy
zou zonde zijn Beter had alle publieke omroep naar de FM gehaalt kunnen worden
en bij calamiteiten de AM bij gebruiken
Radio 10 is op internet te luisteren DAB+AM 828 kabel Digitenne Dus bestaans recht was er degelijk nog wel en in de auto 828 of de stream via je GSM iphone plug je in je auto radio en muziek
Sinds eigenlijk 10 steeds van eigenaar is veranderd heb ik eigenlijk hem weggedraait
vroeger best leuk Tom Mulder Jos van Heerde, Peter Teekamp
kon deze zender ook de heledag aan

maar eens kijken in September is het niks Jammer dan een haal naar de andere kant van de schaal
of R5

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2013 08:54 #34833 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Radio10 Gold weer op FM!
Ik heb wat losgemaakt met mijn mededeling.

Radio 10 is inderdaad heel wat keren van frequentie en/of eigenaar gewisseld. Tussen alle commerciele zenders waarvan de meeste gericht zijn op jong publiek, vind ik Radio 10 nog de minst slechte, die voor mij (en veel anderen) voor een groot deel prima keus biedt, in het bijzonder op mijn werk. En er zijn echt wel programmadelen die ik minder vindt, zoals 's morgens dat geneuzel over mode, lifestyle, enz.
Veronica kan vooral 's morgens best goede muziek uitzenden, maar later op de dag ontaardt het weer in 90-er jaren herrie muziek.
We moeten maar afwachten wat het wordt. Vergeet niet dat aan de aankoop van de frequentiekavel voorwaarden m.b.t. programmakeuze zijn verbonden. Een tweede 538, slam FM of Veronica zal het daarom niet worden.
En ondanks dat ik best wel gecharmeerd ben van de oude toestellen zonder FM, geef ik toch nog steeds de voorkeur aan kwaliteitsontvangst.
Men kan altijd nog een goede AM modulator bouwen en die koppelen aan een internet ontvanger. Kun je je eigen muziek, evt. passend bij de radio's via de AM afspelen.

En luister ook eens naar de regionale zenders. Deze zenden ook overdag best wel leuke muziek uit en er wordt ook niet zo driftig gecomprimeerd. Ik luister zelf regelmatig naar Radio M Utrecht en die is vooral 's avonds prima te genieten. Deze zender is in een zeer groot deel van Nederland prima te ontvangen.
Er is nog steeds genoeg keuze in de ether, alleen je moet het wel weten te vinden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 23:44 #34828 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Radio10 Gold weer op FM!
Ik zit er niet op te wachten. Als ik muziek wil horen spelen over een oude buizen radio wat ik zelf leuk vind, terwijl ik in mijn schuur werkplaatsje aan het knutselen ben, dan sluit
ik op de PU ingang een internet radio adapter aan en heb ik vol op keus.
Alleen tijdens het testen, proef draaien van een oude radio word ik opgescheept met allemaal
dezelfde muziek of religieuze propaganda. Op opdringerige religie en politiek zit ik niet te
wachten. En het nieuws zie ik wel op het TV journaal.
Radio tien (gold) daar ben ik al eeuwen geleden op uitgeluisterd.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2013 22:10 - 03 aug 2013 22:13 #34827 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Radio10 Gold weer op FM!
Ik denk ook dat die MG zenders nog wel
behoorlijk stroom gebruiken ook standby
En onder houd .En laten we wel wezen
De jongeren en in de auto Daar word meer
Naar de FM geluisterd. En 10 gold is
een jongeren zender . Huub
Laatst bewerkt 03 aug 2013 22:13 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena