- Berichten: 7698
Nieuws
Radio10 Gold weer op FM!
02 aug 2013 23:03 #34804
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Radio10 Gold weer op FM!
Hier in de regio hebben ze hem op de 104.1 Mhz geknald.
Op de Mg een zender minder en op de FM voor mijn toestellen geen meerwaarde
Op de Mg een zender minder en op de FM voor mijn toestellen geen meerwaarde
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 aug 2013 19:55 - 02 aug 2013 20:34 #34801
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Radio10 Gold weer op FM!
Nou Paul zet even een 1 kw in de lucht op 828am
draai een paar platen en onze am toestellen werken weer
Nou mooi een gelegenheid voor Radio veronica 192 omdaar uit te zenden
vanaf de gerestaureerde Nordeney.
kijk op www.radio10.nl
Mvg René Daemen
draai een paar platen en onze am toestellen werken weer
Nou mooi een gelegenheid voor Radio veronica 192 omdaar uit te zenden
vanaf de gerestaureerde Nordeney.
kijk op www.radio10.nl
Mvg René Daemen
René Daemen
Laatst bewerkt 02 aug 2013 20:34 door Rene Daemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 aug 2013 19:46 #34800
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Radio10 Gold weer op FM!
Dat is nu juist het jammere aan dit geheel. Dat ze van de MG verdwijnen.
Op de MG was het een welkome aanvulling als ik in de weekeinden aan de radio's zat te werken.
Nu resteren er op die tijdstippen (weer) uitsluitend religiues getinte zenders.
Groeten,
Paul
Op de MG was het een welkome aanvulling als ik in de weekeinden aan de radio's zat te werken.
Nu resteren er op die tijdstippen (weer) uitsluitend religiues getinte zenders.
Groeten,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 2894
02 aug 2013 19:24 #34799
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Radio10 Gold weer op FM! werd gestart door peter1952
Vandaag gehoord: Nederlands eerste (officiele) commerciele zender Radio 10 komt na 10 jaar weer terug op de FM. Radio NL heeft de frequenties waar Arrow Classic Rock op zat, opgekocht en heeft ook Radio 10 van Talpa overgenomen. Resultaat is dat Radio 10 binnenkort weer op de FM te beluisteren is.
De frequenties zijn al in gebruik genomen voor non-stop muziek. Hij komt hier op mijn B6X62a al knalhard binnen bulderen op 88,7 MHz. De meeste FM frequenties van Radio 10 vallen onder de 100 MHz, dus ook op de oudere toestellen te ontvangen met een eigen antenne.
Eindelijk goede muziek met goede geluidskwaliteit te ontvangen op onze oude toestellen.
Helaas echter verdwijnt de MG frequentie 828 kHz. Dus weer een AM frequentie minder. Maar dan bouwen we toch een AM modulator achter een FM tuner of internetradio? Dan is er keuze genoeg. Of we gebruiken alleen het versterkergedeelte. Maar we hebben altijd Radio 5 Nostalgia nog......
Groeten,
Peter
De frequenties zijn al in gebruik genomen voor non-stop muziek. Hij komt hier op mijn B6X62a al knalhard binnen bulderen op 88,7 MHz. De meeste FM frequenties van Radio 10 vallen onder de 100 MHz, dus ook op de oudere toestellen te ontvangen met een eigen antenne.
Eindelijk goede muziek met goede geluidskwaliteit te ontvangen op onze oude toestellen.
Helaas echter verdwijnt de MG frequentie 828 kHz. Dus weer een AM frequentie minder. Maar dan bouwen we toch een AM modulator achter een FM tuner of internetradio? Dan is er keuze genoeg. Of we gebruiken alleen het versterkergedeelte. Maar we hebben altijd Radio 5 Nostalgia nog......
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.