Nieuws
Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
05 mei 2012 20:50 #17149
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Leuk dat aanbod en vraag weer op het forum mag, zo valt het toch meer op en ben je niet geinteresseerd lees je het toch niet.
Ik weet het, in het begin was ik positief over de vraag en aanbod rubriek maar al snel bleek
dat er minder dan gehoopt gebruik van werd gemaakt.
Als ik nu het forum open zie ik in een oog opslag wie iets zoekt of aanbied, minder missers dus
Maar....dat is mijn persoonlijke mening
Wel leuk dat ieders mening gevraagd wordt :smilythumb:
Lee
Ik weet het, in het begin was ik positief over de vraag en aanbod rubriek maar al snel bleek
dat er minder dan gehoopt gebruik van werd gemaakt.
Als ik nu het forum open zie ik in een oog opslag wie iets zoekt of aanbied, minder missers dus
Maar....dat is mijn persoonlijke mening
Wel leuk dat ieders mening gevraagd wordt :smilythumb:
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 mei 2012 20:46 #17147
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Ik neem aan dat een banner niet veel ruimte vreet
de traag heid ligt gewoon aan IE 8 of nu al 9 en XP
de foto verkleinen moet de klant zelf doen anders gaat het niet op het forum
kun je als vereisten stellen
als je in de catogorieën plaats ga je weer ellen lange discussies over een gezocht artikel
wat bij het buurforum eens gebeurt en dan dingen bij haalt wat totaal niets te maken heb
de chat ruimte mag van mij wel weg dat vreet meer ruimte dan vraag en aanbod
de meeste zijn hier Lid van de NVHR en kun je ook vinden in de ledenlijst mits men met normale naam aanmeld kun je ook de telefoon nemen. om iets te vragen
Het NGG site laad ook niet traag op ondanks de vele foto's en de nieuwe foto's van de laatst
geplaatste grammofoonspelers zie www.grammofoon.com
om als voorbeeld te nemen
een vooroordeel is het niet alleen een suggestie
Mvg René Daemen
de traag heid ligt gewoon aan IE 8 of nu al 9 en XP
de foto verkleinen moet de klant zelf doen anders gaat het niet op het forum
kun je als vereisten stellen
als je in de catogorieën plaats ga je weer ellen lange discussies over een gezocht artikel
wat bij het buurforum eens gebeurt en dan dingen bij haalt wat totaal niets te maken heb
de chat ruimte mag van mij wel weg dat vreet meer ruimte dan vraag en aanbod
de meeste zijn hier Lid van de NVHR en kun je ook vinden in de ledenlijst mits men met normale naam aanmeld kun je ook de telefoon nemen. om iets te vragen
Het NGG site laad ook niet traag op ondanks de vele foto's en de nieuwe foto's van de laatst
geplaatste grammofoonspelers zie www.grammofoon.com
om als voorbeeld te nemen
een vooroordeel is het niet alleen een suggestie
Mvg René Daemen
René Daemen
05 mei 2012 19:45 - 05 mei 2012 19:53 #17143
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Dag Marcel,
Laat "Vraag en aanbod" toch liever een afzonderlijke rubriek op dit forum blijven. Er zijn al genoeg verkoopsites op internet hiervoor. Het scoort misschien wel "kijkcijfers" maar gaat het jou daarom??? Ik hoop het niet. Ik heb daarom "tegen" gestemd en vind ik de aparte rubriek "aangeboden en gevraagd" op dit forum meer dan voldoende en van meer niveau getuigen dan het vaak markplaats-achtige karakter van het andere forum.
Ik vind het een kleine moeite om hier even de rubriek "vraag en aanbod" te selecteren. En dan blijft het radio forum tenminste overzichtelijk en sneeuwt het niet onder tussen de verkoop advertenties. Maar......dat is mijn mening.
Met vriendelijke groet, Hans
Laat "Vraag en aanbod" toch liever een afzonderlijke rubriek op dit forum blijven. Er zijn al genoeg verkoopsites op internet hiervoor. Het scoort misschien wel "kijkcijfers" maar gaat het jou daarom??? Ik hoop het niet. Ik heb daarom "tegen" gestemd en vind ik de aparte rubriek "aangeboden en gevraagd" op dit forum meer dan voldoende en van meer niveau getuigen dan het vaak markplaats-achtige karakter van het andere forum.
Ik vind het een kleine moeite om hier even de rubriek "vraag en aanbod" te selecteren. En dan blijft het radio forum tenminste overzichtelijk en sneeuwt het niet onder tussen de verkoop advertenties. Maar......dat is mijn mening.
Met vriendelijke groet, Hans
Laatst bewerkt 05 mei 2012 19:53 door Johannes.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
05 mei 2012 19:17 - 05 mei 2012 19:56 #17141
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Het zijn geen vooroordelen, maar meningen.
Vooroordelen is heel wat anders en om die te
voorkomen dient onder andere deze dag.
Als men de reden bij een wijziging niet opgeeft
kan iemand er ook niet naar raden.
We hebben juist begrepen dat er (mede door de
donaties) 'meer kan' met het forum.
Nu blijkt dat van niet.
Ik stem niet, mijn mening is voldoende lijkt me.
Ik verwijs nogmaals naar het andere (beheer)forum
waar men hier voor het desbetreffende probleem
nu juist een mooie oplossing gevonden had.
:thumbsup:
Vooroordelen is heel wat anders en om die te
voorkomen dient onder andere deze dag.
Als men de reden bij een wijziging niet opgeeft
kan iemand er ook niet naar raden.
We hebben juist begrepen dat er (mede door de
donaties) 'meer kan' met het forum.
Nu blijkt dat van niet.
Ik stem niet, mijn mening is voldoende lijkt me.
Ik verwijs nogmaals naar het andere (beheer)forum
waar men hier voor het desbetreffende probleem
nu juist een mooie oplossing gevonden had.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 05 mei 2012 19:56 door brcf01.
05 mei 2012 18:38 - 05 mei 2012 18:59 #17138
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Hallo hallo,
Wat een vooroordelen lees ik weer.
Bedenk dat één en ander meerdere redenen kan hebben, waaronder ook technische redenen.
Er wordt weinig gebruik gemaakt van de rubriek Vraag en Aanbod, maar het vreet wel veel servercapaciteit.
Informatie uit de database halen, het automatisch verkleinen van de fotootjes voor in het overzicht, enz. Dat laatste is reden geweest om van een aantal pagina's dat overzicht te verwijderen, naar aanleiding van de traagheid van het forum vorige week.
Hoe meer "toeters en bellen" op een website, hoe langer het duurt om de pagina op te bouwen.
Als een dienst dan veel capaciteit vraagt, en er wordt nauwelijks tot geen gebruik van gemaakt, dan moet je keuzes maken. En dat doe ik dus bij deze.
Tevens zat ik inderdaad ook met het punt van discussieruimte bij gezocht-vragen. De laatste tijd heb ik dergelijke bijdragen op het forum dan ook gewoon laten staan, hoewel ze strikt technisch gezien in vraag en aanbod thuis zouden horen.
Als er meer meningen zijn, dan hoor ik die graag.
Groeten van Marcel - Forumbeheer
PS: de Evenementen Kalender is ook tijdelijk verdwenen (heeft iemand die al gemist?) i.v.m. een technische storing. Hij bleek ineens niet meer te werken. Het is wel de bedoeling dat die terug komt.
Wat een vooroordelen lees ik weer.
Bedenk dat één en ander meerdere redenen kan hebben, waaronder ook technische redenen.
Er wordt weinig gebruik gemaakt van de rubriek Vraag en Aanbod, maar het vreet wel veel servercapaciteit.
Informatie uit de database halen, het automatisch verkleinen van de fotootjes voor in het overzicht, enz. Dat laatste is reden geweest om van een aantal pagina's dat overzicht te verwijderen, naar aanleiding van de traagheid van het forum vorige week.
Hoe meer "toeters en bellen" op een website, hoe langer het duurt om de pagina op te bouwen.
Als een dienst dan veel capaciteit vraagt, en er wordt nauwelijks tot geen gebruik van gemaakt, dan moet je keuzes maken. En dat doe ik dus bij deze.
Tevens zat ik inderdaad ook met het punt van discussieruimte bij gezocht-vragen. De laatste tijd heb ik dergelijke bijdragen op het forum dan ook gewoon laten staan, hoewel ze strikt technisch gezien in vraag en aanbod thuis zouden horen.
Als er meer meningen zijn, dan hoor ik die graag.
Groeten van Marcel - Forumbeheer
PS: de Evenementen Kalender is ook tijdelijk verdwenen (heeft iemand die al gemist?) i.v.m. een technische storing. Hij bleek ineens niet meer te werken. Het is wel de bedoeling dat die terug komt.
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 05 mei 2012 18:59 door Marcel L.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
05 mei 2012 18:07 - 05 mei 2012 18:16 #17137
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Mee eens René
Vraag en aanbod is een extra service en niet de hoofdmoot van een forum.
Ik zie het probleem niet dat het minder bezocht wordt.
Het moet hier geen boodschappenforum worden, die is er al.
Daarnaast is het inderdaad beter om het goed in zicht te brengen.
Het telkens terugdraaien van 'experimenten' vind ik ook niet zo'n goede zaak en
zet de voorstanders weer eens voor aap.
Terugdraaien is niet verbeteren en alleen maar een zwakte. Het staat inventiever
om een bestaand systeem te verbeteren in plaats van maar weer terug te draaien.
Bepaalde zaken zouden beter wat meer in de belangstelling op de site kunnen
komen. Zo ook het foto archief bijvoorbeeld.
De bovenbalk is heel fraai, maar functieloos (en is niet neutraal, maar geeft een
voorkeur qua onderwerpen: vooroorlogse radio's).
Het zou beter zijn als er opvallende symbolen staan om bepaalde functies
te openen door daar op het symbool te klikken bijvoorbeeld.
Ik zie inderdaad dat ook maar de balk met de laatste aanbiedingen verdwenen is,
de doodsteek van het systeem uiteraard. Het zou bijvoorbeeld aan de zijkant
kunnen, net als op de NGG site, waar de laatste platenspelers ook netjes onder
elkaar vermeld staan. Nu zie je aan de zijkanten alleen maar lege oranje balken.
Alleen de foto is voldoende als het ook alleen over aanbiedingen gaat. Een foto van
het product zou verplicht moeten zijn.
Foto archief met de laatste bijdragen dus links bijvoorbeeld.
Laatste verkopen dus rechts (bijvoorbeeld).
Het hoeft allemaal niet zo groot, maar het stimuleert wel het plaatsen van nieuwe
bijdragen. Een aanbod in de discussies verdwijnt ook nog eens op den duur 'naar
achteren'. En het beïnvloed het overzicht van de discussies. Iets waar velen zich
nu juist aan ergeren. Op het andere forum wordt daar ook eindeloos over gezemeld.
Gezochte artikelen kunnen gewoon op de discussiesite blijven. Dat is iets anders.
Vraag en aanbod hoeft helemaal niet 'bij elkaar'. Alleen maar verwarrend.
Ik heb geen probleem met scrollen, daar heb ik mijn Trackpad voor. Werkt perfect.
De chat functie zal dan ook wel weer eens verdwijnen 'omdat het te weinig gebruikt
wordt'. Nou en? Als het nodig blijkt te zij kan het handig wezen.
Vraag en aanbod is een extra service en niet de hoofdmoot van een forum.
Ik zie het probleem niet dat het minder bezocht wordt.
Het moet hier geen boodschappenforum worden, die is er al.
Daarnaast is het inderdaad beter om het goed in zicht te brengen.
Het telkens terugdraaien van 'experimenten' vind ik ook niet zo'n goede zaak en
zet de voorstanders weer eens voor aap.
Terugdraaien is niet verbeteren en alleen maar een zwakte. Het staat inventiever
om een bestaand systeem te verbeteren in plaats van maar weer terug te draaien.
Bepaalde zaken zouden beter wat meer in de belangstelling op de site kunnen
komen. Zo ook het foto archief bijvoorbeeld.
De bovenbalk is heel fraai, maar functieloos (en is niet neutraal, maar geeft een
voorkeur qua onderwerpen: vooroorlogse radio's).
Het zou beter zijn als er opvallende symbolen staan om bepaalde functies
te openen door daar op het symbool te klikken bijvoorbeeld.
Ik zie inderdaad dat ook maar de balk met de laatste aanbiedingen verdwenen is,
de doodsteek van het systeem uiteraard. Het zou bijvoorbeeld aan de zijkant
kunnen, net als op de NGG site, waar de laatste platenspelers ook netjes onder
elkaar vermeld staan. Nu zie je aan de zijkanten alleen maar lege oranje balken.
Alleen de foto is voldoende als het ook alleen over aanbiedingen gaat. Een foto van
het product zou verplicht moeten zijn.
Foto archief met de laatste bijdragen dus links bijvoorbeeld.
Laatste verkopen dus rechts (bijvoorbeeld).
Het hoeft allemaal niet zo groot, maar het stimuleert wel het plaatsen van nieuwe
bijdragen. Een aanbod in de discussies verdwijnt ook nog eens op den duur 'naar
achteren'. En het beïnvloed het overzicht van de discussies. Iets waar velen zich
nu juist aan ergeren. Op het andere forum wordt daar ook eindeloos over gezemeld.
Gezochte artikelen kunnen gewoon op de discussiesite blijven. Dat is iets anders.
Vraag en aanbod hoeft helemaal niet 'bij elkaar'. Alleen maar verwarrend.
Ik heb geen probleem met scrollen, daar heb ik mijn Trackpad voor. Werkt perfect.
De chat functie zal dan ook wel weer eens verdwijnen 'omdat het te weinig gebruikt
wordt'. Nou en? Als het nodig blijkt te zij kan het handig wezen.
Laatst bewerkt 05 mei 2012 18:16 door brcf01.