Nieuws
Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Minder
Meer
18 mei 2012 15:30 - 18 mei 2012 16:20 #17538
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Hallo,
In de poll is te zien dat er een geringe meerderheid is voor het op het forum plaatsen van ‘aangeboden’ advertenties. En ik vind het persoonlijk ook een wezenlijk onderdeel van onze hobby.
Een verkoopadvertentie op een forum is eigenlijk alleen handig voor dingen die per direct verkocht dienen te worden. Na enkele dagen verdwijnt de advertentie immers uit beeld en zal er nauwelijks meer op gereageerd worden.
Op het NFOR lijkt men nu soepeler met de regels om te gaan, en het aantal ‘aangeboden’ advertenties is er momenteel groot. De response is er ook groot, dus voor de snelle verkoop aan medeverzamelaars lijkt het NFOR het medium bij uitstek.
Transistor apparatuur wordt veel aangeboden via het Transistor Forum.
Ons BRCF (Buizen Radio Club Forum) kan daar weinig aan toevoegen, en daarom zal ik het aanbieden van goederen op het forum zelf niet langer toestaan. De 'Aangeboden' categorie zal dan ook per direct worden gesloten.
VRAAG EN AANBOD blijft bestaan en zal een NIEUWE FUNCTIE krijgen: het te koop aanbieden van apparaten, onderdelen e.d. op een iets langere termijn. Het idee is dat er een soort database ontstaat waarin beschikbare apparaten en onderdelen opgezocht kunnen worden.
Advertenties in VRAAG EN AANBOD zullen daarom een jaar in het bestand kunnen blijven.
Dus mocht je onderdelen of toestellen hebben staan die weg mogen maar waar geen haast bij is, zet ze dan in VRAAG EN AANBOD te koop.
Iedereen die op het forum in kan loggen, kan gratis advertenties plaatsen, zonder beperking in aantallen. Uiteraard wel onder voorwaarde dat er een vraagprijs bij wordt gezet, of een ruilvoorstel wordt gedaan.
Alle bezoekers van VRAAG EN AANBOD kunnen op een advertentie reageren! Dus ook als ze niet ingelogd zijn op het forum.
Onderdelen of apparaten gezocht
Zoekt u nog onderdelen of een bepaald apparaat? Dan mag u de vraag WEL op het forum stellen. De categorie Gezocht zal daartoe op het forum blijven bestaan.
Het zoeken van onderdelen kan, zoals terecht opgemerkt, in een aantal gevallen inderdaad aanleiding zijn voor een discussie, of bepaalde tips voor reproductie.
Zoekt u echter onderdelen waar geen echte haast bij is (u hebt bijvoorbeeld een toestel op de plank staan waar u voorlopig nog niet aan toe komt), plaats dan een gezocht-advertentie in VRAAG EN AANBOD .
BELANGRIJK!!!
Heeft u een onderdeel of apparaat uit een advertentie verkocht? Verwijder dan de advertentie, of pas de advertentie aan. Ieder ingelogd forumlid kan te allen tijde zijn eigen advertenties aanpassen of verwijderen.
Ook voor gezocht-advertenties geldt: heeft u het gezocht gevonden? Verwijder dan de advertentie.
Informatie die niet actueel is verliest op internet snel zijn waarde en nut, dus houdt uw advertenties goed bij.
Veel plezier ermee!!!
Groeten van Marcel
In de poll is te zien dat er een geringe meerderheid is voor het op het forum plaatsen van ‘aangeboden’ advertenties. En ik vind het persoonlijk ook een wezenlijk onderdeel van onze hobby.
Een verkoopadvertentie op een forum is eigenlijk alleen handig voor dingen die per direct verkocht dienen te worden. Na enkele dagen verdwijnt de advertentie immers uit beeld en zal er nauwelijks meer op gereageerd worden.
Op het NFOR lijkt men nu soepeler met de regels om te gaan, en het aantal ‘aangeboden’ advertenties is er momenteel groot. De response is er ook groot, dus voor de snelle verkoop aan medeverzamelaars lijkt het NFOR het medium bij uitstek.
Transistor apparatuur wordt veel aangeboden via het Transistor Forum.
Ons BRCF (Buizen Radio Club Forum) kan daar weinig aan toevoegen, en daarom zal ik het aanbieden van goederen op het forum zelf niet langer toestaan. De 'Aangeboden' categorie zal dan ook per direct worden gesloten.
VRAAG EN AANBOD blijft bestaan en zal een NIEUWE FUNCTIE krijgen: het te koop aanbieden van apparaten, onderdelen e.d. op een iets langere termijn. Het idee is dat er een soort database ontstaat waarin beschikbare apparaten en onderdelen opgezocht kunnen worden.
Advertenties in VRAAG EN AANBOD zullen daarom een jaar in het bestand kunnen blijven.
Dus mocht je onderdelen of toestellen hebben staan die weg mogen maar waar geen haast bij is, zet ze dan in VRAAG EN AANBOD te koop.
Iedereen die op het forum in kan loggen, kan gratis advertenties plaatsen, zonder beperking in aantallen. Uiteraard wel onder voorwaarde dat er een vraagprijs bij wordt gezet, of een ruilvoorstel wordt gedaan.
Alle bezoekers van VRAAG EN AANBOD kunnen op een advertentie reageren! Dus ook als ze niet ingelogd zijn op het forum.
Onderdelen of apparaten gezocht
Zoekt u nog onderdelen of een bepaald apparaat? Dan mag u de vraag WEL op het forum stellen. De categorie Gezocht zal daartoe op het forum blijven bestaan.
Het zoeken van onderdelen kan, zoals terecht opgemerkt, in een aantal gevallen inderdaad aanleiding zijn voor een discussie, of bepaalde tips voor reproductie.
Zoekt u echter onderdelen waar geen echte haast bij is (u hebt bijvoorbeeld een toestel op de plank staan waar u voorlopig nog niet aan toe komt), plaats dan een gezocht-advertentie in VRAAG EN AANBOD .
BELANGRIJK!!!
Heeft u een onderdeel of apparaat uit een advertentie verkocht? Verwijder dan de advertentie, of pas de advertentie aan. Ieder ingelogd forumlid kan te allen tijde zijn eigen advertenties aanpassen of verwijderen.
Ook voor gezocht-advertenties geldt: heeft u het gezocht gevonden? Verwijder dan de advertentie.
Informatie die niet actueel is verliest op internet snel zijn waarde en nut, dus houdt uw advertenties goed bij.
Veel plezier ermee!!!
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 18 mei 2012 16:20 door Marcel L.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- []
-
17 mei 2012 09:42 - 17 mei 2012 10:30 #17512
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Inderdaad Hans.
Dit is nou net de discussie vanaf het begin van deze thread.
Helemaal goed van je, terug naar de essentie.
Voorheen waren de meesten wel blij dat advertenties niet
meer verweven waren tussen de andere discussies. Alleen de rubriek
'vraag en aanbod' vond men echter weer te onopvallend en toen is de
balk met de laatste advertenties ontstaan. In eerste instantie stond
hij oorspronkelijk onderaan de pagina en nu is hij naar boven verhuisd
en valt dus meer op. Persoonlijk vond ik de oude situatie, de balk
onderaan de pagina, prima. Wellicht zou men de categorie 'gezocht'
wel kunnen handhaven tussen de andere discussies. Men vraagt immers
om hulp. Bij 'aanbod' ligt dat anders. Dan wil men gewoon iets kwijt,
vaak tegen een goede vergoeding. Daar is in principe MP of het
andere forum ook voor. Het andere forum noem ik wel eens gekscherend
het boodschappenforum en dat bedoel ik niet ten nadele ervan. Het
werkt nu eenmaal daar zo en ook ik maak er gebruik van. Het mooie is
gewoon dat je hier op het BRCF in veel grotere vrijheid over de hobby
kunt discussiëren. Tel de zegeningen, zegt men wel eens.
Ik heb geen moeite met de balk met de laatste advertenties onderaan,
maar sommigen hebben nu eenmaal een hekel aan scrollen.
Iets aanbieden is een extra service op een forum en men moet het belang
ervan niet overdrijven. Genoeg alternatieven op internet. Bij zoeken ligt
dat anders. Als men iets zoekt heeft men het echt nodig.
Op het Lenco forum valt deze rubriek ook nauwelijks op, maar werkt wel
prima.
Het Lenco forum zie ik persoonlijk als een echt kwaliteitsforum. Het is
ZEER uitgebreid in categorieën en als men zich daar net zo druk zou maken
op off-topic onderwerpen als op de Nederlandse forums, zou het tot stevige
internationale conflicten leiden.

:thumbsup:
Dit is nou net de discussie vanaf het begin van deze thread.
Helemaal goed van je, terug naar de essentie.
Voorheen waren de meesten wel blij dat advertenties niet
meer verweven waren tussen de andere discussies. Alleen de rubriek
'vraag en aanbod' vond men echter weer te onopvallend en toen is de
balk met de laatste advertenties ontstaan. In eerste instantie stond
hij oorspronkelijk onderaan de pagina en nu is hij naar boven verhuisd
en valt dus meer op. Persoonlijk vond ik de oude situatie, de balk
onderaan de pagina, prima. Wellicht zou men de categorie 'gezocht'
wel kunnen handhaven tussen de andere discussies. Men vraagt immers
om hulp. Bij 'aanbod' ligt dat anders. Dan wil men gewoon iets kwijt,
vaak tegen een goede vergoeding. Daar is in principe MP of het
andere forum ook voor. Het andere forum noem ik wel eens gekscherend
het boodschappenforum en dat bedoel ik niet ten nadele ervan. Het
werkt nu eenmaal daar zo en ook ik maak er gebruik van. Het mooie is
gewoon dat je hier op het BRCF in veel grotere vrijheid over de hobby
kunt discussiëren. Tel de zegeningen, zegt men wel eens.
Ik heb geen moeite met de balk met de laatste advertenties onderaan,
maar sommigen hebben nu eenmaal een hekel aan scrollen.
Iets aanbieden is een extra service op een forum en men moet het belang
ervan niet overdrijven. Genoeg alternatieven op internet. Bij zoeken ligt
dat anders. Als men iets zoekt heeft men het echt nodig.
Op het Lenco forum valt deze rubriek ook nauwelijks op, maar werkt wel
prima.
Het Lenco forum zie ik persoonlijk als een echt kwaliteitsforum. Het is
ZEER uitgebreid in categorieën en als men zich daar net zo druk zou maken
op off-topic onderwerpen als op de Nederlandse forums, zou het tot stevige
internationale conflicten leiden.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 17 mei 2012 10:30 door brcf01.
17 mei 2012 09:23 #17511
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Dag Marcel,
Gelukkig is "vraag en aanbod" hier niet zo prominent aanwezig als op het andere forum.
Want ik vind (en dat is mijn persoonlijke mening) dat die rubriek niet het voornaamste doel van een forum zoals dit moet zijn.
Maar wat ik nu zie is dat bijdragen over gevraagde en aangeboden artikelen hier momenteel in de rubriek "Recente onderwerpen" staan en ook in de rubriek "Vraag en aanbod" en ook nog eens als FOTO boven in de balk van recente onderdelen voorbij komen.
Is dat niet een beetje te veel van het goede? Het is nog niet echt storend en raken andere bijdragen nog niet ondergesneeuwd door de advertenties, maar dat kan maar zo veranderen tegen de tijd dat er weer een NVHR-beurs is.
Ik vind de passerende foto's boven de rubriek "Recente onderwerpen" een erg leuke vondst, maar laat de bijbehorende tekst dan leesbaar in de "vraag en aanbod" rubriek en niet tussen de andere recente onderwerpen. Zo maar een gedachte op deze zonnige hemelvaartsdag
.
Groeten van Hans
Gelukkig is "vraag en aanbod" hier niet zo prominent aanwezig als op het andere forum.
Want ik vind (en dat is mijn persoonlijke mening) dat die rubriek niet het voornaamste doel van een forum zoals dit moet zijn.
Maar wat ik nu zie is dat bijdragen over gevraagde en aangeboden artikelen hier momenteel in de rubriek "Recente onderwerpen" staan en ook in de rubriek "Vraag en aanbod" en ook nog eens als FOTO boven in de balk van recente onderdelen voorbij komen.
Is dat niet een beetje te veel van het goede? Het is nog niet echt storend en raken andere bijdragen nog niet ondergesneeuwd door de advertenties, maar dat kan maar zo veranderen tegen de tijd dat er weer een NVHR-beurs is.
Ik vind de passerende foto's boven de rubriek "Recente onderwerpen" een erg leuke vondst, maar laat de bijbehorende tekst dan leesbaar in de "vraag en aanbod" rubriek en niet tussen de andere recente onderwerpen. Zo maar een gedachte op deze zonnige hemelvaartsdag
Groeten van Hans
- brcf01
- []
-
17 mei 2012 08:05 - 17 mei 2012 08:05 #17509
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Dat bedoelde ik alleen maar.
Marcel: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Marcel: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Laatst bewerkt 17 mei 2012 08:05 door brcf01.
12 mei 2012 00:29 #17374
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: Aangeboden en Gezocht advertenties weer toegestaan
Gevraagd werd een moertje met een specifieke schroefdraad.
De techneut die het over heeft zal ook zonder afbeelding weten waar het over gaat.
Dan zal het zeker zonder foto ook wel in orde komen.
Vr gr Cees.
De techneut die het over heeft zal ook zonder afbeelding weten waar het over gaat.
Dan zal het zeker zonder foto ook wel in orde komen.
Vr gr Cees.
- brcf01
- []
-
11 mei 2012 04:09 #17343
door brcf01
Maarten: wederom, zoals Henk al eens zei: AMEN.