Zelfbouw
Welk ontwerp te kiezen?
09 mei 2021 23:30 #90466
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Welk ontwerp te kiezen?
De ontvangst met U .toestellen is beter als
De E buizen .met iets minder stroom
Huub
De E buizen .met iets minder stroom
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2021 20:09 #90464
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Welk ontwerp te kiezen?
Dag Peter,
Ik noem het een stabilisator maar ze compenseren ook en zijn in Ghana makkelijk verkrijgbaar en tamelijk goedkoop (komen uit China). De voltmetertjes op die stabilisatoren blijven in ieder geval behoorlijk goed rond de 230 Volt staan. Maar ik moet nog maar eens goed moeten meten wat er op dalmomenten echt uit zo'n stabilisator komt.
Ik noem het een stabilisator maar ze compenseren ook en zijn in Ghana makkelijk verkrijgbaar en tamelijk goedkoop (komen uit China). De voltmetertjes op die stabilisatoren blijven in ieder geval behoorlijk goed rond de 230 Volt staan. Maar ik moet nog maar eens goed moeten meten wat er op dalmomenten echt uit zo'n stabilisator komt.
09 mei 2021 19:48 - 09 mei 2021 19:49 #90463
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Welk ontwerp te kiezen?
Is een stabilisator wel in staat om zo’n spanningsverlies te compenseren? En anders met lagere netspanning werken, dan kun je naar beneden regelen.
Huub: U toestellen gebruiken niet minder stroom. De spanning is wel lager, maar de stroom is hoger.
Het vermogen blijft hetzelfde.
Groeten,
Peter
Huub: U toestellen gebruiken niet minder stroom. De spanning is wel lager, maar de stroom is hoger.
Het vermogen blijft hetzelfde.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 09 mei 2021 19:49 door peter1952.
09 mei 2021 18:33 #90461
door Huub
U toestellen gebruiken U versterkers
die doen het altijd met minder stroom
Huub
die doen het altijd met minder stroom
Huub
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 mei 2021 17:55 #90460
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Welk ontwerp te kiezen?
Dag Huub,
Ja, dat ben ik wel van plan. Ook overweeg ik om daar elektrisch, of tenminste hybride te gaan rijden.
Ghana is een arm land maar het heeft sinds 1965 wel een waterkrachtcentrale (inclusief het het één na grootste kunstmatige stuwmeer van de wereld) en een voor Afrika behoorlijk elektriciteitsnetwerk. De stad waar wij willen gaan wonen, is op dat net aangesloten dus qua elektriciteit komt het wel goed. Wel heb ik al gemerkt dat je stabilisatoren moet gebruiken want 230 Volt komt er nooit uit een stopcontact. Vooral in de late middag en vroege avond zakt het voltage dramatisch in. Ik heb wel eens 176 Volt gemeten.
Ja, dat ben ik wel van plan. Ook overweeg ik om daar elektrisch, of tenminste hybride te gaan rijden.
Ghana is een arm land maar het heeft sinds 1965 wel een waterkrachtcentrale (inclusief het het één na grootste kunstmatige stuwmeer van de wereld) en een voor Afrika behoorlijk elektriciteitsnetwerk. De stad waar wij willen gaan wonen, is op dat net aangesloten dus qua elektriciteit komt het wel goed. Wel heb ik al gemerkt dat je stabilisatoren moet gebruiken want 230 Volt komt er nooit uit een stopcontact. Vooral in de late middag en vroege avond zakt het voltage dramatisch in. Ik heb wel eens 176 Volt gemeten.
09 mei 2021 17:27 #90459
door Huub
Robert neem je ook een aantal zone panelen mee
Naar Ghana
of stroom genoeg ?
in de oorlog hebben wel ook wel eens en Fiets
met dynamo op het achter wiel gebruikt
om de beurt fietsen
huub
Naar Ghana
of stroom genoeg ?
in de oorlog hebben wel ook wel eens en Fiets
met dynamo op het achter wiel gebruikt
om de beurt fietsen
huub