Zelfbouw
Meten van weerstand
02 mei 2019 16:00 #77360
door Tcante
Beantwoord door Tcante in topic Meten van weerstand
Bij Stevab op voorraad inderdaad, mooi zijn ze. Maar bedankt voor je genereus aanbod, mijn jongste dochter met gezin, woont vlak bij, Columbusplein, wellicht praten wij nog eens over onze leuke hobby. Groeten. Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2019 22:02 #77348
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Meten van weerstand
Ik heb maar liefst zes paar van die Klepsen in mijn bakkie dus als je een paar wilt komen ophalen in de Amsterdamse Bos & Lommer ben je welkom. Wel verder met PM.
Tjerk, 9ZZ
01 mei 2019 14:48 #77337
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Meten van weerstand
Ik heb nog een paar van die dingen in m'n bakkie liggen. Zal eens kijken als ik weer thuis ben straks.
Tjerk, 9ZZ
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
01 mei 2019 13:58 - 01 mei 2019 14:00 #77336
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Meten van weerstand
@Ton,
Dat zal je merken, die 215 mfd die je meet is in werkelijkheid veel minder dan de 100mfd.
doordat de elko hoogohmiger is geworden cq uitgedroogd geeft je meter zo'n rare waarde aan.
Deze kathode elko kan bepalend zijn voor de versterking en de laagweergave van je radio.
Meetsnoeren kunnen je op het verkeerde been zetten, heb een week lang zitten meten met een doorgesleten snoer, soms wel soms geen contact , ik maar denken dat sommige transistoren defect waren, en de fout had gevonden, maar nee
In Amstelveen zou Stevab toch wel Hirschman meetsnoeren en prikkers kunnen leveren ? De Kleps van dit merk zijn ook handig ! Anders wordt het Conrad.
Dat zal je merken, die 215 mfd die je meet is in werkelijkheid veel minder dan de 100mfd.
doordat de elko hoogohmiger is geworden cq uitgedroogd geeft je meter zo'n rare waarde aan.
Deze kathode elko kan bepalend zijn voor de versterking en de laagweergave van je radio.
Meetsnoeren kunnen je op het verkeerde been zetten, heb een week lang zitten meten met een doorgesleten snoer, soms wel soms geen contact , ik maar denken dat sommige transistoren defect waren, en de fout had gevonden, maar nee
In Amstelveen zou Stevab toch wel Hirschman meetsnoeren en prikkers kunnen leveren ? De Kleps van dit merk zijn ook handig ! Anders wordt het Conrad.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 01 mei 2019 14:00 door Cees PA1DBA.
01 mei 2019 13:16 #77335
door Tcante
Merk je dat qua geluid 215mfd i.p.v. volgens schema 100mfd. ?
01 mei 2019 13:13 #77334
door Tcante
Beste Tjerk, tja, ik ben misschien te blij, dat de oplossing nabij was, haha, ga in ieder geval goede meetklemmen, kopen, jammer, er is in Amstelveen geen serieuze winkel op dat gebied