Zelfbouw
Bouw AB 13 boxen gestart.
09 feb 2014 01:53 #40680
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Nu zijn die Hi Fi setjes waar de jeugd nu tevreden mee is niet veel soeps.
Bagger geluid. Dus zijn zulke "installaties" geen geschikte referentie bron.
En dus klinkt een zelf in elkaar geknutselde boxen set al gauw heel veel beter.
En het voordeel daarvan is dat je er ook nog het nodige plezier (voldoening) aan
beleeft. En dus veel plezier toegewenst met het volgende zelfbouw boxen project.
Suc6 vr gr Cees.
Bagger geluid. Dus zijn zulke "installaties" geen geschikte referentie bron.
En dus klinkt een zelf in elkaar geknutselde boxen set al gauw heel veel beter.
En het voordeel daarvan is dat je er ook nog het nodige plezier (voldoening) aan
beleeft. En dus veel plezier toegewenst met het volgende zelfbouw boxen project.
Suc6 vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 feb 2014 13:28 - 08 feb 2014 13:29 #40657
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Bevindingen Zelfbouw AB 13.
Samen met mijn maatje hebben we gisteren de tweede AB13 tot een eind gebracht.
's avonds heb ik het geheel verder afgewerkt en konden vandaag voor het eerst de twee AB13's worden aangesloten.
In eerste instantie vond ik het resultaat teleurstellend
het klonk erg kaal, hetgeen niet het geval was met een AB13 plus AD5055.
Voortaan maar niet meer bij lamplicht de aansluitplug monteren deze had ik verkeerd om aangesloten.
Het geheel klinkt erg mooi en evenwichtig met een goede definitie van de instrumenten en zang.
Alsof bij wijze van spreken Brenda Lee in je kamer staat te zingen.
Bij mij gingen de haren op mijn arm weer overeind staan, mijn wederhelft welke geen blad voor de mond neemt en duidelijk laat weten wat ze ervan vindt gaf een compliment dat hedde gij en Aloys goed gedaan klinkt erg mooi en mijn jongste zoon welke niet gouw wat toegeeft vindt het mooier dan zijn spul klinken.
Aloys heeft ze nog niet gehoord dus ff afwachten wat hij van ons met plezier gemaakte spul vindt.
Al met al een project waar ik met erg veel plezier op terugkijk en met net zoveel plezier in de toekomst na ga luisteren.
Gezien de heftige discussie betreffende het tussenschot gaan we voor de twee speakers ook nog twee tussenschotten maken zoals het zou moeten volgens de bouwtekening.
Omdat het systeem demontabel gebouwd is kunnen ze makkelijk gewisseld worden en kan ik er nog wat experimenten op loslaten.
Op naar het volgende project zoals eerder genoemd in dit bericht. wv1
Samen met mijn maatje hebben we gisteren de tweede AB13 tot een eind gebracht.
's avonds heb ik het geheel verder afgewerkt en konden vandaag voor het eerst de twee AB13's worden aangesloten.
In eerste instantie vond ik het resultaat teleurstellend

Voortaan maar niet meer bij lamplicht de aansluitplug monteren deze had ik verkeerd om aangesloten.
Het geheel klinkt erg mooi en evenwichtig met een goede definitie van de instrumenten en zang.
Alsof bij wijze van spreken Brenda Lee in je kamer staat te zingen.
Bij mij gingen de haren op mijn arm weer overeind staan, mijn wederhelft welke geen blad voor de mond neemt en duidelijk laat weten wat ze ervan vindt gaf een compliment dat hedde gij en Aloys goed gedaan klinkt erg mooi en mijn jongste zoon welke niet gouw wat toegeeft vindt het mooier dan zijn spul klinken.
Aloys heeft ze nog niet gehoord dus ff afwachten wat hij van ons met plezier gemaakte spul vindt.
Al met al een project waar ik met erg veel plezier op terugkijk en met net zoveel plezier in de toekomst na ga luisteren.

Gezien de heftige discussie betreffende het tussenschot gaan we voor de twee speakers ook nog twee tussenschotten maken zoals het zou moeten volgens de bouwtekening.
Omdat het systeem demontabel gebouwd is kunnen ze makkelijk gewisseld worden en kan ik er nog wat experimenten op loslaten.
Op naar het volgende project zoals eerder genoemd in dit bericht. wv1
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 feb 2014 13:29 door Bert Kn.
08 feb 2014 01:57 #40655
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Laat die donder bui maar komen (donderbom) daar word deze discussie des te interessanter
door. Interessante materie waarvan we weer veel wijzer van kunnen worden.
Vr gr Cees.
door. Interessante materie waarvan we weer veel wijzer van kunnen worden.
Vr gr Cees.
07 feb 2014 17:40 #40641
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Ruis? Je kunt beter van een donderbui spreken......
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
07 feb 2014 15:26 #40634
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Tijdelijke opheffing radio stilte.
Henk,
Witte of rose ruis bigfun .
www.sonus.nl/dutch/begrippen/toelichtingen/ruis.html
Henk,
Witte of rose ruis bigfun .
www.sonus.nl/dutch/begrippen/toelichtingen/ruis.html
Mvg.
Bert
- hkruis
- []
-
07 feb 2014 14:38 #40631
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Bouw AB 13 boxen gestart.
Bert,
Leuk onderwerp. We worden er weer wijzer van en jij hebt er met je maat een hoop plezier van, en uit de reacties blijkt dat zelfbouw erg leeft.
Zelf buiten het forum om wordt er weer flink wat ruis geproduceerd, dus we worden goed gelezen.
Henk
Leuk onderwerp. We worden er weer wijzer van en jij hebt er met je maat een hoop plezier van, en uit de reacties blijkt dat zelfbouw erg leeft.
Zelf buiten het forum om wordt er weer flink wat ruis geproduceerd, dus we worden goed gelezen.

Henk