Zelfbouw
OTL-BiAmpli monoblok
22 nov 2013 17:06 #38415
door Franc
Beantwoord door Franc in topic OTL-BiAmpli monoblok
Hoi Henk,
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is.
Zeker in Bi Ampli stereo!
Groet Frank
Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is.
Zeker in Bi Ampli stereo!
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2013 16:59 - 22 nov 2013 17:24 #38414
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic OTL-BiAmpli monoblok
Frank,
Het is toch al 800 Ohm en ik schreef Ik wil nog een versterkertrap opnemen met een ECC83,
Elke versterker is al 4.5 Watt, dus 9 Watt totaal. En dit blok ga ik 2 keer uitvoeren.
Verder nog wat geknutseld vandaag en in bedrijf gesteld. Wilde niet werken zoals de bedoeling was. Op elke onderste buis moet je de halve spanning op de anode hebben van de bovenste buis. Op de sectie voor het laag had ik dat niet. Na lang zoeken nog een verbinding vergeten van een ontkoppel elco en opeens zag ik wat er niet klopte. Buisvoet ontbrak een aansluitpennetje. Dus i.p.v. op 9 zat de aansluitng op pin 8. Dus buisvoet uitgewisseld en jawel, werken, bromvrij. Het hoog en laag kanal uitgevoerd op een XRL connector en stuurt zonder filter de speakers aan. De gaat in de voorkant heb ik een lamp achter gemonteerd, raampje moet nog iets fraaier.
Nu de ECC83 er nog in.
Het is toch al 800 Ohm en ik schreef Ik wil nog een versterkertrap opnemen met een ECC83,
Elke versterker is al 4.5 Watt, dus 9 Watt totaal. En dit blok ga ik 2 keer uitvoeren.
Verder nog wat geknutseld vandaag en in bedrijf gesteld. Wilde niet werken zoals de bedoeling was. Op elke onderste buis moet je de halve spanning op de anode hebben van de bovenste buis. Op de sectie voor het laag had ik dat niet. Na lang zoeken nog een verbinding vergeten van een ontkoppel elco en opeens zag ik wat er niet klopte. Buisvoet ontbrak een aansluitpennetje. Dus i.p.v. op 9 zat de aansluitng op pin 8. Dus buisvoet uitgewisseld en jawel, werken, bromvrij. Het hoog en laag kanal uitgevoerd op een XRL connector en stuurt zonder filter de speakers aan. De gaat in de voorkant heb ik een lamp achter gemonteerd, raampje moet nog iets fraaier.
Nu de ECC83 er nog in.
Laatst bewerkt 22 nov 2013 17:24 door hkruis.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2013 16:26 #38408
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic OTL-BiAmpli monoblok
Frank,
22 nov 2013 16:15 #38407
door Franc
Beantwoord door Franc in topic OTL-BiAmpli monoblok
Ik zou de eindtrappen opwaarderen naar OTL 800ohm 10 watt naar het welbekende HF303 schema.
De afmetingen zijn toch al behoorlijk en een extra ECC'tje per kanaal kan er nog wel bij.
Ik denk dat het de uitstuurbaarheid van Ls kasten enorm verbetert door het grotere vermogen en betere demping.
Groet Frank
De afmetingen zijn toch al behoorlijk en een extra ECC'tje per kanaal kan er nog wel bij.
Ik denk dat het de uitstuurbaarheid van Ls kasten enorm verbetert door het grotere vermogen en betere demping.
Groet Frank
21 nov 2013 21:29 #38399
door Cees
Beantwoord door Cees in topic OTL-BiAmpli monoblok
HenkK,
Leuk project zo'n OTL buizen Bi Amp eindtrap.Ziet er mooi opgebouwd uit. Klasse!
Schema is wat klein niet goed leesbaar maar ik neem aan dat het hier om een EL86 eindtrap gaat.
Succes met de voortgang van de bouw.
Vr gr Cees.
Leuk project zo'n OTL buizen Bi Amp eindtrap.Ziet er mooi opgebouwd uit. Klasse!
Schema is wat klein niet goed leesbaar maar ik neem aan dat het hier om een EL86 eindtrap gaat.
Succes met de voortgang van de bouw.
Vr gr Cees.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
21 nov 2013 18:37 #38394
door hkruis
OTL-BiAmpli monoblok werd gestart door hkruis
Al heel lang heb ik nog een project op stapel staan voor eigen gebruik. Ik vermelde dat al eerder op het forum. Het worden uiteindelijk 2 monoblokken met een aparte voorversterker. Ik had al eerder 2 chassis besteld, deze vielen echter tegen. Een tijd terug kocht ik via MP 2 PTT montage kastjes en de deksels hiervan gebruik ik nu als chassis. Eerst een opstelling gemaakt en de componenten erop getekend, Hierna de gaten gemaakt en het chassis gespoten. De eerste aanzet is gegeven en divere componenten gemonteerd. Ik wil nog een versterkertrap opnemen met een ECC83, zodat ik op line niveau kom. Hierbij wat plaatjes van het 1e blok.
Bijlage BIOTL1.jpg niet gevonden